Περί δημοτικής συγκοινωνίας
Σημειώνεται ότι ο δημοτικός σύμβουλος του συνδυασμού ΟΜΟΡΦΗ ΚΗΦΙΣΙΑ Γιώργος Σκορδίλης επανέφερε το ζήτημα δημιουργίας δημοτικής συγκοινωνίας στην Κηφισιά. Τοποθέτηση που επικρότησε για λογαριασμό της μείζονος μειοψηφίας ο Μανώλης Κουρμαδιάς, αλλά κι ο Παναγιώτης Κανακάκης, όπως και η πλειοψηφία των δημοτικών συμβούλων που έλαβαν τον λόγο.
Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με τον πρόεδρο του Σώματος Γιώργο Παπαδόπουλο να δηλώνει ότι ο Δήμος θα αποστείλει στον ΟΑΣΑ άμεσα το αίτημα για επαναφορά στο προηγούμενο δρομολόγιο. Αρνητικά ψήφισε ο Γιώργος Σκορδίλης, ο οποίος συντάχθηκε με την αποσυρθείσα πρόταση Παμπούκα.
. «Τεράστια προβλήματα από τη νέα κυκλική διαδρομή»
Σε επιστολή προς το Δημοτικό Συμβούλιο, ο Φιλοπρόοδος Σύλλογος Πολιτείας εκθέτει τα προβλήματα που δημιουργεί η τροποποίηση του δρομολογίου, αναφέροντας τα εξής:
«Από τις 26/7/09 οι κάτοικοι-πολίτες της περιοχής Πολιτείας-Κοκκιναρά του Δήμου Κηφισιάς αντιλήφθηκαν με έκπληξη ότι τροποποιήθηκε, αιφνιδίως και χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με φορείς της περιοχής, η από δεκαετιών λειτουργούσα λεωφορειακή γραμμή Κηφισιά-Πολιτεία (524) με αίτημα του Δήμου Κηφισιάς προς την ΕΘΕΛ.
Επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε ότι είμαστε άμεσα θιγόμενοι και ότι η τροποποίηση αυτή μας βρίσκει αντίθετους. Οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να στοχεύουν στην αναβάθμιση των δημοσίων παρεχομένων υπηρεσιών και να εξυπηρετούν την καθημερινότητα των πολιτών και όχι να υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής τους. Αναλυτικά, αναφέρουμε ότι:
● Η αλλαγή πορείας της λεωφορειακής γραμμής 524 από τακτικό δρομολόγιο με επιστροφή σε κυκλική καθιστά τη χρήση της αδύνατη από κατοίκους, εργαζόμενους κι επισκέπτες της περιοχής μας.
● Δεν είναι, πλέον, εφικτή η πρόσβαση των κατοίκων στην τοπική αγορά της Πολιτείας-Κοκκιναρά και των μαθητών στα σχολεία της περιοχής.
● Το νέο δρομολόγιο είναι ιδιαίτερα δύσχρηστο λόγω της ανυπαρξίας προγραμματισμένων δρομολογίων από αφετηρία και τέρμα στην πλατεία της Πολιτείας.
● Όπως έχει διαμορφωθεί το νέο δρομολόγιο, είναι κουραστικό για τους κατοίκους της Πολιτείας κι έχει διαταράξει την εύρυθμη λειτουργία της καθημερινότητάς τους.
● Το νέο κυκλικό δρομολόγιο αποθαρρύνει τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς για τις τοπικές και τις υπερτοπικές μετακινήσεις τους.
● Αντίθετα, ενθαρρύνει την χρήση των ιδιωτικών αυτοκινήτων, με συνέπεια την επιβάρυνση του περιβάλλοντος με ρύπους και την άσκοπη σπατάλη ενέργειας και τα κυκλοφοριακά αδιέξοδα που συνεπάγεται λόγω της συγκέντρωσης μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων στο κέντρο της Κηφισιάς και την άναρχη στάθμευσή τους.
● Με το νέο κυκλικό δρομολόγιο δεν διασφαλίζονται οι αναγκαίες υποδομές (στέγαστρα, πάγκοι) και δεν έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρίες, ηλικιωμένων, μαθητών κ.λπ.
● Το νέο κυκλικό δρομολόγιο είναι πολύ πρόχειρα σχεδιασμένο κι επικίνδυνο, γιατί η απουσία υποδομών και σχεδιασμού επισείει σοβαρούς κινδύνους για ατυχήματα ή τραυματισμούς.
● Λόγω της νέας κυκλικής διαδρομής και της διεύρυνσης του δρομολογίου, με την αύξηση των στάσεων και των επιβατών, η ταλαιπωρία των μετακινούμενων είναι αφάνταστη και καθίσταται, πλέον, επικίνδυνη λόγω των υπεράριθμων επιβατών.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου και οι κάτοικοι της Πολιτείας-Κοκκιναρά ζητούν την άμεση επαναφορά της επί σειρά δεκαετιών λειτουργούσας τακτικής λεωφορειακής γραμμής Κηφισιά-Πολιτεία 524 και τη δημιουργία μιας νέας ξεχωριστής γραμμής που να καλύπτει την ευρύτερη περιοχή του Κεφαλαρίου κι όχι μόνο ένα μικρό τμήμα αυτής».
Γιάννης Μπεθάνης