Με μια εκτενή επιστολή τους προς τον δήμαρχο Αμαρουσίου Θεόδωρο Αμπατζόγλου, η οποία φέρει 82 υπογραφές, κάτοικοι της οδού Κανάρη στην περιοχή Αναβρύτων επανέρχονται με σειρά καταγραφών και επιχειρημάτων πάνω στο θέμα του κυκλοφοριακού προβλήματος της περιοχής.
Είχε προηγηθεί συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 12 Απριλίου 2022, με τους κατοίκους να ζητούν την παρέμβαση της διοίκησης μετά από απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής σχετικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της περιοχής, καταθέτοντας τις δικές τους προτάσεις για την βελτίωση της κίνησης των οχημάτων.
Η επιστολή, η οποία περιέχει ερωτήματα προς τους αρμόδιους αντιδημάρχους Βαγγέλη Κάββαλο, Κώστα Ρώτα και Στέφανο Τσιπουράκη, αλλά και στον δήμαρχο εν τέλει, έχει ως εξής:
«Αξιότιμε Δήμαρχε κύριε Αμπατζόγλου,
Σε συνέχεια της επιστολής με αριθμό πρωτοκόλλου 29502 όπου σας θέσαμε υπόψη το οξύτατο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε οι κάτοικοι της οδού Κανάρη στα Ανάβρυτα, η παρούσα επιστολή η οποία προσυπογράφεται από 82 (ενήλικους) κατοίκους έχει σκοπό να θέσει υπόψη σας τις θέσεις μας όπως αυτές προκύπτουν κατόπιν του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αμαρουσίου στις 12 Απριλίου 2022 και στο πλαίσιο της συζήτησης για την έγκριση της απόφασης 58/2022 της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.
Προς τον αντιδήμαρχο με καθήκοντα την εποπτεία και την ευθύνη επί των θεμάτων της Δ/νσης Τεχνικών Έργων, κύριο Κάββαλο:
Αναφέρθηκε ότι οι υπηρεσίες του Δήμου εισηγήθηκαν στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής ότι στο τμήμα της Ευκαλύπτων (από την μάνδρα του κτήματος Συγγρού) δεν υπάρχει κάτι μη νόμιμο. Ρωτούμε:
α) Ο δρόμος αυτός είναι εγκεκριμένος;
β) Οι οδοί «Ξάνθου» και «Λέλας Καραγιάννη» έχουν απαγορευτικό με αποτέλεσμα όλη η κίνηση να διοχετεύεται στην Κανάρη! Ποιο το σκεπτικό αυτής της σηματοδότησης; Οι συγκεκριμένοι δρόμοι μπορούν, όπως και η Κανάρη, να εξυπηρετήσουν τα διερχόμενα από την Κηφισιά οχήματα! Μάλιστα στην οδό Λέλας Καραγιάννη από την πλευρά της Αγίας Ελεούσης, ΙΧ αυτοκίνητο δεν μπορεί να στρίψει ώστε να κατευθυνθεί στην Κανάρη, άρα το υφιστάμενο απαγορευτικό δεν έχει λόγο ύπαρξης (αποτυπώνεται στην προηγούμενη επιστολή)!
γ) Η Κανάρη είναι διπλής κατεύθυνσης όταν οι υπόλοιποι παράλληλοί της δρόμοι (Ευκαλύπτων πίσω από το 5ο γυμνάσιο, Κοτζιά, Σοφοκλέους, Πυθαγόρα, Ιερέως Δούση) είναι
μονής κατεύθυνσης ακολουθώντας εναλλάξ αντίθετη κατεύθυνση. Για ποιο λόγο για την Κανάρη δεν ισχύσει το ίδιο;
δ) Στην οδό Δωδεκανήσου, λίγα μέτρα πριν αυτή γίνει Ευκαλύπτων, υπάρχει η πινακίδα με την οποία απαγορεύεται η είσοδος στα φορτηγά αυτοκίνητα.
Για το λόγο αυτό υπάρχει κυκλικός τομέας ώστε τα φορτηγά να επιστρέφουν στην οδό 25ης Μαρτίου. Η συγκεκριμένη σηματοδότηση παραβιάζεται συστηματικά με αποτέλεσμα εικόνες σαν την παρακάτω να είναι καθημερινές επί της οδού Κανάρη.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω όλη η κίνηση επιβαρύνει μονομερώς την Κανάρη. Τα απαγορευτικά σε Ξάνθου και Λ. Καραγιάννη αρκετοί διερχόμενοι οδηγοί τα παραβιάζουν (οπτικοακουστικό υλικό είναι στη διάθεσή σας), ενώ επί της Κανάρη παραβιάζεται συστηματικά το όριο ταχύτητας όπως ορίζεται από τον ΚΟΚ. Άραγε, τα παραπάνω είναι εις γνώση της επιτροπή ποιότητας ζωής όταν καλείται να αποφασίσει για μια επένδυση που θα επιβαρύνει σε μεγαλύτερο βαθμό την περιοχή;
Προς τον αντιδήμαρχο για την εποπτεία και την ευθύνη επί των θεμάτων της Δ/νσης Υπηρεσίας Δόμησης κύριο Ρώτα:
Επικαλεστήκατε ότι η διάνοιξη εισόδου-εξόδου για το εκπαιδευτικό ίδρυμα ΤΡΙΑΝΕΜΙ δεν μπορεί να γίνει από την πλευρά της Ευκαλύπτων. Το 5ο Γυμνάσιο έχει όμως είσοδο-έξοδο από αυτό το δρόμο. Παρακαλούμε για την αιτιολόγησή σας!
