Για έναν Δήμο που «δεν έχει καμιά δυνατότητα ουσιαστικής ανάπτυξης» και «θα περιοριστεί στο σημερινό επίπεδο υπηρεσιών που υπολείπεται σημαντικά των σύγχρονων λαϊκών αναγκών», κάνει λόγο η δημοτική παράταξη ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ σε ανακοίνωσή της για τον «ελλειμματικό», όπως τον χαρακτηρίζει, Ισολογισμό του Δήμου Αμαρουσίου για το 2024.
Στην ανακοίνωσή του ο συνδυασμός με επικεφαλής την Κατερίνα Ψάλτη αναφέρει τα εξής:
«Για μια ακόμα χρονιά ο Ισολογισμός αναδεικνύει τη δεινή οικονομική θέση του δήμου Αμαρουσίου.
Η σπάταλη διαχείριση των οικονομικών του από τις διοικήσεις του Δήμου επί 25 και πλέον χρόνια, σε συνδυασμό με τους μνημονιακούς δημοσιονομικούς περιορισμούς, είναι οι κύριες αιτίες για αυτό.
Ο Δήμος παραμένει υπερχρεωμένος στις τράπεζες, στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία.
Το σύνολο των μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων του ανέρχεται στα 104,4 εκ. εκ των οποίων τα 51,5 είναι δανειακές υποχρεώσεις προς Τράπεζες.
Το ποσό αυτό ανέρχεται στο 150% των ετήσιων τακτικών του εσόδων του, έναντι 60% που προβλέπει ο Καλλικράτης σαν όριο ώστε ένας δήμος να μην θεωρείται υπερχρεωμένος και να μπορεί να δανειστεί.
Και βέβαια στα ποσά αυτά θα πρέπει να προστεθούν και οι ζημιές που θα επιφέρει στο δήμο η τυχόν ανάληψη των υποχρεώσεων της ΑΘΜΟΝΟΝ που ανέρχονται γύρω στα 40 εκ.
Γεγονός που η διοίκηση έχει αποκλείσει με συνέπεια όλη η ακίνητη περιουσία της ΑΘΜΟΝΟΝ να περάσει στα χέρια των τραπεζών.
Τα ετήσια τοκοχρεωλύσια ξεπερνούν τα 6 εκ. βάρος που θα πέφτει στους ώμους των δημοτών για τα επόμενα 20 τουλάχιστον χρόνια.
Η αποπληρωμή της ρύθμισης των χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία και το δημόσιο που ανέρχεται στα 53 εκ. θα επιβαρύνει το δήμο για τα επόμενα τουλάχιστον 200 χρόνια!
Το λογιστικό έλλειμμα ανέρχεται στα 88,9 εκ ελαφρά αυξημένο κατά 0,2 εκ λόγω και της απορρόφησης των ζημιών των νομικών προσώπων που μεταφέρθηκαν στο δήμο
Επίσης και αυτή τη χρονιά τα τακτικά έσοδα του Δήμου προήλθαν κατά 61% από την φορολόγηση των πολιτών αφού σε σύνολο τακτικών εσόδων 32,1 εκ. μόνο σε 12,8 ανήλθε η κρατική χρηματοδότηση ανήλθε μόλις σε 12,8 εκ. Σημειώνεται ότι ο συνολικός κύκλος εργασιών του δήμου ανήλθε το 2024 σε 52 εκ, περίπου παρουσιάζοντας πλεόνασμα 0,175 εκ.
Η ειδική έκθεση των ορκωτών λογιστών (σελ. 84) αναδεικνύει επίσης την αμέλεια για να μην πούμε αδιαφορία της δημοτικής αρχής να οργανώσει σωστά τη διαχείριση και τον έλεγχο των οικονομικών του Δήμου.
Παρατηρήσεις που και η παράταξη μας έχει κατά καιρούς διατυπώσει χωρίς όμως να έχουν παρθεί ουσιαστικά μέτρα από τη διοίκηση
Συγκεκριμένα στη σελίδα 84 σχετικά με τη διαχείριση των εσόδων-εξόδων αναφέρεται:
-Ο Δήμος πρέπει να λάβει τα απαιτούμενα μέτρα, ειδικά σε κατηγορίες εσόδων όπου η αυτοψία και η συλλογή οικονομικών στοιχείων είναι απαραίτητη (π.χ. νόμιμη ή παράνομη διαφήμιση, άδειες λειτουργίας καταστημάτων, τέλη κοινόχρηστων χώρων, τέλη παρεπιδημούντων κ.λπ.) με στόχο την έγκαιρη βεβαίωση και τη βελτίωση της εισπραξιμότητας, καθώς υπάρχει καθυστέρηση στη βεβαίωση των εσόδων αυτών, με συνέπεια να πιθανολογείται απώλεια εσόδων λόγω μη έγκαιρης διεκδίκησης.
