Παρακαταθήκη τα βιβλία του
Για τη δωρεά 5.000 τίτλων βιβλίων που έχει πραγματοποιήσει ο Δημήτρης Φατούρος στη Κεντρική Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ, ο πρύτανης τόνισε ότι σε μια τέτοια εποχή η συλλογή, το χάρισμα, η δωρεά μιας τέτοιας συλλογής, ο εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης ενός Πανεπιστημίου με την σπάνια συλλογή ενός ανθρώπου, ο οποίος αφιέρωσε τη ζωή του στα γράμματα, είναι ό,τι πιο πολύτιμο υπάρχει και εμπεριέχει και ένα κορυφαίο συμβολισμό: ότι εκεί θα μάθετε, εκεί θα σπουδάσετε, εκεί κρύβεται η αλήθεια την οποία αναζητάτε εσείς οι νέοι άνθρωποι, μέσα στα βιβλία.
Όπως χαρακτηριστικά είπε “εγώ πέρα από τη γενναιοδωρία του Δημήτρη Φατούρου, την οποία διαβλέπω πίσω από αυτό, διαβλέπω επίσης και μία πολύ συμβολική κίνησή του, ότι η παρακαταθήκη μου προς εσάς, η κληρονομιά που έχω να σας αφήσω δηλαδή είναι αυτά τα βιβλία και αυτό νομίζω ότι του το χρωστάμε και θα του το χρωστάμε τα ελληνικά πανεπιστήμια του κ. Φατούρου”.
«Η πανεπιστημιακή κοινότητα πρέπει να είναι πρωτοπόρα»
Το πανεπιστήμιο είναι ένας κοινωνικός θεσμός που έρχεται από την κοινωνία και απευθύνεται στην κοινωνία. Στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται, η δική μας αντίδραση πρέπει να αποσκοπεί την αποκατάσταση της εικόνας του πανεπιστημίου στα μάτια της κοινωνίας. Αυτό είναι μία επίπονη δουλειά που απαιτεί από τη δική μας την πλευρά θεραπεία των τραυμάτων και των αδυναμιών μας, υπευθυνότητα, σύνεση στον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστούμε την κρίση που υφιστάμεθα σήμερα.
Η πανεπιστημιακή κοινότητα οφείλει να είναι πρωτοπόρα και να δείχνει τον δρόμο στην κοινωνία, καθώς είναι μέρος της πνευματικής ηγεσίας του τόπου. Με την έννοια αυτή, θεωρώ ότι η τεκμηριωμένη αντίστασή μας, η δημιουργική μας στάση απέναντι στις επιθέσεις και κυρίως η υποβολή προτάσεων τόσο στην Πολιτεία όσο και στην κοινωνία πλουτίζει τον δημόσιο διάλογο και ενισχύει τη δημοκρατία. Θεωρώ ότι τα πανεπιστήμια πρέπει να συμμετέχουν στον δημόσιο διάλογο με τρόπο θετικό και δημιουργικό. Τα πανεπιστήμια πρέπει να αποτελέσουν πρότυπα αντίστασης στην επίθεση που δέχεται σήμερα η ελληνική κοινωνία, μέσα από την οδό των επιχειρημάτων, των προτάσεων, της σκέψης και του διαλόγου.
Υψηλές επιδόσεις από τους μαθητές του Ηρακλείου
Ανάμεσα στα νέα – ειδήσεις που παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της εκπομπής ξεχώρισαν:
Οι υψηλές βαθμολογίες που συγκέντρωσαν οι μαθητές και μαθήτριες του Δήμου Ηρακλείου Αττικής για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων. Η μαθήτρια με τον υψηλότερο βαθμό πρόσβασης είναι η Μαρίνα Τ. (19,67) από το 4ο Λύκειο Ηρακλείου και εισάγεται στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ ο Κώστας Τσιώτης από το 1ο Λύκειο Ηρακλείου με το δεύτερο καλύτερο βαθμό πρόσβασης (19,64) εισάγεται στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ.
H παρουσίαση των τελικών αρχιτεκτονικών σχεδίων της Νέας Εθνικής Βιβλιοθήκης από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Ρέντσο Πιάνο στο χώρο του παλιού ιπποδρόμου (Τετάρτη 29 Ιουνίου).
Ο ορισμός από το Υπουργείο Παιδείας του νέου εφορευτικού συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης με πρόεδρο τον καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Τέλος, η διαπίστωση ότι στη σύνθεση του εφορευτικού συμβουλίου που ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας δεν συμπεριλαμβάνεται βιβλιοθηκονόμος – επιστήμονας της πληροφόρησης, συνιστά μια δυσμενή εξέλιξη που θα επηρεάσει αρνητικά την προοπτική ανάδειξης και αναβάθμισης της Εθνικής Βιβλιοθήκης».