Η οδός Κανάρη είναι δρόμος τοπικής χρήσης! Το κυκλοφοριακό πρόβλημα που εμφανίζει είναι αποτέλεσμα:
–της αυξανόμενης χρήσης της Ευκαλύπτων (από την μάνδρα του Συγγρού) διερχόμενων οδηγών ΙΧ και παράνομα από οδηγούς Φ/Γ για την εξυπηρέτησή τους έναντι άλλων διαδρομών και
–της σηματοδότησης που έχει τοποθετηθεί από Υπηρεσία του Δήμου Αμαρουσίου με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται μονομερώς ο συγκεκριμένος δρόμος
Προς τον αντιδήμαρχο και αναπληρωτή δήμαρχο κύριο Τσιπουράκη:
Οι κάτοικοι της περιοχής δεν είμαστε αντίθετοι στη δημιουργία ιδιωτικού σχολείου. Όταν μάλιστα ξεκίνησε η συλλογή υπογραφών για την ευαισθητοποίηση της δημοτικής Αρχής σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Κανάρη αρκετοί από τους προσυπογράφοντες δεν γνώριζαν για τη συγκεκριμένη ιδιωτική πρωτοβουλία. Για το λόγο αυτό επισπεύστηκε η διαδικασία, ώστε κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 12ης Απριλίου 2022 να έχετε υπόψη το πρόβλημα μας!
Η ένσταση μας εντοπίζεται στην είσοδο – έξοδο και στην (ενδεχόμενη) διαπλάτυνση της προέκτασης της Ξάνθου. Καθώς πρόκειται για σχολική μονάδα η οποία θα απευθύνεται σε μαθητές που δεν μένουν στην περιοχή, η πρόσβασή τους στο σχολείο θα γίνεται κυρίως με ΙΧ ή σχολικό λεωφορείο με αποτέλεσμα η κίνηση να επιβαρυνθεί επιπλέον.
Στην επιστολή ενημέρωσης με αριθμό πρωτοκόλλου 29504 προτείναμε την πεζοδρόμηση της προέκτασης της Ξάνθου ως έργο που θα έδινε μόνιμη λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Επειδή τέθηκε το ερώτημα (χωρίς δυνατότητα να απαντηθεί) αν η πρόταση αυτή προέρχεται από πολεοδόμο σας ενημερώνουμε πως όχι.
Παρατηρούμε τι συμβαίνει σε άλλες γειτονιές του Δήμου μας και αντίστοιχα προτείνουμε ώστε να βρεθεί μια λύση. Λύση προς όφελος των δημοτών-φορολογούμενων της περιοχής των Αναβρύτων και όχι των περαστικών οδηγών ΙΧ και φορτηγών.
Κύριος λόγος της πρότασης για πεζοδρόμηση της προέκτασης της Ξάνθου είναι και ο αποκλεισμός των Φ/Γ οχημάτων οι οδηγοί των οποίων αγνοώντας σχετικό απαγορευτικό επιλέγουν τη διαδρομή αυτή για να εξοικονομήσουν χρόνο έναντι της οδού 25ης Μαρτίου που συνδέει οδικώς τα Μελίσσια με την Κηφισιά.
Θα μπορούσαμε να προτείνουμε την τοποθέτηση απαγορευτικού στην Κανάρη και την αφαίρεση των απαγορευτικών από την Ξάνθου και την Καραγιάννη ως λύση για το πρόβλημά μας! Η λογική μας, ωστόσο, είναι να βρεθεί λύση προς όφελος της περιοχής και όχι η μετάθεση του προβλήματος στους γειτονικούς δρόμους!
Κλείνοντας την επιστολή επιτρέψτε μας ορισμένες γενικότερες παρατηρήσεις όπως αυτές προέκυψαν από τη συζήτηση στη διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου της 12ης Απριλίου 2022!
Καθώς σας απευθύνονται δημότες-κάτοικοι, ως έχουν το δικαίωμα, η επίκληση επιχειρημάτων του τύπου: «….έτσι είναι η διαμορφωθείσα κατάσταση στην Κανάρη και πρέπει να πάμε παρακάτω….» δεν είναι αποδεκτά από την πλευρά μας. Η Κανάρη ήταν μέχρι τις αρχές του 2000 ένας ήσυχος δρόμος που εξυπηρετούσε τους κατοίκους που διέμεναν στο συγκεκριμένο δρόμο.
