Πολλοί ήταν οι κάτοικοι της οδού Άργους στις Αδάμες που συγκεντρώθηκαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την Τετάρτη 9 Ιουνίου, προκειμένου να διαμαρτυρτηθούν για την κυκλοφοριακή επιβάρυνση της οδού λόγω της διοχέτευσης της υπερτοπικής κίνησης που προκαλείται από την Εθνική Οδό και τους παραδρόμους της, αν και βρίσκεται σε περιοχή αμιγούς κατοικίας. Οι κάτοικοι ζήτησαν από τη δημοτική αρχή να δώσει άμεσα λύση στο πρόβλημα του μεγάλου φόρτου αυτοκινήτων που δημιουργείται από την παρακείμενη λειτουργία πολυκαταστημάτων και τραπεζών, αλλά και από την προβληματική λειτουργία του κόμβου της Εθνικής Οδού.
Οι κάτοικοι της περιοχής επέλεξαν να εκφράσουν τα παράπονά τους κρατώντας σημαιάκια με την ελληνική σημαία, όπου αναγραφόταν το σύνθημα «ΣΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΡΓΟΥΣ».
Η συζήτηση διεξήχθη δίχως την παρουσία του συγκοινωνιολόγου του Δήμου Θ. Μαυρογιώργη, ο οποίος δεν μπορούσε να παραστεί στη συζήτηση, καθώς ο ίδιος και το επιτελείο του είχαν άλλη υποχρέωση κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης. Η απουσία του επισημάνθηκε από μερίδα δημοτικών συμβούλων, οι οποίοι ζήτησαν έως και την αναβολή της συζήτησης, προκειμένου να παραστεί σε επόμενη συνεδρίαση ο συγκοινωνιολόγος για ν’ αναλύσει λεπτομερώς το θέμα και να αιτιολογήσει τις λύσεις που αποφάσισε η Επιτροπή Κυκλοφοριακού.
Η πρόταση της Επιτροπής
Παρά την απουσία του συγκοινωνιολόγου, το αίτημα ορισμένων δημοτικών συμβούλων για αναβολή της συζήτησης δεν έγινε δεκτό κι έτσι ο αντιδήμαρχος Αντώνης Βάρδας παρουσίασε στο Σώμα και τους κατοίκους την τελική πρόταση της Επιτροπής Κυκλοφοριακού, όπως αυτή προέκυψε από τις διαβουλεύσεις και τις εισηγήσεις του κ. Μαυρογιώργη.
Η πρόταση περιλαμβάνει τέσσερα σημεία:
1. Τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης διέλευσης και στάθμευσης βαρέων οχημάτων στην περιοχή της οδού Άργους και των γύρω οδών.
2. Αντιδρόμηση της οδού Άργους από την οδό Ερμιόνης ως την οδό Μεσσηνίας κι αντιδρόμηση της οδού Γυθείου στο ίδιο κομμάτι.
3. Διαμόρφωση του ανισόπεδου κόμβου της οδού Ερμιόνης με τεχνικά έργα ώστε τα οχήματα να «διοχετεύονται» στον παράδρομο της Εθνικής Οδού.
4. Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης σε όλο το μήκος του παραδρόμου.
Τα τέσσερα σημεία της πρότασης έγιναν δεκτά με επιδοκιμασίες από τους παριστάμενους κατοίκους, ωστόσο την ικανοποίησή τους έσπευσε να μετριάσει λίγο αργότερα ο δήμαρχος Νίκος Χιωτάκης. Κι αυτό γιατί ναι μεν συμφώνησε ως προς το πνεύμα και την ουσία της πρότασης της Επιτροπής, ωστόσο εξέφρασε τον προβληματισμό του για το κατά πόσο μπορούν και τα τέσσερα σημεία της να είναι υλοποιήσιμα, καθώς, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «δεν είναι στο χέρι του Δήμου, καθώς πρόκειται για παρεμβάσεις που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του υπουργείου Υποδομών και της εταιρείας ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. που διαχειρίζεται την Εθνική Οδό».
«Μπορεί η πρόταση της Επιτροπής να είναι σωστή, όμως δυστυχώς δεν μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα. Δεν μπορώ να σας πω ψέματα», τόνισε απευθυνόμενος στους κατοίκους ο κ. Χιωτάκης, προσθέτοντας: «Η δική μου η πρόταση είναι να ψηφίσουμε την πρόταση της Επιτροπής και να υποβάλουμε την πρόταση για το τεχνικό έργο της διαμόρφωσης του ανισόπεδου κόμβου στο υπουργείο Υποδομών, το οποίο είναι αρμόδιο να εκπονήσει τη σχετική μελέτη, που θα έχει συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα. Στο μεταξύ εμείς, αν μας δώσει το υπουργείο την άδεια, μπορούμε να εφαρμόσουμε την αντιδρόμηση της Άργους και της Γυθείου».
Ο δήμαρχος, πάντως, διατύπωσε την επιφύλαξή του ως προς την απαγόρευση στάσης και στάθμευσης στον παράδρομο της Εθνικής Οδού, προτείνοντας ν’ απαγορευτεί μόνο η στάθμευση και όχι η στάση, προκειμένου, όπως ανέφερε, «να εξυπηρετούνται όσοι πολίτες θέλουν να πάνε στις τράπεζες και τα καταστήματα της περιοχής».
Τον λόγο έλαβαν και ορισμένοι εκ των κατοίκων της οδού Άργους, παραθέτοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζει καθημερινά η περιοχή τους από την έλευση εκατοντάδων αυτοκινήτων από τον συγκεκριμένο δρόμο, εντείνοντας, όπως ανέφεραν «τον θόρυβο, το καυσαέριο και την επικινδυνότητα του δρόμου».