Για την… περιπέτεια στην οποία μπήκε ο Δήμος Κηφισιάς με την Επιτροπή Ελέγχου Καταλληλότητας Αγωνιστικών Χώρων & Αθλητικών Εγκαταστάσεων της Περιφέρειας Αττικής μίλησε στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ ο πρόεδρος του Νομικού Προσώπου του Δήμου Κηφισιάς «Δημήτριος Βικέλας» Μανώλης Κουρμαδιάς, ο οποίος μαζί με τις υπηρεσίες τρέχει και δεν φτάνει για να ολοκληρώσει τις εργασίες που πρέπει να γίνουν στις αθλητικές εγκαταστάσεις, προκειμένου να μην… σφραγιστούν!
– Κύριε Κουρμαδιά, μάθαμε ότι επισκέφτηκε τον Δήμο σας η Επιτροπή Ελέγχου Καταλληλότητας Αθλητικών Χώρων και Αγωνιστικών Εγκαταστάσεων της Περιφέρειας Αττικής. Πότε ήρθε ακριβώς και ποιες είναι οι παρεμβάσεις που σας ζήτησε να κάνετε;
Οι αθλητικές εγκαταστάσεις στην Κηφισιά εδώ και πάρα πολλά χρόνια δεν έχουν άδεια λειτουργίας. Δεν μπορώ να σας πω γιατί δεν εκδόθηκαν από τις διοικήσεις των σταδίων, αλλά όσο χρονικό διάστημα είμαι υπεύθυνος για τον αθλητισμό, δηλαδή, από τον Μάιο του 2012, δεν έχουν.
Τον περασμένο Μάιο, λοιπόν, τελείως αιφνιδιαστικά και χωρίς ειδοποίηση μάθαμε ότι θα έρθει η εν λόγω Επιτροπή για να ελέγξει αν έχουμε άδειες λειτουργίας. Έτσι και έγινε. Ήρθε, έκανε τις παρατηρήσεις της καταγράφοντας τις εκκρεμότητες κάθε χώρου και χωρίς να μας δώσει χρόνο προετοιμασίας, μας έστειλε ένα χαρτί και μας είπε ότι δεν σας δίνουμε άδεια λειτουργίας και επομένως τα γυμναστήρια και τα γήπεδά σας πρέπει να κλείσουν! Αυτό σήμαινε ότι δεν μπορούσαμε να κάνουμε αγώνες και αν λειτουργούσαμε, θα ήμαστε υπό τη δαμόκλειο σπάθη της παραπομπής και τιμωρίας. Διότι, σημειωτέον, ότι το χαρτί αυτό στάλθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα Κηφισιάς και στον εισαγγελέα.
Το έγγραφο αναφερόταν στους χώρους που γίνονται αγώνες πρωταθλήματος, δηλαδή, στο Ζηρίνειο, το ΔΑΚ, το «Στέλιος Καλαϊτζής» και το «Φώτης Βαρδαξής». Επίσης, ίδια απόφαση έφτασε και για το κλειστό γυμναστήριο της Νέας Κηφισιάς, που ονομάζεται συμπτωματικά και αυτό «Δημήτριος Βικέλας» αλλά γι’ αυτό είναι αρμόδια η Πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή.
Η ενέργεια αυτή της Επιτροπής εκτιμήσαμε ότι ήταν αιφνιδιαστική, ειδικά προς ένα νέο Νομικό Πρόσωπο, όπως ο «Δημήτριος Βικέλας» που έχει μισό χρόνο ίδρυσης και λειτουργίας. Ας μην ξεχνάμε ότι με αποφάσεις που είναι δημοσιευμένες στο ΦΕΚ, το νέο Ν.Π. κατήργησε το Ζηρίνειο και το ΔΑΚ (Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο) Πολιτείας. Κάτι το οποίο σημαίνει ότι όλες οι αθλητικές εγκαταστάσεις του ενιαίου Δήμου περιήλθαν στην αρμοδιότητα του «Δημήτριος Βικέλας», δηλαδή, η χρήση, η λειτουργία και η συντήρησή τους.
