Στα όριά τους έχουν φτάσει οι κάτοικοι της οδού Θεσσαλίας στην περιοχή του Κάτω Ψαλιδίου του Δήμου Ηρακλείου, εξ αιτίας του υπέρμετρου κυκλοφοριακού φόρου που δέχεται ο δρόμος.
Πρόκειται για έναν μικρό, διαδημοτικό δρόμο (σύνορα Δήμων Ηρακλείου και Αμαρουσίου), που όμως αποτελεί τη μοναδική διέξοδο για τα οχήματα που κινούνται από τον σταθμό «Ειρήνη» του ΗΣΑΠ και τα κοντινά εμπορικά κέντρα της περιοχής, και τα οποία θέλουν να στρίψουν αριστερά στην Λεωφόρο Κύμης (προς Γαλάτσι).
Έτσι, ελλείψει ανισόπεδου κόμβου που θα οδηγούσε τα οχήματα στο απέναντι ρεύμα της Λεωφόρου, ο μικρός αυτός δρόμος δέχεται καθημερινά υπέρμετρο κυκλοφοριακό φόρτο, ενώ δεν διαθέτει καν πεζοδρόμια, με αποτέλεσμα οι πόρτες των σπιτιών να ανοίγουν στην κυριολεξία πάνω στο οδόστρωμα!
Το θέμα ήρθε στο προσκήνιο το τελευταίο διάστημα, μετά από παρεμβάσεις δεκάδων κατοίκων που δηλώνουν απηυδισμένοι από την κατάσταση που επικρατεί τόσο στην οδό Θεσσαλίας, όσο και στην υπόλοιπη περιοχή.
Ωστόσο, αναδείχθηκε σε όλη του τη διάσταση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου της 20ής Σεπτεμβρίου, στο οποίο υπήρχε εισήγηση της διοίκησης για μονοδρόμηση του τμήματος της οδού Παπαϊωάννου από Μαρ. Αντύπα προς και έως την οδό Κηφισίας και του τμήματος της οδού Κηφισίας από την οδό Παπαϊωάννου προς και έως την οδό Θεσσαλίας.
«Επείγουσες ρυθμίσεις»
Στην εισήγησή του, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Γιώργος Βλαντής, έκανε λόγο για «επείγον θέμα», το οποίο έχει προκύψει επίσης ύστερα από αιτήματα δεκάδων δημοτών.
«Το θέμα της οδού Παπαϊωάννου έχει τεθεί μετ’ επιτάσεως, καθώς ο δρόμος δέχεται πάρα πολύ μεγάλα φορτία κυρίως υπερτοπικής κυκλοφορίας», εξήγησε ο κ. Βλαντής, σημειώνοντας ότι «η διπλή κατεύθυνση σε συνδυασμό με τον φόρτο σε στάθμευση της περιοχής, καθιστά επιτακτική την ανάγκη για τις προτεινόμενες μονοδρομήσεις».
Παράλληλα, εξήγησε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση προϋποθέτει το «άνοιγμα» του τμήματος της οδού Κηφισίας μπροστά από τα σχολεία, «όπου υπάρχει αυθαίρετη απαγόρευση με δύο μεταλλικές μπάρες, που κόβουν την κίνηση, ενώ ο δρόμος είναι ήπιας κυκλοφορίας».
Τέλος, επισημαίνοντας ότι η οδός Θεσσαλίας αποτελεί την κύρια διέξοδο των οχημάτων που κινούνται από τον σταθμό Ειρήνη του ΗΣΑΠ στον συγκεκριμένο κόμβο, έκανε λόγο για τις συνέπειες «ενός πολύ κακού κυκλοφοριακού σχεδιασμού στην περιοχή», που αναγκάζει τον Δήμο να επιλέγει «ποιες περιοχές θα ταλαιπωρεί κάθε φορά».
Αντιδράσεις απ’ όλες τις πλευρές
Ωστόσο, η εισήγηση αυτή προκάλεσε την αντίδραση πολλών δημοτικών συμβούλων, τόσο της μειοψηφίας όσο και της πλειοψηφίας, που εκτίμησαν ότι μια τέτοια κίνηση θα προσθέσει ακόμα περισσότερο φόρτο στην οδό Θεσσαλίας και ζήτησαν να αναβληθεί το θέμα και να εξεταστεί νέος τρόπος επίλυσής του.
Παράλληλα, ζήτησαν τη συνεργασία με τον όμορο Δήμο Αμαρουσίου αλλά και την ολοκλήρωση της κυκλοφοριακής μελέτης του Κάτω Ψαλιδίου, ώστε να υπάρχει μια συνολικότερη εικόνα της κυκλοφορίας στην περιοχή.