Μετά από περίπου 2 ώρες συζήτησης, υπό την παρουσία πολλών κατοίκων της περιοχής της Πολιτείας, το Δημοτικό Συμβούλιο της Κηφισιάς αποφάσισε να εισηγηθεί προς την ΕΘΕΛ και τον ΟΑΣΑ την επαναφορά της λεωφορειακής γραμμής 524 (Πολιτεία-Κεφαλάρι) στο αρχικό της δρομολόγιο (Σταθμός ΗΣΑΠ – Πολιτεία), με παράλληλη μελέτη για τη δημιουργία μιας νέας γραμμής που θα εξυπηρετεί τους κατοίκους του Κεφαλαρίου.
Η αιφνίδια απόφαση της ΕΘΕΛ, μέσα στο καλοκαίρι, να προχωρήσει σε τροποποίηση της λεωφορειακής γραμμής που επί 50 συναπτά έτη εξυπηρετούσε την περιοχή της Πολιτείας-Κοκκιναρά, ώστε να εξυπηρετεί και το Κεφαλάρι, προκάλεσε τις εντονότατες διαμαρτυρίες των κατοίκων της Πολιτείας, αλλά και του τοπικού συλλόγου.
Όπως ανέφεραν σ’ επιστολή που κατέθεσαν στο προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου (βλ. παρακείμενο ρεπορτάζ) τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, είναι περισσότερα από αυτά που κλήθηκε να επιλύσει το νέο δρομολόγιο. Υποστήριξαν, εξάλλου ότι η αλλαγή αυτή έχει επηρεάσει αρνητικά την καθημερινότητά τους κι επικαλέστηκαν δυσλειτουργία ως προς την συχνότητα των δρομολογίων και τη διασφάλιση της ασφάλειας και της στοιχειώδους άνεσης των επιβατών.
Δύο προτάσεις, η εξής… μια
Οι προτάσεις που κατέθεσαν οι κάτοικοι ήταν δύο: Η μία κι αυτή που υποστηρίχθηκε από την πλειoνότητά τους, αλλά και από τον Φιλοπρόοδο Σύλλογο Πολιτείας, ήθελε την επαναφορά της λεωφορειακής γραμμής στο αρχικό της δρομολόγιο. Η δεύτερη, η οποία κατατέθηκε από τον κάτοικο της περιοχής Τιμολέοντα Παμπούκα, πρότεινε ένα διαφορετικό δρομολόγιο, φιλοδοξώντας να εξυπηρετήσει πρωτίστως την Πολιτεία, χωρίς ν’ αφήνει εκτός κάλυψης το Κεφαλάρι, σε μια διπλή διαδρομή και όχι σε κυκλική.
Ωστόσο, μετά από συνεχείς διαβουλεύσεις και παροτρύνσεις, τόσο από τον σύλλογο όσο και από την πλειονότητα των κατοίκων, ο κ. Παμπούκας δέχθηκε να αποσύρει την πρότασή του, συντασσόμενος με την πρόταση των συμπολιτών του.
Διευκρινίσεις Θωμάκου
Νωρίτερα, ο δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Θωμάκος, ο οποίος τυγχάνει και μέλος επί πενταετία του Δ.Σ. της ΕΘΕΛ, διευκρίνισε στους παριστάμενους ότι επειδή συνήθως τα υπομνήματα κατοίκων για αλλαγές ή νέες λεωφοριακές γραμμές παραπέμπονται στις ελληνικές καλένδες από την ΕΘΕΛ, ο ίδιος προώθησε το αίτημα των κατοίκων του Κεφαλαρίου.
Όπως ανέφερε, «τον Μάρτιο του 2009 έγινε εισήγηση προς τον ΟΑΣΑ από τον επόπτη της γραμμής για το εξής δρομολόγιο: Ελευθερώτριας-Απόλλωνος-δεξιά Δηληγιάννη-δεξιά Γούναρη-δεξιά Ξενίας-αριστερά Ελευθερώτριας-αριστερά Πλάτωνος-επιστροφή στην πλατεία Πολιτείας». Και πρόσθεσε: «Πρόκειται για ένα δρομολόγιο που εξυπηρετούσε τις δύο περιοχές, εξασφάλιζε αυτό που ζητούν οι κάτοικοι της Πολιτείας, δηλαδή την πρόσβαση στην τοπική αγορά, ενώ θα εξασφάλιζε και μια καλή συχνότητα δρομολογίων. Είναι άγνωστο ακόμα γιατί ο ΟΑΣΑ δεν ενέκρινε αυτό το δρομολόγιο».
Υπέρ των κατοίκων η μειοψηφία
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Τηλέμαχος Τσιλιγκίρης επιτέθηκε στον ΟΑΣΑ και κατηγόρησε για ολιγωρία τη δημοτική αρχή. «Δεν καταλαβαίνω ποιος είναι ο ρόλος της διοίκησης και ποιός ο δικός μας στο Δημοτικό Συμβούλιο. Πώς έρχεται, δηλαδή ο ΟΑΣΑ και κάνει ό,τι θέλει, δίχως να ζητάει την άποψη του Δήμου;», αναρωτήθηκε ο Τ. Τσιλιγκίρης, συντασσόμενος με το αίτημα των κατοίκων για επαναφορά του 524 στο προηγούμενο δρομολόγιο.
«Δεν είναι δυνατόν η διοίκηση του Δήμου να μην έχει αντιληφθεί τα σχέδια του ΟΑΣΑ για την περιοχή και το αποτέλεσμα είναι να χωριστεί η Κηφισιά σε… Βόρειους και Νότιους», ανέφερε ο επικεφαλής της παράταξης ΟΜΟΡΦΗ ΚΗΦΙΣΙΑ Παναγιώτης Μπόζος, ζητώντας κι εκείνος «την επαναφορά της γραμμής στο πρότερο δρομολόγιο, αλλά και τη δημιουργία δεύτερης γραμμής για το Κεφαλάρι».
Στο ίδιο μήκος κύματος κι ο επικεφαλής της παράταξης ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΗΦΙΣΙΑΣ Παναγιώτης Κανακάκης, ο οποίος χαρακτήρισε ως «απαράδεκτο το γεγονός ότι ο ΟΑΣΑ αποφασίζει εν αγνοία του Δημοτικού Συμβουλίου ν’ αλλάξει το δρομολόγιο». Και πρόσθεσε: «Πήγαμε να εξυπηρετήσουμε και τις δύο περιοχές και τελικά καταφέραμε το αντίθετο. Η γραμμή πρέπει να επανέλθει στο αρχικό δρομολόγιο και πρέπει να διεκδικήσουμε και μια δεύτερη γραμμή».
Η δημοτική σύμβουλος της πλειοψηφίας Χριστίνα Κοσμά έβαλε στο τραπέζι το δεύτερο σκέλος της πρότασης που τελικά έγινε δεκτή, δηλαδή την ανάθεση μελέτης στην Επιτροπή Συγκοινωνιακού του Δήμου για τη δημιουργία νέας λεωφορειακής γραμμής που θα εξυπηρετεί το Κεφαλάρι.