Ανακοίνωση με την οποία καταγγέλλει υπογραφή σύμβασης προμήθειας καυσίμων μεταξύ του Δήμου Ηρακλείου και ιδιώτη, η οποία επιφέρει «επιβάρυνση στον Δήμο», δημοσιεύει ο συνδυασμός ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ.
Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Στις 4 Φεβρουαρίου 2012 υπεγράφη μεταξύ του Δήμου Ηρακλείου και ιδιώτη –-κατόπιν απευθείας ανάθεσης και πάλι–, σύμβαση προμήθειας καυσίμων ποσού 59.600 ευρώ για χρονικό διάστημα δύο μηνών περίπου. Στη σύμβαση αυτή, μεταξύ των άλλων, προβλέπονται και τα εξής: “Η τιμολόγηση θα γίνεται σύμφωνα με την προσφορά του προμηθευτή (πλησίον της μέσης λιανικής τιμής πώλησης του κάθε είδους καυσίμου την ημέρα παράδοσης στο νομό Αττικής όπως αυτή προκύπτει από το εκάστοτε εκδιδόμενο δελτίο πιστοποίησης τιμών της Υπηρεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης). Σε καμία περίπτωση η τιμή πώλησης δεν θα ξεπερνάει την ανώτερη λιανική”.
Είναι πλέον προφανές και απολύτως εμπεδωμένο ότι η σημερινή δημοτική αρχή αδυνατεί να προβεί σε έναν στοιχειώδη προγραμματισμό ακόμα και για τις βασικές και απολύτως προβλέψιμες ανάγκες ενός Δήμου. Συνεχίζει την καθιερωμένη πλέον τακτική της από την αρχή της θητείας της, δηλαδή την προμήθεια καυσίμων όχι με διαγωνισμό, αλλά με τη μέθοδο της απευθείας ανάθεσης, με αποτέλεσμα την οικονομική επιβάρυνση του Δήμου, η οποία θα απεφεύγετο σε συνθήκες ανταγωνισμού μεταξύ των υποψηφίων προμηθευτών.
Ενώ λοιπόν ο Δήμος αποφασίζει να προμηθευτεί καύσιμα συνολικού ποσού 56.900,00 ευρώ για χρονικό διάστημα περίπου δύο μηνών, δηλαδή στην ουσία προβαίνει σε αγορά χονδρική και αντίστοιχη θα έπρεπε να είναι και η τιμολόγηση, αναγκάζεται και επιβαρύνεται με τιμές λιανικής και μάλιστα χωρίς καμία απολύτως έκπτωση επ’ αυτών!
Σε όλες τις μέχρι τώρα διαδοχικές συμβάσεις με απευθείας ανάθεση, που έχει υπογράψει η σημερινή δημοτική αρχή προβλέπεται ως τιμή πώλησης η “μέση λιανική τιμή πώλησης του κάθε είδους καυσίμου την ημέρα παράδοσης”.
Αυτή την φορά όμως η δημοτική αρχή ξεπέρασε και τον ίδιο τον εαυτό της, καθώς στην σχετική σύμβαση υπάρχει ο όρος ότι “η τιμολόγηση θα γίνεται σύμφωνα με την προσφορά του προμηθευτή (πλησίον της μέσης λιανικής τιμής πώλησης του κάθε είδους καυσίμου την ημέρα παράδοσης στον ν. Αττικής όπως αυτή προκύπτει από το εκάστοτε εκδιδόμενο δελτίο πιστοποίησης τιμών της Υπηρεσίας του Υπ. Ανάπτυξης). Καθίσταται δηλαδή σαφές –με βάση την διατύπωση του συγκεκριμένου όρου της σύμβασης αλλά και της διαφοράς αυτού από τον αντίστοιχο όρο των προηγουμένων συμβάσεων μεταξύ του Δήμου και του ιδίου προμηθευτή – ότι ο προμηθευτής δύναται (και προφανώς θα το πράξει) να τιμολογεί το κάθε είδος καυσίμου ακόμα και με τιμή ανώτερη της μέσης λιανικής τιμής πώλησης.
Δηλαδή, για να το πούμε πιο απλά, ο μέσος επιμελής ιδιώτης, ο οποίος θα καταναλώσει σε ένα δίμηνο 200 – 300 ευρώ βενζίνη για το Ι.Χ. του θα την πληρώσει στη μέση λιανική τιμής πώλησης –και αν ψάξει τα πρατήρια ίσως και λιγότερο – ενώ ένας Δήμος που στο ίδιο διάστημα θα καταναλώσει 56.900,00 ευρώ για καύσιμα προς τον ίδιο προμηθευτή δεν είναι σε θέση να επιτύχει ούτε καν αυτό, δηλαδή τουλάχιστον την μέση λιανική τιμή πώλησης!
Και το τραγικό της κατάστασης δεν σταματάει εδώ…