-Απαιτείται επικαιροποίηση της βάσης δεδομένων για τα ανταποδοτικά τέλη και ΤΑΠ με αυτοψίες ή άλλα μέσα με δεδομένο τις νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων των τελευταίων ετών προκειμένου να διασφαλίζονται τα έσοδα του Δήμου.
-Το σύστημα βεβαίωσης και είσπραξης των απαιτήσεων από ανταποδοτικά τέλη που εισπράττονται μέσω εναλλακτικών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας χρήζει βελτιώσεων που αναλυτικά αναφέρονται στη σελίδα 52 της έκθεσης
-Απαιτείται βελτίωση των διαδικασιών εσωτερικού ελέγχου και των μηχανογραφικών εφαρμογών των εσόδων, καθώς αυτό θα διασφαλίσει την πληρότητα των εσόδων (βεβαίωση και είσπραξη) και θα βελτιώσει το βαθμό είσπραξης.
-Απαιτείται βελτίωση του συστήματος εσωτερικού ελέγχου των διαδικασιών επισκευών και συντηρήσεων.
-Απαιτείται βελτίωση του συστήματος εσωτερικού ελέγχου των διαδικασιών παραλαβής των φορολογικών στοιχείων, καθώς εμπλέκονται πολλές διαφορετικές υπηρεσίες του Δήμου.
Στην εποχή της τεχνικής νοημοσύνης οι καταστάσεις αυτές δεν δικαιολογούνται, πόσο μάλλον όταν είναι ενδημικές επί πολλά έτη.
Ύστερα από όλα τα παραπάνω το αφήγημα του νοικοκυρέματος των οικονομικών του Δήμου καταρρέει από μόνο του.
Αν είναι κάποιοι να χαίρονται από τη συγκεκριμένη οικονομική διαχείριση είναι μόνο εκείνοι στους οποίους η διοίκηση έδωσε συγχωροχάρτι για τη μεγάλη περιβαλλοντική υποβάθμιση που επέφεραν στην πόλη, χωρίς να διεκδικήσει μόνιμα αντισταθμιστικά οφέλη που θα βελτίωναν την οικονομική του θέση.
Ο Δήμος δεν έχει καμιά δυνατότητα ουσιαστικής ανάπτυξης.
Θα περιοριστεί στο σημερινό επίπεδο υπηρεσιών που υπολείπεται σημαντικά των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
Οι κρατικές επιχορηγήσεις δεν πρόκειται να αυξηθούν, σύμφωνα και με τις προβλέψεις του προϋπολογισμού που πρόσφατα ψηφίστηκε από την κυβέρνηση.
Απαιτείται μια άλλη πολιτική στον αντίποδα των πολιτικών λιτότητας της κυβέρνησης που μόνο με τη συντονισμένη πάλη αιρετών, εργαζομένων στο δήμο και πολιτών μπορεί να επιτύχει και η οποία συνίσταται σε:
-Διεκδίκηση των νομικά κατοχυρωμένων πόρων προς την Αυτοδιοίκηση και την Απόδοση των παρακρατηθέντων πόρων από τις μνημονιακές πολιτικές.
-Διαφάνεια, Δημοκρατικό-Συμμετοχικό και όχι δημαρχοκεντρικό θεσμικό πλαίσιο.
-Διαγραφή χρεών, στελέχωση των υπηρεσιών με υψηλού επαγγελματικού επιπέδου προσωπικό με μόνιμη και σταθερή εργασία.
Η παράταξη μας θα ενημερώσει τους δημότες για την κατάσταση των οικονομικών του δήμου και θα προσπαθήσει να τους κινητοποιήσει για να διεκδικούν ακόμα πιο δυναμικά τα δίκαια αιτήματα τους».







































































































