3. Τα κυκλοφοριακά δεδομένα και οι ανάγκες των διερχόμενων οδηγών και πολιτών έχουν αλλάξει σημαντικά από τότε που διενεργήθηκαν οι κυκλοφοριακές μελέτες με βάση το προγενέστερο καθεστώς στο οποίο μη ρεαλιστικά μας καλούν συμπολίτες μας να συμμορφωθούμε.
4. Με την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας ακυρώνεται η απόφαση ελέγχου των αποφάσεων του Δήμου από τον Γεν. ΓραμματέαΑποκεντρωμένης Διοίκησης, λόγω πλημμελούς τήρησης της διαδικασίας ελέγχου και όχι για την ουσία των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Επειδή λοιπόν δεν κρίθηκε το πραγματικό θέμα, ο Δήμος δεν υποχρεούται σε συγκεκριμένη ‘‘συμμόρφωση’’. Θεωρητικά, δύναται:
1. Να επανυποβάλει τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.
2. Να ζητήσει υποδείξεις από τον Γεν. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
3. Να οριστεί από το Τριμελές Συμβούλιο του ΣτΕ το περιεχόμενο της ‘‘συμμόρφωσης’’».
Εξ αρχής σε αδιέξοδο…
Εντωμεταξύ, έντονες διαφωνίες, ακόμα και στην παράταξη της πλειοψηφίας, προκαλούν οι δυο αποφάσεις της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που προωθεί η διοίκηση και οι οποίες αναμένονταν να συζητηθούν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την Τετάρτη 28 Ιανουαρίου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η απόφαση για την επεξεργασία των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της Δημοτικής Ενότητας Κηφισιάς σε Πόντου, Τροίας, Ιωνίας, Σαρανταπόρου και λοιπές οδούς, οδηγήθηκε εξ αρχής σε αδιέξοδο και ελήφθη τελικά με επαναληπτική ψηφοφορία κι αφού προηγουμένως είχε απορριφθεί! Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου εισηγήθηκε τέσσερα επικρατέστερα σενάρια που αφορούν στην κυκλοφοριακή οργάνωση της εν θέματι περιοχής. Η κύρια κυκλοφοριακή ρύθμιση που περιλαμβάνεται σε όλα τα σενάρια προτείνει την οδό Ιωνίας άνοδο από τη Χαρ. Τρικούπη προς την Πατρ. Ιωακείμ. Επιπλέον, στα σενάρια Α,Β,Δ, προτείνει την οδό Έλλης είσοδο από τη Χαρ. Τρικούπη προς την Πόντου, γεγονός που σε επίπεδο οδικής ασφάλειας καθιστά τη διασταύρωση Χαρ. Τρικούπη-Έλλης-Ιωνίας μη επικίνδυνη, ενώ στο σενάριο Γ προτείνει την οδό Έλλης είσοδο από Πόντου προς Χαρ. Τρικούπη, γεγονός που καθιστά τον κόμβο επικίνδυνο και απαιτεί μελέτη αναδιαμόρφωσής του.
Για τα σενάρια Α και Β τα μέλη της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής ψήφισαν ομόφωνα την απόρριψη τους, ενώ για το σενάριο Γ ψήφισαν υπέρ ο δήμαρχος Γιώργος Θωμάκος ως πρόεδρος της επιτροπής και οι δημοτικοί σύμβουλοι Γ. Τσούλος, Κ. Χατζοπούλου, Κ. Πάστρα Μάγερ. Κατά ψήφισαν οι Ε. Κούτση, Ε. Κύρλος, Β. Βάρσος, ενώ λευκό ψήφισαν οι Π. Ραυτόπουλος και Γ. Παντελεάκης, συνεπώς, απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία. Για το σενάριο Δ ψήφισε υπέρ η Κ. Χατζοπούλου, ενώ οι υπόλοιποι ψήφισαν κατά, οπότε και αυτό απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία.
Στη συνέχεια ο δήμαρχος, κατόπιν αιτήματος μέλους της επιτροπής, ζήτησε από το Σώμα την επανάληψη της ψηφοφορίας για το σενάριο Γ. Στην επαναληπτική ψηφοφορία η πρόταση που παραπέμφθηκε τελικά στο Δημοτικό Συμβούλιο, ψηφίστηκε με οριακή πλειοψηφία.
