Aλλη μια δύσκολη και απαιτητική σχολική χρονιά, εν μέσω της πανδημίας, ολοκληρώθηκε πριν από λίγες εβδομάδες. Παρά τα εμπόδια στην καθημερινότητα μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών, το 1ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου παρέμεινε δραστήριο εντός και εκτός αιθουσών. Απόδειξη είναι τα δύο προγράμματα etwinning που εκπονήθηκαν στη μονάδα το έτος 2020-21.
Πρόκειται για μια ευρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές χώρες της «Γηραιάς Ηπείρου», κάνουν χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών και συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά – πολιτισμικά οφέλη.
Όπως ανέφερε στην Αμαρυσία η Κατερίνα Ρουμπή, υπεύθυνη των προγραμμάτων etwinning, «οι συνθήκες ήταν πρωτόγνωρες, με εξελίξεις απρόσμενες και καθημερινότητα γεμάτη ανατροπές. Η χρονιά που ζήσαμε μας δίδαξε, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη, να είμαστε ευέλικτοι και προσαρμοστικοί. Μετά το αρχικό σοκ, ο καθένας με το χρόνο του, βρήκαμε τρόπους να ανταπεξέλθουμε όσο γίνεται καλύτερα στα νέα δεδομένα».
Σύμφωνα με την ίδια, «στον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης νέα διδακτικά εργαλεία έκαναν την εμφάνισή τους αλλάζοντας τον τρόπο διδασκαλίας και επικοινωνίας. Η δημιουργικότητα βρίσκει πάντα τρόπους να εκφραστεί! Αυτό ακριβώς παρουσιάζουν οι ίδιοι οι μαθητές μας, που θεώρησαν πρόκληση τις αντίξοες αυτές συνθήκες, τις αντιμετώπισαν με κέφι και φαντασία και ξεχώρισαν!».
Μαθητές και μαθήτριες του 1ου Γυμνασίου Αμαρουσίου που συμμετείχαν στα προγράμματα παρουσιάζουν μέσω της «Α» την εμπειρία τους.
Fake or Fact
Τη φετινή χρονιά 2021-2021, είχαμε την ευκαιρία να λάβουμε μέρος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning, Fake or Fact.
Το πρόγραμμα αυτό αφορά στα μέσα ενημέρωσης και στην παραπληροφόρηση. Επιπλέον, έχει σκοπό να δημιουργήσει δεσμούς ανάμεσα στα συμμετέχοντα σχολεία, σε παιδιά αλλά και καθηγητές. Οι χώρες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μαζί με εμάς ήταν: η Τουρκία, η Κροατία, η Ρουμανία, η Ισπανία, η Μολδαβία και η Σερβία.
Ειδικότερα, συμμετείχαμε σε εργασίες ομαδικές και ατομικές, έχοντας ως στόχο τη γνώση. Χρησιμοποιήσαμε πολλά έξυπνα ηλεκτρονικά εργαλεία, τα οποία σίγουρα θα μας απασχολήσουν και στο μέλλον. Παράλληλα κάναμε δραστηριότητες, οι οποίες μαζί με όλο το πρόγραμμα λόγω των υγειονομικών συνθηκών έγιναν διαδικτυακά. Αυτό ναι μεν μας εμπόδισε να έχουμε μια πιο βιωματική μάθηση, αλλά μας έδωσε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε τη δημιουργικότητα και τη φαντασία μας μέσω του διαδικτύου. Πιο συγκεκριμένα, εξετάσαμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των μέσων ενημέρωσης, παραδείγματα με φωτογραφίες ανυπόστατες αλλά και αληθινές, ώστε να μάθουμε να αναγνωρίζουμε τις διαφορές. Τέλος χωριστήκαμε σε μικτές ομάδες, για να δημιουργήσουμε αναρτήσεις ιστολογίου στον ιστότοπο, περιοδικά με ηλεκτρονικά βιβλία, ραδιοφωνικές εκπομπές με podcast, να μεταδώσουμε τηλεόραση με βίντεο και να δημοσιεύσουμε μηνιαίες εφημερίδες.
Χαρήκαμε πάρα πολύ που ήμασταν μέρος αυτής της ευχάριστης εμπειρίας και που το σχολείο δίνει δυνατότητες στους μαθητές του να διευρύνουν τις γνώσεις τους με έναν τόσο όμορφο και δημιουργικό τρόπο.
Οι μαθήτριες της Γ’ τάξης:
Σοφία Φιλιππίδη Βασιλική Τριάντου
Math World
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2020-2021, μας δόθηκε η ευκαιρία να συμμετέχουμε σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning, με τίτλο Math world. Το πρόγραμμα αυτό έχει ως σκοπό τη σύνδεση του κόσμου γύρω μας με κύριες έννοιες της γεωμετρίας. Παράλληλα, στοχεύει στη δημιουργία δεσμών ανάμεσα σε σχολεία της Ευρώπης και στην ενημέρωση των μαθητών σχετικά με τις παραδόσεις, τα έθιμα, την ιστορία και πολλά ακόμη.Οι χώρες που συνεργαστήκαμε ήταν οι εξής: Ισπανία, Σερβία, Αρμενία, Μολδαβία, Βοσνία, Πορτογαλία, Κροατία, Τουρκία, Ρουμανία, Σλοβενία, Ιταλία.
Λόγω της καραντίνας, είχαμε τη δυνατότητα να εργαστούμε μόνο διαδικτυακά, κάτι το οποίο δεν μας εμπόδισε από το να είμαστε δημιουργικές. Αντίθετα, όλη αυτή η κατάσταση μάς βοήθησε να ανακαλύψουμε νέα ηλεκτρονικά εργαλεία τα οποία σίγουρα θα μας φανούν χρήσιμα στη μελλοντική μας ζωή. Ένα από τα πιο σημαντικά που μας έδωσε αυτό το πρόγραμμα ήταν οι ξέγνοιαστες ώρες που αφιερώναμε στις εργασίες, αφήνοντας έτσι πίσω τις στενάχωρες σκέψεις για τον κορωνοϊό και τα προβλήματά μας. Επίσης, καταφέραμε να μάθουμε καινούργια πράγματα όχι μόνο για την Ελλάδα και τον πολιτισμό της αλλά και για τις άλλες χώρες. Πιο συγκεκριμένα, ακούσαμε βασικές έννοιες της γεωμετρίας σε όλες τις γλώσσες του προγράμματος, κάτι το οποίο ήταν πολύ ενδιαφέρον.
Τέλος, διευρύναμε τις γνώσεις μας στη γεωμετρία με τον πιο ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.
Χαιρόμαστε πολύ που το σχολείο μάς δίνει τέτοιες ευκαιρίες καθώς αναπτύσσεται η δημιουργικότητά μας και μας δίνεται η ευκαιρία να συναναστραφούμε με συνομηλίκους από τις γύρω χώρες.
Οι μαθήτριες της Γ’ τάξης:
Βασιλική Τριάντου
Μαρία – Φραντσέσκα Παπανικολάου