Άκρως ελληνικά, έστω και για τα υψηλότερου επιπέδου δεδομένα της Εκάλης, τα παρακάτω περιστατικά κυκλοφοριακής… αυτορύθμισης αλλά και αυτοδικίας. Άγνωστοι αφαίρεσαν τις ρυθμιστικές πινακίδες STOP, που πριν από λίγους μήνες είχαν τοποθετηθεί από τον Δήμο Κηφισιάς επί της οδού Ρόδων, στο πλαίσιο εφαρμογής νέας κυκλοφοριακής μελέτης.
Στην οδό Ρόδων, σύμφωνα με τις κυκλοφοριακές μετρήσεις και ως παράλληλος προς τα βορειότερα δρόμος της Λεωφόρου Διονύσου, καταγράφονται υψηλές ταχύτητες, πρόκληση πολλών τροχαίων ατυχημάτων, υψηλός κυκλοφοριακός φόρτος, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής και σημαντικό ποσοστό υπερτοπικών μετακινήσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρωινή αιχμή, στο ρεύμα καθόδου της οδού Ρόδων, στην περιοχή της διασταύρωσης με την οδό Ισμήνης, εξυπηρετείται κυκλοφοριακός φόρτος ίσος με ~73% του κυκλοφοριακού φόρτου καθόδου της ιεραρχημένης Λεωφόρου Διονύσου.
Στόχος των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που προωθούσε η προηγούμενη διοίκηση του Δήμου Κηφισιάς ήταν ο περιορισμός της υπερτοπικής κυκλοφορίας την οποία εξυπηρετεί η οδός Ρόδων, ως παράλληλος δρόμος της Λεωφόρου Θησέως. Δηλαδή, των μετακινήσεων με προέλευση – προορισμό προάστια βορειότερα ή ανατολικότερα της Εκάλης και προορισμό – προέλευση είτε τη Δημοτικής Ενότητας Κηφισιάς είτε άλλα προάστια νοτιότερα της Κηφισιάς είτε την Αθήνα. Σε ένα πρώτο στάδιο τοποθετήθηκαν ρυθμιστικές πινακίδες STOP επί της οδού, στη συμβολή της με τις κάθετους οδούς. Μόνο που μαζί με τις νέες, παρέμειναν και οι πινακίδες επί των κάθετων οδών που προϋπήρχαν με αποτέλεσμα να υπάρχουν δυο STOP σε κάθε διασταύρωση.
Ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος, σε προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στιγμάτισε το συγκεκριμένο περιστατικό αυτοδικίας και διαβεβαίωσε ότι τα σήματα STOP θα επανατοποθετηθούν επί της οδού Ρόδων. Παρόλα αυτά, δεν διευκρίνισε τι μέλλει γενέσθαι με τη διπλή σήμανση, αλλά ανήγγειλε ότι σε επόμενη τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα ληφθεί απόφαση για το κυκλοφοριακό καθεστώς στην περιοχή της Εκάλης, κατόπιν μελέτης της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου.
Να σημειωθεί, τέλος, πως στο σενάριο άμεσης εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης που έχει εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς, προβλέπεται: Κατάλληλη διαμόρφωση του ισόπεδου κόμβου Ρόδων – Ισμήνης – Κ. Παλαιολόγου – Γ. Παπανδρέου. Μετατροπή της οδού Ρόδων, από Λεωφόρο Διονύσου έως Ισμήνης (και ανά κατεύθυνση) σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, πλάτους ~ 3,00μ, οφιοειδούς χάραξης. Η ταχύτητα διέλευσης περιορίζεται σε ~20km/h.
Εγκιβωτισμός των απαραίτητων θέσεων στάθμευσης, στο τμήμα της, μεταξύ Πλατείας Μακεδονίας και Πλατείας Γ. Λάτση. Διαμόρφωση διαδρομής περιπάτου κατά μήκος της κεντρικής νησίδας της Ρόδων. Κατασκευή υπερυψώσεων (woonerf) στις κρίσιμες θέσεις.
Διαμόρφωση διασταυρώσεων της οδού Ρόδων με το οδικό δίκτυο, είτε με κυκλικούς κόμβους (roundabouts), είτε με νησίδες. Προτεραιότητα στα κάθετα προς την οδό Ρόδων τμήματα του οδικού δικτύου, μέσω της εφαρμογής κατάλληλης κατακόρυφης σήμανσης σε όλες τις διασταυρώσεις.
Ως σενάριο μακροπρόθεσμης εφαρμογής προτείνεται από τον μελετητή η τροποποίηση του Ρυμοτομικού Σχεδίου, έτσι ώστε να διακοπεί μόνιμα η είσοδος από Λεωφόρο Διονύσου προς την οδό Ρόδων και η έξοδος από Ρόδων προς Λεωφόρο Διονύσου.