Αθρόα προσέλευση & μεγάλα παράπονα στη γενική συνέλευση του Συλλόγου. Λαϊκή απαίτηση για εξάλειψη της διαμπερούς κυκλοφορίας στους δρόμους. Δέσμευση της δημοτικής αρχής για ρεαλιστική κυκλοφοριακή μελέτη.
Ρεπορτάζ: Γιάννης Μπεθάνης
Την απαίτησή τους να δοθούν δραστικές λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της περιοχής τους, αλλά και να ενταθούν τα έργα υποδομής διατύπωσαν προς τον δήμαρχο Γιώργο Πατούλη και τους συνεργάτες του, το Δ.Σ. και τα μέλη του συλλόγου του Νέου Αμαρουσίου στη γενική συνέλευσή τους, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 14 Μαρτίου στο 15o Δημοτικό Σχολείο της περιοχής.
Μια γενική συνέλευση που χαρακτηρίστηκε από την αθρόα προσέλευση των μελών του συλλόγου, που κατέκλυσαν την αίθουσα όπου και πραγματοποιήθηκε, με την παρουσία πολλών αντιδημάρχων και δημοτικών συμβούλων τόσο από την πλευρά της διοίκησης όσο και από τη μείζονα μειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά και του καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών Ευάγγελου Ματσούκη, ο οποίος έχει αναλάβει να εκπονήσει τη σχετική κυκλοφοριακή μελέτη για την περιοχή.
Άναρχη κατάσταση στους δρόμους
Η διαδικασία ξεκίνησε με το Δ.Σ. του συλλόγου να αναγιγνώσκει τις επίσημες θέσεις και προτάσεις του για την επίλυση του προβλήματος στους δρόμους της περιοχής, που έχουν ήδη κατατεθεί και στον Δήμο.
Κοινός παρονομαστής των τοποθετήσεων των κατοίκων ήταν αφενός η δυσαρέσκεια για την έλλειψη έργων υποδομής, αφετέρου η κυκλοφοριακή φόρτιση των δρόμων της περιοχής όπως η Κυπρίων Αγωνιστών, η Μεσογείων κ.ά., καθώς και η «άναρχη», όπως τη χαρακτήρισαν, «κατάσταση πέριξ των εκπαιδευτηρίων Δούκα».
Τα αιτήματα και τις προτάσεις των κατοίκων άκουσε ο καθηγητής κ. Ματσούκης, ο οποίος, από την πλευρά του, κατέθεσε μερικά ενδεικτικά στοιχεία από τις μετρήσεις που έχει πραγματοποιήσει στους «επίμαχους» δρόμους η επιστημονική του ομάδα και τα οποία επιβεβαίωσαν την τεράστια κυκλοφοριακή επιβάρυνση που ζουν οι κάτοικοι της περιοχής, αλλά και οι μαθητές του 15oυ Δημοτικού και 16ου Νηπιαγωγείου που καθημερινά πρέπει να πάνε στο σχολείο διασχίζοντας οδούς δίχως καν υποτυπώδη πεζοδρόμια.
Προτάσεις και λύσεις
Οι εναλλακτικές λύσεις που ακούστηκαν περιλαμβάνουν προτάσεις που κινούνται από την τοποθέτηση φαναριών σε κομβικά σημεία, διαχωριστική νησίδα και πεζοδρόμια, που θα κόψουν τις ταχύτητες των αυτοκινήτων, μέχρι και μονοδρομήσεις τμημάτων οδών (κυρίως της Κυπρίων Αγωνιστών). Τα υπέρ και τα κατά της κάθε λύσης τέθηκαν επί τάπητος και η δημόσια διαβούλευση θα συνεχιστεί έως ότου από κοινού Δήμος και κάτοικοι καταλήξουν σε κοινές προτάσεις που θα κληθεί να εγκρίνει το Δημοτικό Συμβούλιο.
Από την πλευρά του, ο δήµαρχος Γιώργος Πατούλης και οι συνεργάτες του διαβεβαίωσαν τους κατοίκους ότι οι όποιες τελικές ρυθµίσεις θα περάσουν µέσα από δηµόσιο διάλογο πριν ψηφιστούν στο Δηµοτικό Συµβούλιο, ενώ υπογράµµισαν και τα έργα σύνδεσης µε αγωγούς ακαθάρτων και ασφαλτόστρωσης που έχουν γίνει στο Νέο Μαρούσι.
Ο δήµαρχος αναφέρθηκε στα έργα που έχουν γίνει στην περιοχή, όπως οι διανοίξεις και οι ασφαλτοστρώσεις δρόµων, οι νέοι αγωγοί ακαθάρτων που κατασκευάστηκαν µε αποτέλεσµα δεκάδες νοικοκυριά να έχουν συνδεθεί µε το δίκτυο αποχέτευσης, η εγκατάσταση στην περιοχή του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας, η ανακαίνιση του Αθλητικού Κέντρου και του Κολυµβητηρίου.
