1. KΩΣTAΣ PΩTAΣ: Από την Ανεξάρτητη Αυτοδιοικητική Παράταξη «ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ» με επικεφαλής τον αρχιτέκτονα Κώστα Ρώτα, στην έρευνα της εφημερίδας απάντησε ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, εκπαιδευτικός – συγγραφέας διδακτικών βιβλίων και υπεύθυνος για την κατάρτιση του προγράμματος Παιδείας του συνδυασμού Θανάσης Κ. Σκαλωμένος:
Οι επισκευές, που έγιναν σε συγκεκριμένα σχολεία του Αμαρουσίου το καλοκαίρι του 2004, είχαν ως αντικείμενο την προσωρινή μετατροπή τους σε ξενώνες, για τη φιλοξενία εκατοντάδων αλλοδαπών μαθητών. Η μετατροπή αυτή βελτίωσε κάποιες υποδομές, αλλά δημιούργησε και πολλά προβλήματα, όπως φθορές και καταστροφές της σχολικής περιουσίας. Τα υπόλοιπα σχολικά κτήρια, όπως το 6ο Λύκειο, τα Πειραματικά Αναβρύτων και τα ΤΕΕ Αμαρουσίου, δεν ήταν τόσο τυχερά! Οι υπεύθυνοι του Δήμου Αμαρουσίου δεν μπαίνουν καν στον κόπο να χρησιμοποιήσουν τα επισκευαστικά κονδύλια που δικαιούνται από το υπουργείο Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Μόνο χάρη στην ευσυνειδησία ορισμένων διευθυντών, υλοποιούνται κάποιες απαραίτητες εργασίες. Σε σειρά σχολικών κτηρίων, όμως, εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα υποδομής. Ενδεικτικά αναφέρουμε:
α) 1o Δημοτικό – έλλειψη αίθουσας πολλαπλών χρήσεων.
β) 6o Λύκειο – δεν υπάρχει σωστή κτηριακή υποδομή, γενικά χρειάζεται νέο διδακτήριο.
γ) Πειραματικό Λύκειο Αναβρύτων – λόγω παλαιότητας του κτηρίου απαιτείται άμεση επισκευαστική μέριμνα, όπως παράθυρα, μόνωση κ.λπ.
δ) 8o Γυμνάσιο και 9o Λύκειο – δύο σχολεία συστεγάζονται σε ένα παράνομο κτήριο, με ελλιπέστατες υποδομές, με τον τρόπο που κατασκευάστηκε το 1999 (ως προσωρινή λύση), λόγω της τότε συγκυρίας. Από τότε και μετά, η διοίκηση του Δήμου δεν φρόντισε να συνεργαστεί με τον ΟΣΚ και να ανεγείρει σύγχρονο σχολικό συγκρότημα στο παρακείμενο οικόπεδο του υπουργείου Γεωργίας, που θα έδινε οριστική λύση για τους μαθητές της περιοχής της Αγίας Φιλοθέης Αμαρουσίου.
2. Οι ζημιές που υφίστανται πολλά σχολικά κτήρια από εξωσχολικούς παράγοντες είναι τόσο μεγάλες, ώστε θα δικαιολογούσαν τον μισθό ενός φύλακα για κάθε σχολικό συγκρότημα! Αυτό αποδεικνύει και η σχετικά μικρή εμπειρία που συγκεντρώθηκε από την ένταξη των σχολείων μας στο σχετικό πρόγραμμα του υπουργείου Εσωτερικών, αφού στα σχολεία όπου έχουν τοποθετηθεί φύλακες οι ζημιές έχουν περιοριστεί σημαντικά. Η παράταξή μας «ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ» φρονεί ότι, εάν αποδίδονται ολόκληρα τα ποσά που δικαιούνται τα σχολεία μας, είναι δυνατή η πρόσληψη φυλάκων, ώστε να λυθεί οριστικά το μείζον αυτό πρόβλημα.
3. Στη διάρκεια της θητείας της απερχόμενης διοίκησης, ο Δήμος Αμαρουσίου δεν βρέθηκε δίπλα, αλλά απέναντι στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς! Χαρακτηριστικό είναι ότι επί μία δεκαετία δεν λειτουργούσε η Ένωση Γονέων, στο Μαρούσι, παρά το ότι είναι υποχρεωτική από τον νόμο, με ευθύνη του Δήμου! Όταν, δε, η πρώτη επιτροπή γονέων επιχείρησε να επαναλειτουργήσει την Ένωση Γονέων, η διοίκηση έκανε ότι μπορούσε για να το αποτρέψει! Ο Δήμος Αμαρουσίου δεν έδωσε ούτε δεκάρα στην Ένωση Γονέων για τα στοιχειώδη έστω λειτουργικά έξοδά της. Ο απερχόμενος δήμαρχος δεν συναντήθηκε ούτε μία φορά με τα τρία (3) Δ.Σ. της Ένωσης, που προέκυψαν μετά την επαναλειτουργία της.
Ο συνδυασμός μας έχει εντελώς άλλα όνειρα και σχέδια για τις σχέσεις του Δήμου με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Πρέπει να υπάρχει στενή και συνεχής συνεργασία μεταξύ τους, προς το συμφέρον των μαθητών μας. Οι υποδείξεις των γονέων και των εκπαιδευτικών πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη και να υλοποιούνται, εφόσον αυτό είναι δυνατό.
4. Θεωρούμε εντελώς απαράδεκτη και παράνομη την πολιτική παρακράτησης των θεσμοθετημένων κονδυλίων για την παιδεία! Κατά τη γνώμη μας, ο Δήμος θα πρέπει να χορηγεί πρόσθετα κονδύλια, εάν αυτό είναι απαραίτητο, και όχι να στερεί αυτά που προβλέπονται από τον νόμο. Το πρόγραμμά μας για το θέμα αυτό προβλέπει:
A) Διασφάλιση της πλήρους απόδοσης των λειτουργικών κονδυλίων σε κάθε μια σχολική επιτροπή και σχολική μονάδα. Διαφάνεια στην οικονομική διαχείριση κάθε μιας σχολικής επιτροπής. Δημοσίευση της κατανομής των λειτουργικών κονδυλίων κάθε σχολικής μονάδας στον τοπικό Τύπο.
B) Εξασφάλιση της ταχύτερης δυνατής απόδοσης στα σχολεία του 25% του φόρου των ηλεκτροδοτούμενων χώρων, που εγκρίνει το Δημοτικό Συμβούλιο και που ποτέ δεν έχει αποδοθεί! Να υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα καταβολής των δόσεων του συγκεκριμένου κονδυλίου.
Γ) Πλήρη αξιοποίηση των επισκευαστικών κονδυλίων του ΥΠΕΣΔΔΑ, για την καλύτερη δυνατή επισκευή και συντήρηση των σχολείων.