Συχνά, μόνη η εφημερίδα μας δεν δίστασε να συγκρουστεί με τον τότε παντοδύναμο μηχανισμό του απερχόμενου δημάρχου, αντιμετωπίζοντας κάθε λογής πόλεμο. Tελικά, αποδειχθήκαμε ανθεκτικοί στα χτυπήματα και καταφέραμε να εμπλέξουμε περισσότερους γονείς, με την καθοριστική μας συμβολή στην επαναλειτουργία της Ένωσης Γονέων. Mε το αυτονόητο δικαίωμα που μας παρέχει αυτός ο πολυετής αγώνας, προχωρούμε σε μια πρωτοφανή δημοσιογραφική έρευνα. Απευθυνθήκαμε σε όλους τους συνδυασμούς που θα διεκδικήσουν την ψήφο μας στις δημοτικές εκλογές της 15ης Oκτωβρίου, υποβάλλοντάς τους τις ίδιες ακριβώς ερωτήσεις, που αποκαλύπτουν και τον τρόπο θεώρησης και αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών θεμάτων.
Στις ερωτήσεις μας απάντησαν όλοι οι συνδυασμοί, οι απαντήσεις των οποίων δημοσιεύονται στη συνέχεια συγκεντρωμένες (αλφαβητικά, βάσει των επωνύμων των υποψηφίων δημάρχων). Aπό τις απαντήσεις, προκύπτει η σοβαρότητα με την οποία αντιμετώπισαν τις ερωτήσεις μας. Αποδεικνύεται ότι υπάρχουν αρκετές νέες ιδέες που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν, εφόσον ομαλοποιηθούν οι σχέσεις των εμπλεκομένων φορέων. H AMAPYΣIA ευχαριστεί τους υπεύθυνους των συνδυασμών για την ανταπόκρισή τους στην έρευνά μας και υπογραμμίζει ότι θα βρίσκεται στο πλευρό της επόμενης δημοτικής αρχής, ώστε να γίνουν τα σχολεία μας πρότυπο για τις άλλες πόλεις! Άλλωστε, τα σχολεία δεν έχουν πολιτικό χρώμα ούτε επιτρέπεται να γίνονται πεδίο προσωπικών αντεγκλήσεων. H επόμενη μέρα θα πρέπει να μας βρει όλους, γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς, δημοτική αρχή και Tύπο ενωμένους, για να πετύχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα: σχολεία ευχάριστα και αποδοτικά!
X.A.Φ.
Oι ερωτήσεις μας
1. Το καλοκαίρι του 2004 δαπανήθηκαν για πρώτη φορά μεγάλα ποσά για τον εξωραϊσμό σχολικών κτηρίων, προς χάριν του Scuolaxenia από το εξωτερικό. Παρά ταύτα, ένας όχι μικρός αριθμός κτηρίων, αντιμετωπίζει σήμερα σοβαρά προβλήματα. Έχετε κάνει λεπτομερή καταγραφή των προβλημάτων αυτών και πώς σκοπεύετε να τα αντιμετωπίσετε εφόσον εκλεγείτε;
2. Μια μάστιγα των σχολικών κτηρίων είναι οι σημαντικές φθορές που υφίστανται από εξωσχολικούς παράγοντες, μετά τη λήξη των μαθημάτων. Η μοναδική, προσωρινής μορφής, φύλαξη που υπάρχει τα τελευταία χρόνια είναι αυτή των γυμνασίων και λυκείων, που και αυτή καλύπτεται από το υπουργείο Εσωτερικών μέσω του ΟΑΕΔ. Ποιο είναι το πρόγραμμα του συνδυασμού σας, ώστε να λυθεί πάγια αυτό το πρόβλημα;
3. Θεωρείτε ότι οι γονείς των μαθητών της πόλης μας πρέπει να έχουν σημαντικό λόγο στα εκπαιδευτικά δρώμενα; Ποιον ρόλο προορίζετε για τους γονείς και ποιόν για τους εκπαιδευτικούς, ώστε η λειτουργία των σχολείων μας να γίνει καλύτερη;
4. Κοινή είναι η πεποίθηση, τόσο μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, όσο και μεταξύ των κατοίκων της πόλης, ότι η ροή των θεσμοθετημένων κονδυλίων προς τα σχολεία τα περασμένα 10 χρόνια δεν ήταν απρόσκοπτη. Εάν κι εσείς συμφωνείτε με την παραπάνω διαπίστωση, με ποιον τρόπο σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα αυτό;