«Δεν υποχρεούται ο Δήμος Κηφισιάς σε συγκεκριμένη συμμόρφωση», καθότι «με την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας ακυρώνεται η απόφαση ελέγχου των αποφάσεων του Δήμου από τον γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, λόγω πλημμελούς τήρησης της διαδικασίας ελέγχου και όχι για την ουσία των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων», αποφαίνεται ο δήμαρχος Γιώργος Θωμάκος και απαντάει στους προσφεύγοντες, με αφορμή και το προηγούμενο ρεπορτάζ της «Α».
Για δεύτερη φορά μέσα στην τελευταία τριετία, ο Δήμος Κηφισιάς, αν και με νέα διοίκηση, δεν εφαρμόζει τη νομιμότητα και τις αποφάσεις του ΣτΕ για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν σε Νέα Ερυθραία και Κηφισιά, επικαλούμενος «μη ουσιαστικούς λόγους», στους οποίους βασίστηκε το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο. Οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής είναι ανάστατοι και διαμαρτύρονται εντόνως για το κυκλοφοριακό «γαϊτανάκι» που τους υποβάλλει ο Δήμος -και με νέες ρυθμίσεις που προωθείγια μια εισέτι φορά-, θεωρώντας οι ίδιοι ότι οι δημοτικοί τους άρχοντες, νυν και πρώην, τούς εμπαίζουν «προς εξυπηρέτηση ημετέρων» και προς όφελος μεμονωμένων συμφερόντων που ωφελούνται από τις ρυθμίσεις στις οποίες προχώρησε ο πρώην Δήμος Νέας Ερυθραίας αλλά και ο ενιαίος Δήμος Κηφισιάς.
Βεβαίως, στην απάντησή του που παρατίθεται παρακάτω, ο Δήμος Κηφισιάς παραβλέπει το γεγονός ότι το ΣτΕ ακύρωσε, εκτός από τις πράξεις του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, και τις ίδιες τις αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων, με τις οποίες εφαρμόστηκαν τα προηγούμενα χρόνια οι συγκεκριμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε προνομιούχες περιοχές (Καστρί, Κεφαλάρι, Πολιτεία). Αποφασιστική αρμοδιότητα του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης -ο οποίος στην περίπτωση του Δήμου Κηφισιάς δεν άσκησε ουσιαστικό έλεγχο- η θέσπιση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, αποφάνθηκε το Συμβούλιο της Επικρατείας. Με την πρόσφατη 3809/2014 απόφασή του, το ΣτΕ ακύρωσε τις προσβαλλόμενες, από κατοίκους της οδού Τροίας, πράξεις της Αποκεντρωμένης Διοικήσεως Αττικής για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις βορειοανατολικές περιοχές της Νέας Ερυθραίας και της Κηφισιάς, αλλά και τη 474/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, βάσει της οποίας εφαρμόσθηκαν.
Για δεύτερη φορά, μετά την προηγούμενη απόφαση 1115/2012 του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου, που είχε ακυρώσει επίσης τις 278/2008 και 210/2009 αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του τέως Δήμου Νέας Ερυθραίας, οι κάτοικοι δικαιώνονται με την προσφυγή τους κατά της «δαιδαλώδους» κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, λόγω και των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στη συγκεκριμένη περιοχή. Πλέον, ο Δήμος καλείται και πάλι να συμμορφωθεί με το γράμμα του νόμου και να επαναφέρει στην πρότερη κατάσταση την κυκλοφορία, αλλά ουσιαστικά αναγκάζει τους κατοίκους να προσφύγουν μέχρι τέλους… και στο τριμελές συμβούλιο του ΣτΕ, ώστε να προσδιοριστεί το περιεχόμενο της «συμμόρφωσης».
Η απάντηση του Δήμου Κηφισιάς
«Η Νέα Διοίκηση του Δήμου Κηφισιάς απολύτως συνεπής προς την Προγραμματική δέσμευσή της, αξιοποιεί την διαβούλευση με τους πολίτες που έγινε εντός του 2014 και προτίθεται να αποκαταστήσει προβληματικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, με σεβασμό σε όσους τόσα χρόνια ταλαιπωρήθηκαν από συνεχείς κυκλοφοριακές τροποποιήσεις και ‘‘κατά παραγγελία’’- μελέτες επί μελετών… Το ‘‘υλικό’’ της διαβούλευσης, το πλήθος τεχνικών προτάσεων που έχουν ήδη κατατεθεί και η συσσωρευμένη εμπειρία, είναι αρκετά για την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, ώστε να μην είναι απαραίτητη στην παρούσα φάση η συνεργασία με ‘‘παλιό’’ ή ‘‘νέο’’ μελετητικό γραφείο και η συνεπαγόμενη νέα σχετική δαπάνη.
Για τον λόγο αυτό συνεδρίασε την Τρίτη 20 Ιανουαρίου, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, όπου επεξεργάστηκε τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της Δημοτικής Ενότητας Κηφισιάς που αφορούν στις οδούς Πόντου, Τροίας, Ιωνίας, Σαρανταπόρου και λοιπών οδών Κεφαλαρίου Κηφισιάς, που κατέληξε σε συγκεκριμένη εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο, που θα συνεδριάσει την Τετάρτη 28/1.
Επισημαίνουμε τα εξής για το θέμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων τόσο στο Κεφαλάρι όσο και στο Καστρί.
1. Η επαναφορά των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην προηγούμενη κατάσταση δυσχεραίνεται από το γεγονός ότι οι ακυρωθείσες από το ΣτΕ αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου έχουν ήδη εκτελεστεί δια μέσω μονίμων τεχνικών παρεμβάσεων και κατασκευών όπως παρτέρια, ποδηλατοδρόμοι, κολωνάκια και πεζόδρομοι.
2. Η επαναφορά των πραγμάτων ‘‘εν μια νυκτί’’ είναι πρακτικά αδύνατη όχι μόνο διότι ένα έργο τέτοιας κλίμακας δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από την Τεχνική Υπηρεσία αλλά πρωτίστως διότι με βάση την υφισταμένη κατάσταση η οποία έχει παγιωθεί εδώ και τέσσερα χρόνια τουλάχιστον, είναι δύσκολο για τους πολίτες αλλά και επικίνδυνο για τα οχήματα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και σχολικών λεωφορείων να εφαρμοστεί χωρίς πλήρες πρόγραμμα και μαζική επικοινωνία των αλλαγών.