– Ποια ήταν η επόμενή σας κίνηση όταν ήρθε στα χέρια σας το έγγραφο της Επιτροπής;
Η αλήθεια είναι ότι εκνευριστήκαμε από την αιφνίδια απόφαση που έφτασε στον Δήμο χωρίς καμία προειδοποίηση.
Για τον λόγο αυτό μία αντιπροσωπεία επισκέφτηκε τον τότε γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής Ηλία Λιακόπουλο στα τέλη Ιουνίου. Μετά από μια έντονη συζήτηση που είχαμε μαζί του, μας έδωσε παράταση λειτουργίας για να φτιάξουμε τις εκκρεμότητες που μας είχε επισημάνει η Επιτροπή. Ως εκ τούτου, καταλήξαμε ότι στις 27 Αυγούστου θα ερχόταν ξανά η Επιτροπή για να ελέγξει αν έχουμε κάνει τις παρεμβάσεις που μας ζητήθηκαν ώστε να πάρουμε τις άδειες λειτουργίας.
Όλο το καλοκαίρι λοιπόν δρομολογήσαμε τις διαδικασίες νόμιμα και φτιάξαμε τις εκκρεμότητες που μας ζήτησε η Επιτροπή. Και να φανταστείτε ότι αφενός ήταν σε δύσκολη περίοδο γιατί βρισκόμασταν στην «καρδιά» του καλοκαιριού, αφετέρου, ήμασταν σε φάση ανασυγκρότησης ως νέο Νομικό Πρόσωπο και όλη αυτή η διαδικασία μας έφερε αναστάτωση.
– Επομένως πήρατε την άδεια λειτουργίας για τους αγωνιστικούς χώρους του Δήμου;
Όχι ακόμη γιατί προέκυψε νέο ζήτημα! Πέρασε ο Αύγουστος, πέρασε ο Σεπτέμβριος και η Επιτροπή ήταν άφαντη. Την ίδια ώρα όμως εκκρεμούσε το χαρτί στον εισαγγελέα, στο οποίο αναφερόταν ότι οι αγωνιστικοί μας χώροι μας δεν έχουν άδεια λειτουργίας, και έτσι εγώ παρέμενα εκτεθειμένος. Για τον λόγο αυτό, τους έστειλα επιστολή, στην οποία τους εξηγούσα ότι μέσα στο καλοκαίρι φτιάξαμε τις ελλείψεις που υπήρχαν 30 χρόνια αλλά τελικά εκείνοι δεν μας εμφανίστηκαν. Η απάντησή τους ήταν ότι ανασυγκροτούσαν την Επιτροπή και για αυτό δεν μπορούσαν να έρθουν. Μας όρισαν όμως, νέα ημερομηνία και έτσι στις αρχές Οκτωβρίου ήρθε η Επιτροπή με νέα σύνθεση για να ελέγξει αυτά που κάναμε. Ως… εκ θαύματος όμως, ανακάλυψε ότι η προηγούμενη Επιτροπή έχει κάνει λάθος και ότι έπρεπε να μας υποδείξει να κάνουμε άλλα τόσα από αυτά που μας είχε πει η πρώτη!
Το χαρτί με τη νέα λίστα επισκευών ήρθε στα μέσα Νοεμβρίου με την προοπτική ότι 21 Δεκεμβρίου θα έχουμε κάνει τις επιδιορθώσεις. Να σημειωθεί ότι οι πρώτες παρεμβάσεις κόστισαν περίπου 100.000 ευρώ ενώ οι νέες υπολογίζουμε ότι απαιτούν άλλα τόσα χρήματα!
Αυτό είναι αδύνατο να γίνει. Δεν προλαβαίνουμε χρονικά ούτε έχουμε αυτή τη στιγμή τα χρήματα για να τα φτιάξουμε.