Είναι όμως σκάνδαλο και για έναν ακόμη λόγο:
Διότι από αυτή την άδεια ο ιδιοκτήτης θα κέρδιζε για κάθε τετραγωνικό μέτρο κτιρίου του τη διαφορά της αξίας που είχε ως Σούπερ Μάρκετ από την αξία που θα έχει ως κατοικία.
Σύμφωνα με μελέτη, Διεθνούς Οίκου Εκτιμητών Ακινήτων, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο οικονομικό φύλλο της Καθημερινής, η αξία κτιρίων με εμπορικές χρήσεις ανέρχεται σε 25.000 ευρώ / τ.μ., ενώ η αξία των κατοικιών ανέρχεται σε 4.000 – 5.000 ευρώ / τ.μ., με συνέπεια το κέρδος του ιδιοκτήτη για κάθε τετραγωνικό μέτρο του Σούπερ Μάρκετ να είναι κατ’ ελάχιστο 20.000 ευρώ.
Ας υπολογίσει λοιπόν ο δήμαρχος σε ποιο ποσόν θα ανήρχετο το κέρδος του Ιδιοκτήτη για αυτό το Σούπερ Μάρκετ των 2.000 τετραγωνικών μέτρων και ας καταστήσει γνωστό στους δημότες αν πήρε μέτρα και ποιά κατά των υπεύθυνων που προέβησαν σε αυτή την προκλητική και προδήλως παράνομη πράξη.
Και το επισημαίνουν αυτό ενταύθα, για να καταλάβει ο Δήμαρχος, ότι δεν μπορεί να επικαλείται το «ανεξάρτητο» της Πολεοδομίας του, επιτρέποντας κατ΄ αυτό τον τρόπο ακόμη και αυτής της εκτάσεως παρανομίες των υπαλλήλων της. Παρανομίες που διώκονται σε βαθμό κακουργήματος. Και όλα αυτά σε βάρος της υγείας των δημοτών, της περιουσίας τους, αλλά και του δημοτικού χρήματος, από την τεράστια δαπάνη που χρειάζεται για να αποκατασταθούν οι οικιστικές συνθήκες της πόλης, που επιβαρύνονται απ’ αυτή την απαγορευμένη λειτουργία.
Τέλος πρέπει όμως να επισημάνουμε στον δήμαρχο ότι δεν είναι καθόλου ανεύθυνος για τις παράνομες ενέργειες της Πολεοδομίας του Δήμου, μιάς και επικαλείται την «ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ» της, που επάγεται το ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΟ της. Αντιθέτως είναι υπεύθυνος και αρμόδιος για τον έλεγχο και τη σωστή λειτουργία της Πολεοδομίας του Δήμου, με ότι αυτό συνεπάγεται, όπως τούτο καθορίζεται από το άρθρο 86 για τις Αρμοδιότητες του Δημάρχου και τις ευθύνες του δημάρχου:
«1. Ο δήμαρχος προασπίζει τα τοπικά συμφέροντα και ασκεί τα καθήκοντά του με γνώμονα τη διασφάλιση της ενότητας της τοπικής κοινωνίας. Ειδικότερα, ο δήμαρχος:
δ) Είναι προϊστάμενος όλου του προσωπικού του Δήμου και εκδίδει τις πράξεις που προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις για το διορισμό, τις κάθε είδους υπηρεσιακές μεταβολές και την άσκηση του πειθαρχικού ελέγχου.
4. Ο δήμαρχος δεν ευθύνεται αστικά, ποινικά και πειθαρχικά για την εκτέλεση και μόνο των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου και της δημαρχιακής επιτροπής, εφόσον αυτές δεν έχουν ακυρωθεί, ανακληθεί ή ανασταλεί.
5. Ο δήμαρχος δεν θεωρείται υπόλογος κατά την έννοια του άρθρου 25 του Π.Δ. 774/1980 (ΦΕΚ 189 Α’), όπως ισχύει, και σε βάρος του επιτρέπεται καταλογισμός μόνο για δόλο ή βαριά αμέλεια.
6. Οι ρυθμίσεις των παραγράφων 4 και 5 ισχύουν και για τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου, στα οποία έχει ανατεθεί η άσκηση αρμοδιοτήτων του δημάρχου».
Πολύ περισσότερο που στη συγκεκριμένη περίπτωση καταγγέλθηκαν αυτές παράνομες πράξεις της Δημοτικής Πολεοδομίας στον ίδιο, από το σύλλογο και τους δημότες της νέας Φιλοθέης.
Είναι όμως σκάνδαλο και διότι με την υπ΄αριθ. 114/09 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, με την οποία αποφασίστηκε η αλλαγή της χρήσεως των κτιρίων στο Μαρούσι, άλλαξε και η χρήση των κτιρίων αυτού του οικοδομικού τετραγώνου στο οποίο ευρίσκεται το ανωτέρω κτίριο, που νομοθετήθηκε με την έκδυση του πρόσφατου προεδρικού διατάγματος, έτσι ώστε σήμερα να επιτρέπεται η λειτουργία αυτής της υπαγορευμένης χρήσης στη Νέα Φιλοθέη.
Μαρούσι 28.10.2012
Δημήτριος Κοτσώνης
Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