Όταν σας επισημαίνεται ότι στην περιοχή λειτουργούν 10 σχολικές μονάδες και το κυκλοφοριακό πρόβλημα επιτείνει και τον κίνδυνο ατυχήματος μικρών μαθητών, επιχειρήματα του τύπου: «…κι άλλες γειτονιές στο Μαρούσι έχουν αντίστοιχο πρόβλημα…», επίσης δεν αποτελεί στοιχείο! Σας λέμε επίσης ότι καμία γειτονιά του Αμαρουσίου δεν διαθέτει τέτοιο αριθμό σχολικών μονάδων οι οποίες περικλείονται μεταξύ δρόμων τοπικής χρήσης και παράλληλα να αντιμετωπίζει αντίστοιχο κυκλοφοριακό πρόβλημα!
Όταν σας ενημερώνουμε ότι την Κανάρη τη διασχίζουν καθημερινά 1500-2000 οχήματα, δεν μπορεί να αποτελεί επιχείρημα ο ισχυρισμός: «…ότι είναι αμελητέα μια επιβάρυνση λόγω του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου ΤΡΙΑΝΕΜΙ και ιδίως τις πρωινές ώρες όταν ο περισσότερος κόσμος είναι στη δουλειά του»!
Αν μελλοντικά προταθεί η κατασκευή γηπέδου ποδοσφαίρου στο κτήμα Καρέλα η κυκλοφορία θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο στην Κανάρη! Με το σκεπτικό σας, ο δρόμος είναι ήδη επιβαρυμένος, αρά η όποια επιπλέον κίνηση οχημάτων δεν θα κάνει τη διαφορά!
Όπως με επιχειρήματα σας απευθυνόμαστε οφείλεται και εσείς από την πλευρά σας, ως δημοτική Αρχή, να μας απαντάται τεκμηριωμένα. Οι αποφάσεις σας δεν πρέπει να προκαταλαμβάνουν το μέλλον μιας περιοχής! Μελλοντικά η διοίκηση δεν θα ασκείται από εσάς, εμείς όμως οι κάτοικοι και οι επόμενες γενιές θα είμαστε στην Κανάρη να βιώνουμε μια πολύ δύσκολη κατάσταση η οποία είναι αποτέλεσμα επιλογών τρίτων!
Μας λυπεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 12ης Απριλίου 2022 η συμπολίτευση προχώρησε σε ψηφοφορία (και τελικά έγκριση) της απόφασης 58/2022 σε αντίθεση με την υπ’ αριθμό 175/2021 η οποία αποσύρθηκε.
Αιτιολογία ότι στην 58/2022 πρόκειται για επένδυση που αφορά την εκπαίδευση, ενώ στην 175/2021 αφορούσε βενζινάδικο. Όμως κι οι δύο ενστάσεις από την πλευρά κατοίκων έθιγαν την επιβάρυνση στο κυκλοφοριακό και όχι τον τύπο της επένδυσης!
Κατόπιν των παραπάνω σας επαναλαμβάνουμε την πρότασή μας για την μετατροπή της προέκτασης της Ξάνθου σε πεζόδρομο. Η παρέμβαση αυτή δίνει λύση, προς όφελος των κατοίκων της περιοχής συνολικά, σε ένα πρόβλημα που θα οξύνεται με το πέρασμα των ετών!
Δεν λάβατε υπόψη σας τις τοποθετήσεις-παροτρύνσεις από την πλευρά της αντιπολίτευσης ότι το θέμα μας είχε τα ίδια χαρακτηριστικά με την υπ’ αριθμό 175/2021 η οποία τελικά αποσύρθηκε! Σας ζητήθηκε η απόφαση 58/2022 να επανεξεταστεί ώστε να έρθουν οι κάτοικοι σε συνεννόηση με την επιχείρηση ΤΡΙΑΝΕΜΙ για να επιδιωχθεί η εξεύρεση της βέλτιστης λύσης, αλλά είχατε απ’ ότι φαίνεται προειλημμένη την απόφαση!
Στον ιστότοπο του Δήμου μπορεί να διαβάσει κάποιος στο μήνυμα του Δημάρχου: «Κυρίαρχο μέλημά μας, από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας ήταν να αναβαθμίσουμε την καθημερινότητα σε όλες τις γειτονιές του Αμαρουσίου».
Σε αυτή σας τη φράση προσβλέπαμε όταν σας αποστείλαμε την επιστολή με αριθμό πρωτοκόλλου 29504! Ελπίζουμε να μη διαψεύσετε τα λεγόμενά σας!
Με εκτίμηση,
Οι κάτοικοι της περιοχής».