Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει σταδιακά στη ζωή μας και τα επόμενα χρόνια αναμένεται να είναι εντυπωσιακή η αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους της χώρας μας. Έτσι ο Δήμος Μεταμόρφωσης ολοκλήρωσε τη σύνταξη του Σχεδίου Φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η εκπόνηση του έγινε με έξοδα του «Πράσινου Ταμείου».
Να σημειώσουμε ότι στο πλαίσιο της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρη τη χώρα και την επέκταση της χρήσης οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών και με βάση το νόμο 4710/2020 «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και άλλες διατάξεις», οι Δήμοι μητροπολιτικών κέντρων, οι μεγάλοι ηπειρωτικοί Δήμοι, οι Δήμοι πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και οι μεγάλοι και μεσαίοι νησιωτικοί Δήμοι της χώρας υποχρεούνται να συντάξουν Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων.
Τι περιλαμβάνει
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το Σχέδιο Φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων αφορά στη χωροθέτηση δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης τους κανονικής ή υψηλής ισχύος και αντίστοιχα θέσεων στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων, εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου.
Στο πλαίσιο της εκπόνησης της υπηρεσίας πραγματοποιήθηκε η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, η οποία περιλαμβάνει την καταγραφή των στοιχείων υπερκείμενου σχεδιασμού και ειδικότερα την ευρωπαϊκή νομοθεσία, τις εθνικές στρατηγικές και στρατηγικές περιφερειακού και επιπέδου, τη μελέτη των πολεοδομικών χαρακτηριστικών της περιοχής καθώς και την ανάλυση των πληθυσμιακών δεδομένων και κατανομής της κατοχής οχήματος και θέσεων στάθμευσης τα οποία αποτελούν τη βάση για τη χωροθέτηση των ηλεκτρικών φορτιστών.
Επίσης, σύμφωνα με τη διοίκηση, μελετήθηκαν οι θέσεις στάθμευσης εντός των ορίων του Δήμου, οι ειδικές θέσεις στάθμευσης Ι.Χ (όπως για παράδειγμα ΑμεΑ), θέσεις ΤΑΧΙ, λεωφορείων και φορτοεκφορτώσεων, έγινε ανάλυση των υποδομών του οδικού δικτύου, των ποδηλατοδρόμων, των πεζοδρόμων και των μέσων μαζικής μεταφοράς σε συνδυασμό με την καταγραφή των μελλοντικών αναπλάσεων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων όπως προκύπτουν από αντίστοιχα Σχέδια και προτάσεις όπως π.χ. το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
Τέλος χωροθετήθηκαν θέσεις στάθμευσης και σημεία επαναφόρτισης Η/Ο, οχημάτων ΑΜΕΑ, λεωφορείων δημοτικής και αστικής συγκοινωνίας, ΤΑΞΙ, οχημάτων τροφοδοσίας και τουριστικών λεωφορείων σύμφωνα με τις αντίστοιχες Τεχνικές Οδηγίες του ΥΠΕΝ.