«Αµιγής κατοικία το Νέο Μαρούσι»
Παράλληλα, και µετά από τις σχετικές επισηµάνσεις των κατοίκων για τον πολεοδοµικό χαρακτήρα της περιοχής, επισήµανε ότι «στο πλαίσιο της αναθεώρησης του σχεδίου πόλης για τις χρήσεις γης, η οδός Κυπρίων Αγωνιστών, µετατρέπεται από Πολεοδοµικό Κέντρο γειτονιάς σε αµιγή κατοικία», ενώ δεν έλειψαν και οι αναφορές στην οριοθέτηση του ρέµατος Σαπφούς, κάτι που αποτελεί άλλο ένα αίτηµα των κατοίκων.
Στο θέµα της διάνοιξης της οδού Φραγκοκκλησιάς (σ.σ. αίτηµα των κατοίκων της περιοχής, τη στιγµή που το θέµα βρίσκεται προς εκδίκαση από το ΣτΕ), ο δήµαρχος τόνισε ότι «βρισκόµαστε εν αναµονή της απόφασης του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου», ενώ αναφέρθηκε και στην αλλαγή του δηµοτικού φωτισµού µε την τοποθέτηση νέων φωτιστικών σωµάτων χαµηλής ενεργειακής κατανάλωσης και στην περιοχή του Νέου Αµαρουσίου.
Στον ισχυρισµό µέλους του συλλόγου ότι δίνονται πολλά χρήµατα και µεγαλύτερη βαρύτητα στις αναπλάσεις του Κέντρου, ο κ. Πατούλης απάντησε ότι «αυτό δεν αληθεύει, καθώς τα έργα στο Κέντρο χρηµατοδοτούνται από τη Νοµαρχία Αθηνών κι όχι από πόρους του Δήµου» και πρόσθεσε: «Είναι η πρώτη φορά που ο Δήµος µας διεκδίκησε και κέρδισε τόσα χρήµατα για έργα, σε αντίθεση µε τις παρεµβάσεις και τις αναπλάσεις του παρελθόντος, που κόστισαν δεκάδες εκατοµµύρια στους Μαρουσιώτες».
Οι κάτοικοι επίσης έθεσαν το θέµα της ασφάλειας της γειτονιάς τους, µε τον δήµαρχο να απαντά ότι υπάρχει η διαβεβαίωση από την ΕΛ.ΑΣ. ότι πολύ σύντοµα ο θεσµός του Αστυνόµου της Γειτονιάς θα λειτουργεί και θα επεκταθεί στις γειτονιές του Αµαρουσίου, ενώ τόνισε ότι έχει ζητήσει από την ηγεσία του υπουργείου την ενίσχυση µε περισσότερο προσωπικό του Α.Τ. της πόλης.
Εκτός από τον δήµαρχο, στη Γενική Συνέλευση του συλλόγου Νέου Αµαρουσίου παραβρέθηκαν, επίσης, ο πρόεδρος του Δηµοτικού Συµβουλίου Μάριος Μαραγκάκης, οι αντιδήµαρχοι Δηµήτρης Καραλαύτης και Ρένα Χαλιώτη, ο πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχειρήσης Κυκλοφορίας – Συγκοινωνίας Γιώργος Ζήκος, ο οποίος έκανε µια σύντοµη τοποθέτηση για το θέµα της κυκλοφοριακής µελέτης πριν ανέβει στο βήµα ο καθηγητής Ε. Ματσούκης, καθώς και οι δηµοτικοί σύµβουλοι Νώντας Γαρδέλης, Γιάννης Πουλόπουλος και Σπύρος Σταθούλης.
Από την πλευρά της µειοψηφίας του Δηµοτικού Συµβουλίου το «παρών» έδωσαν οι δηµοτικοί σύµβουλοι Αλέξανδρος Μπρέγιαννης, Παναγιώτης Σαγρής και Κώστας Βλάχος, ενώ παρέστη ο επικεφαλής της δηµοτικής κίνησης «Κόντρα στον Καιρό» Λευτέρης Μαγιάκης, εκπρόσωποι της «Δηµοτικής Ενότητας» κ.ά.
Οι επίσηµες θέσεις του συλλόγου Νέου Αµαρουσίου
Ανακοίνωση
Τα µέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Νέο Μαρούσι, στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση που πραγµατοποιήθηκε την 2α Φεβρουαρίου 2010 αποφάσισαν τα παρακάτω:
Σχετικά µε την αξιολόγηση των τριών προτάσεων του µελετητή, στον οποίο ανέθεσε ο Δήµος Αµαρουσίου την κυκλοφοριακή µελέτη της περιοχής Νέου Αµαρουσίου, επισηµαίνονται τα παρακάτω, τα οποία αποτελούν βασικές αρχές:
– Μια µελέτη πρέπει να συνοδεύεται από τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί κατά τις µετρήσεις, πράγµα το οποίο απουσιάζει από την εισήγηση του µελετητή. Το µόνο στοιχείο, που αναφέρθηκε προφορικά, είναι ότι ο κυκλοφοριακός φόρτος της Κυπρίων Αγωνιστών ανέρχεται σε 17.000 οχήµατα/ηµέρα.