Σε προηγούμενη συνεδρίασή της, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής κλήθηκε να αποφασίσει και για την ομολογουμένως παγκόσμια πρωτοτυπία αποκλεισμού της οδού Κοραή στο Καστρί με βαρέως τύπου κινητά εμπόδια, ώστε να διακόπτεται κατά το δοκούν η ελεύθερη ροή της έως τη Λεωφόρο Ελ. Βενιζέλου. Σύμφωνα με την αυτούσια έκθεση της Τεχνική Υπηρεσίας του Δήμου:
«Με αφορμή αιτήματα και καταγγελίες πολιτών ο Δήμαρχος Κηφισιάς εισηγήθηκε τη μονομερή εξέταση -αποσπασματικά από την ευρύτερη κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής- της απευθείας σύνδεσης της μονοδρομημένης οδού Κοραή με την Ελ. Βενιζέλου με κατεύθυνση προς την Ελευθερίου Βενιζέλου. Σύμφωνα με τις εν λόγω αναφορές οι οδηγοί που κινούνται επί της οδού Κοραή αναγκάζονται να επιστρέψουν στην οδό Γ. Παπανδρέου μέσω της οδού Φλέμινγκ ή να χρησιμοποιήσουν την οδό Παρασκευοπούλου (που είναι χαρακτηρισμένη ως πεζόδρομος) και να κατέλθουν από την αμέσως παράλληλη οδό Καποδιστρίου, ώστε να εξέλθουν στην Ελευθερίου Βενιζέλου, πραγματοποιώντας μία άσκοπη κυκλική πορεία.
Παράλληλα στη συμβολή της οδού Κοραή με την οδό Λουκή Ακρίτα έχουν τοποθετηθεί κινητά βαρέως τύπου εμπόδια από σκυρόδεμα, για την τήρηση της κυκλοφοριακής οργάνωσης, όπως την προέβλεπε για το συγκεκριμένο τμήμα η εγκεκριμένη και εφαρμοσμένη βάσει της υπ’ αριθμ. 474/2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, μελέτη με τίτλο ‘‘Μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή του Δήμου Κηφισιάς πέριξ των οδών Ελ. Βενιζέλου, Χ. Τρικούπη, Κοκκιναρά, Ηροδότου, Πόντου & Παπαφλέσσα’’. Τα κινητά εμπόδια είναι τοποθετημένα έτσι ώστε να επιτρέπεται η διέλευση των οχημάτων από την Ελευθερίου Βενιζέλου προς την οδό Λουκή Ακρίτα και από την οδό Κοραή προς την οδό Φλέμινγκ.
Βάσει των αναφορών η συγκεκριμένη ρύθμιση αποτελεί κίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς, κυρίως κατά τις βραδινές ώρες όπου τα εμπόδια γίνονται δύσκολα αντιληπτά, ενώ οι δύο διαδοχικές αριστερές στροφές προς την οδό Λ. Ακρίτα & Φλέμινγκ δυσκολεύουν σημαντικά την κίνηση των οχημάτων. Ταυτόχρονα το τμήμα σύνδεσης της οδού Κοραή με την οδό Φλέμινγκ είναι διαμορφωμένο με κυβόλιθους και υπερυψωμένο σε σχέση με το επίπεδο του υπολοίπου οδοστρώματος, δημιουργώντας μία επιπλέον δυσκολία προσπέλασης στους οδηγούς αλλά και φθορές στην υπόβαση και στις περιμετρικές διαμορφώσεις των δύο πλατειών (μεταλλικά κάγκελα, ρείθρα εγκιβωτισμού κ.λπ.).
Η παρούσα έκθεση προβλέπει: α) τη διατήρηση της οδού Κοραή ως μονόδρομο με αδιάκοπτη κίνηση σε όλο το μήκος της που οδηγεί με κατεύθυνση από Γ. Παπανδρέου προς την Ελ. Βενιζέλου (δηλ. με έξοδο στην Ελ. Βενιζέλου), β) την αντιδρόμηση του υπερυψωμένου τμήματος της οδού Λ. Ακρίτα μεταξύ των οδών Φλέμινγκ και Κοραή με φορά προς την οδό Κοραή προκειμένου να είναι εφικτή η παραπάνω ρύθμιση. Στη συμβολή της οδού Κοραή με την Ελ. Βενιζέλου θα επιτρέπεται η δεξιά μόνο στροφή των οχημάτων, εφόσον επρόκειτο για σύνδεση Τοπικής Οδού με Κύρια Αρτηρία. Η εφαρμογή των ανωτέρω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων θα γίνει με κάθετη σήμανση ΚΟΚ και τη χρήση πινακίδων (Ρ-7), (Ρ-27), (Ρ-28) & (Ρ-50δ). Επίσης στη συμβολή των οδών Λ.Ακρίτα & Κοραή θα τοποθετηθεί πινακίδα (Ρ-2) ΣΤΟΠ επί της οδού Λ. Ακρίτα και στη συμβολή της οδού Κοραή με την Ελ. Βενιζέλου πινακίδα ΣΤΟΠ (Ρ-2) επί της οδού Κοραή».
Η Επιτροπή Ποιότητα Ζωής παρέπεμψε και πάλι με οριακή κατά πλειοψηφία απόφασή της (5 υπέρ – 4 κατά) την παραπάνω εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπου και αναμένεται η πολύ ενδιαφέρουσα συνέχεια.