Τον προβληματισμό του για τον σχεδιασμό του έργου της διάνοιξης της Λεωφόρου Κύμης, στο οποίο δεν περιλαμβάνεται, όπως φαίνεται, η σύνδεση της οδού Πλαπούτα – Βύρωνος στα όρια των Δήμων Αμαρουσίου και Λυκόβρυσης – Πεύκης, εξέφρασε ο δήμαρχος Θεόδωρος Αμπατζόγλου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του δημοτικού συμβούλου της παράταξης ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ Λευτέρη Μαγιάκη, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Τετάρτης 14 Φεβρουαρίου.
Η ερώτηση Μαγιάκη κατατέθηκε στον απόηχο της πρόσφατης συνάντησης των δημάρχων Ηρακλείου, Αμαρουσίου, Λυκόβρυσης – Πεύκης και Κηφισιάς για τον συντονισμό των ενεργειών τους για την όσο το δυνατόν πιο λειτουργική και επωφελή για τις περιοχές τους υλοποίηση του έργου, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι «παγωμένο» λόγο της προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου στο ΣτΕ κατά της δημοπράτησης του έργου σε συνάρτηση με το τμήμα της υπογειοποίησης της διάνοιξης που προβλέπεται.
Ο Λ. Μαγιάκης έθεσε τα παρακάτω ερωτήματα προς τον δήμαρχο:
1. Ποιες είναι ακριβώς οι προτάσεις του Δήμου Αμαρουσίου που θα κατατεθούν στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών. Υπάρχει σχετική μελέτη και αν ναι πότε σκοπεύει ο κ. Δήμαρχος να ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο;
2. Από τις μέχρι τώρα επαφές του κ. Δημάρχου προκύπτει αν το ΧΕΥ Κύμης παραμένει ακέραιο ή μέρος του χρησιμοποιείται για τη διάνοιξη της λεωφόρου;
3. Έχει υπάρξει η σχετική διαβούλευση με τους κατοίκους και ιδιαίτερα τους κατοίκους και τον Σύλλογο Ψαλιδίου που είναι και οι άμεσα θιγόμενοι;
4. Σκοπεύει η δημοτική Αρχή να ζητήσει αντισταθμιστικά για να υλοποιηθεί από τη συγκεκριμένη εργολαβία και η διάνοιξη της οδού Βύρωνος;
«Κυκλοφοριακό χάος αν δεν γίνει η σύνδεση»
Ξεκινώντας την απάντησή του, ο δήμαρχος διευκρίνισε ότι «κατ’ αρχήν ότι δεν είμαστε αντίθετοι με τη διάνοιξη, το οποίο είναι ένα σοβαρό μεγάλο έργο που θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού προς Ελευσίνα, αφού ο αρχικός της σχεδιασμός ήταν να δίνει διέξοδο προς την Εθνική Οδό και όχι αυτό να γίνεται από μια μικρή γέφυρα ενός αυτοκινήτου και μόνο περνάνε τα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα το διαρκές καθημερινό μπλοκάρισμα με κυκλοφοριακή αλλά και περιβαλλοντική επιβάρυνση».
Και πρόσθεσε: «Εκεί που υπάρχει αντίρρηση είναι στα έργα στο ξεκίνημα του κόμβου με το Ηράκλειο, με τον Δήμο να έχει τα δικά του θέματα σχετικά με το μήκος της υπογειοποίησης, κάνοντας προσφυγή στο ΣτΕ. Σε ό,τι αφορά εμάς και τον Δήμο Λυκόβρυσης – Πεύκης αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να διασφαλιστεί η σύνδεση της οδού Πλαπούτα – Βύρωνος με το νέο κομμάτι της Λεωφ. Κύμης, διότι στις μελέτες που είδαμε στο υπουργείο δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται τα αυτοκίνητα να ακολουθούν την διαδρομή Κηφισίας – Σπύρου Λούη – Κύμης. Αυτό δεν μπορούμε να το δεχτούμε και γι’ αυτό έχουμε ζητήσει συνάντηση με τους μελετητές του έργου για να δούμε τι θα γίνει με αυτό το ζήτημα. Αν βρεθεί ικανοποιητική λύση δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με το έργο, αλλά αν δεν γίνει μας δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα και κυκλοφοριακό χάος σε αυτή τη διασταύρωση Πλαπούτα – Βύρωνος – Κύμης».
Και ο δήμαρχος κατέληξε: «Οι μελετητές έχουν αλλάξει στο ενδιάμεσο και κατόπιν των παρεμβάσεων του Δήμου Ηρακλείου και των καθυστερήσεων λόγω της προσφυγής, θα έχουμε συνάντηση στο επόμενο δεκαπενθήμερο. Θα σας ενημερώσω, το θέμα το παρακολουθούμε στενά».
Σε ερώτημα της Μαίρης Διακολιού (ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΦΩΝΗ) για το αν υπάρχουν κυκλοφοριακές μελέτες, ο Θ. Αμπατζόγλου απάντησε καταφατικά, ωστόσο σημείωσε ότι «το ζήτημά μας δεν είναι οι κυκλοφοριακές μελέτες, αλλά η συγκεκριμένη σύνδεση».