Την έφεση τους σε καινοτόμες δράσεις που αφορούν σε θέματα νέων τεχνολογιών, τεχνητής νοημοσύνης, μηχανικής μάθησης και εκπαιδευτικής ρομποτικής (STEM) έδειξαν οι μαθητές του 8ου δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς, κατακτώντας δύο διακρίσεις στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής δράσης e-Twinning. Να σημειώσουμε ότι στο πρόγραμμα συμμετείχαν και μαθητές από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας ερυθραίας και το 8ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Φιλαδέλφειας.
Πιο συγκεκριμένα όπως τονίζει η εκπαιδευτικός πληροφορικής στο 8ο Δημοτικό Κηφισιάς Ειρήνη Παπαδοπετράκη το σχολείο έλαβε δύο διακρίσεις στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Bravo Schools 2020:
Α) Η πρωτοβουλία «STEM ON BOARD» (https://tinyurl.com/y89oktt9) διακρίθηκε ως η καλύτερη εκπαιδευτική προσέγγιση στον στόχο 11: «Σχέδιο Μαθήματος» από το Quality Net Foundation.
Β) Η πρωτοβουλία «Ανακύκλωση στην Πόλη μας» (https://tinyurl.com/yc8rvn9z), διακρίθηκε ως η καλύτερη εκπαιδευτική προσέγγιση στον στόχο 12: «Μαθητική Δημιουργία» από το QualityNetFoundation.
Παράλληλα και τα δύο έργα βραβεύτηκαν σε ευρωπαϊκό επίπεδο μέσα από τον διαγωνισμό «2020 STEM DiSCOVERY CAMPAΙGΝ», μια κοινή διεθνή πρωτοβουλία που διοργανώνει η Scientix, η κοινότητα για την εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες στην Ευρώπη:
Α) Tο έργο «ME THE A.i. #2.0», με ιδρυτή την Λάσκαρη Γεωργία (Πληροφορικός ΠΕ 86) στο 2ο Δημοτικό Σχολείο νέας Ερυθραίας.
Β) Tο έργο «STEM ON BOARD», με συνεργάτιδα την Σκιαδά Σταυρούλα (Πληροφορικός ΠΕ 86) στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Φιλαδέλφειας.
Η εκπαιδευτικός Ειρήνη Παπαδοπετράκη στη συνέχεια μιλώντας στην «Αμαρυσία» επισήμανε ότι: «Οι μαθητές των τριών δημοτικών σχολείων συνεργάστηκαν με μαθητές από άλλα σχολεία της Ελλάδας αλλά και ευρωπαϊκών χωρών (Κροατία, Λιθουανία, Μολδαβία, Τουρκία, Δανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κ.α.), πειραματίστηκαν, σχεδίασαν, κατασκεύασαν και κατανόησαν την πολύπλευρη διάσταση της Τεχνητής νοημοσύνης αλλά και του STEM.
Οι δράσεις συνεχίστηκαν και κατά την διάρκεια της καραντίνας των σχολείων λόγω Covid-19 όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία, μέσω σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, να ερευνήσουν και να μελετήσουν τους τρόπους με τους οποίους η Τεχνητή Νοημοσύνη και το STEM χρησιμοποιούνται σήμερα στη μάχη εναντίον του κορωνοϊού».
Η Ειρήνη Παπαδοπετράκη πρόσθεσε ότι τα έργα είχαν θετικά αποτελέσματα για όλους τους συμμετέχοντες, καθώς οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν με εναλλακτικές διδακτικές τεχνικές, να αναδείξουν τα ταλέντα και τη δημιουργικότητα τους, να αποκτήσουν ψηφιακές ικανότητες, να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες (Τεχνητή νοημοσύνη, Μηχανική Μάθηση, Εκπαιδευτική ρομποτική, Προγραμματισμός), να αναπτύξουν κριτική και δομημένη σκέψη μέσα από την επίλυση προβλημάτων, να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα ηθικής-προκατάληψης – στερεοτύπων, να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας πολλών εφαρμογών με Τεχνητή Νοημοσύνη και STEM, προετοιμάζοντας έτσι τον εαυτό τους ώστε να αναλάβουν ενεργό δράση ως μελλοντικοί πολίτες.
«Αντίστοιχα ήταν τα οφέλη και για τους εκπαιδευτικούς, γιατί το έργο συνέβαλε στην επαγγελματική τους ανάπτυξη μέσα από στοχευμένες επιμορφώσεις και πηγές πληροφόρησης, στην ανταλλαγή καλών πρακτικών, στην καλλιέργεια κουλτούρας ανάληψης έργων e-Twinning και στην αισθητή ικανοποίηση από τα μαθησιακά αποτελέσματα μαθητών/εκπαιδευτικών. Τα οφέλη υπήρξαν σημαντικά και για την ευρύτερη σχολική κοινότητα καθώς ενεπλάκησαν και άλλοι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας (Δασκάλες Αγγλικών, Δασκάλες των τμημάτων) και έτσι γνωστο-ποιήθηκαν τα προγράμματα e-Twinning» συμπλήρωσε η Ειρήνη Παπαδοπετράκη.
Τέλος χαρακτήρισε σημαντική και τη στήριξη της Διευθύντριας του 8ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς Μένια Μαυράκη καθώς και των γονέων, η ανταπόκριση των οποίων είναι θετική, καθώς και οι ίδιοι ενθαρρύνουν τα παιδιά να δραστηριοποιηθούν στο πρόγραμμα.
Περισσότερες πληροφορίες για τα έργα μπορείτε να βρείτε στις παρακάτω σελίδες:
-Ιστοσελίδα 8ου δ.Σ. Κηφισιάς: http://8dim-kifis.att.sch.gr/joom3/index.php/etwinning.
-Ιστοσελίδα 2ου δ.Σ. Νέας ερυθραίας: http://2dim-n-eryth.att.sch.gr/wordpress/?page_id=563.
-Ιστοσελίδα 8ου δ.Σ. Νέας φιλαδέλφειας: http://8dim-n-filad.att.sch.gr.