Τα ξημερώματα της Τρίτης 7 Φεβρουαρίου, ο Λουκιανός Κηλαηδόνης, ο «φτωχός και μόνος καουμπόϋ» της ελληνικής μουσικής, ανέβηκε στη «Ντόλυ» του και χάθηκε προς το ηλιοβασίλεμα, όπως ο αγαπημένος του Λούκι Λουκ.
Ο μεγάλος συνθέτης, στιχουργός και ερμηνευτής άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 73 ετών, με την μεγάλη του καρδιά να μην αντέχει άλλο την κόπωση χρόνων και, κυρίως, των τελευταίων μηνών.
«Ευχαριστούμε πολύ όλους τους γιατρούς, τις νοσηλεύτριες και τους νοσηλευτές που τον φρόντισαν σε όλες του τις νοσηλείες. Ευχαριστούμε όλους εσάς που τον αγαπήσατε και ξέρουμε ότι θα τον αγαπάτε για πάντα. Η τελετή θα γίνει σε στενό οικογενειακό κύκλο. Στη μνήμη του Λουκιανού όσοι θέλετε μπορείτε να καταθέσετε χρήματα στον λογαριασμό GR8501101130000011395450502 της Εθνικής Τράπεζας βοηθώντας μια αγαπημένη μας οικογένεια που το έχει ανάγκη», ανέφερε η λιτή ανακοίνωση της οικογένειάς του, όπως δόθηκε στη δημοσιότητα από τη σύζυγο του Άννα Βαγενά.
Το βιογραφικό
Ο Λουκιανός Κηλαηδόνης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κυψέλη. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (Θεσσαλονίκη), καθώς και στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο, όμως πολύ νωρίς τον κέρδισε ολοκληρωτικά η μουσική.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 έγραψε τη μουσική για τη θεατρική παράσταση του έργου της Κωστούλας Μητροπούλου «Η Πόλη μας». Τα τραγούδια στον ομότιτλο δίσκο που κυκλοφόρησε ερμηνεύουν η Βίκυ Μοσχολιού και ο Μανώλης Μητσιάς.
Ακολούθησε η «Κόκκινη Κλωστή» σε στίχους Νίκου Γκάτσου με τη Δήμητρα Γαλάνη και τον Μανώλη Μητσιά. Το 1973 κυκλοφόρησαν σε κόκκινο βινύλιο τα «Μικρoαστικά» σε στίχους Γιάννη Νεγρεπόντη, όπου για πρώτη φορά ο Λουκιανός Κηλαηδόνης ερμήνευσε δικές του συνθέσεις. Ένα άλμπουμ ορόσημο για την ελληνική μουσική, καθώς πριν τυπωθούν σε δίσκο, τα «Μικροαστικά» κυκλοφορούσαν παράνομα στη διάρκεια της δικτατορίας και έγιναν σημείο αναφοράς για μια ολόκληρη γενιά.
Ακολούθησαν τα «Απλά μαθήματα πολιτικής οικονομίας», πάλι σε στίχους Νεγρεπόντη και το 1976 έγραψε τη «Media Luz», τον μοναδικό του δίσκο με ορχηστρική μουσική ως soundtrack μιας υποθετικής ταινίας «Film Noir».
Από το 1978 και μέχρι το 1991 κυκλοφόρησαν πέντε δίσκοι: «Είμαι ένας φτωχός και μόνος καουμπόϋ», «Ψυχραιμία Παιδιά», «Χαμηλή πτήση», «Τραγούδια για κακά παιδιά», «Γιατί θα γίνω μαραγκός» και ένας δίσκος με τραγούδια της δεκαετίας του ’50 με τίτλο «Fifties και ξερό ψωμί». Το 1993 κυκλοφόρησε το διπλό του άλμπουμ με τίτλο «Αχ! Πατρίδα μου γλυκειά» ως μια καταγραφή της μουσικής πορείας της Ελλάδας τα τελευταία 50 χρόνια.
Για δέκα συνεχή χρόνια ήταν υπεύθυνος για τη μουσική για το «Ελεύθερο Θέατρο» – «Ελεύθερη Σκηνή» (Μουσική από τις παραστάσεις αυτές κυκλοφορεί και σε διπλό άλμπουμ με τίτλο «Πάμε μαέστρο») και ήταν βασικός συνθέτης των παραστάσεων του «Θεσσαλικού Θεάτρου» της πρώτης περιόδου.
Συνεργάστηκε επίσης με το Εθνικό Θέατρο, με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, με το Λαϊκό Θέατρο του Λ. Τριβιζά, καθώς και με την παιδική σκηνή της Ξένιας Καλογεροπούλου. Το 1999 δημιούργησε μαζί με τη σύζυγό του Άννα Βαγενά τον δικό τους χώρο Θεάματος, το «Μεταξουργείο».
Ο Κηλαηδόνης έγραψε μουσική για τις ταινίες «Οι κυνηγοί» και «Ο θίασος» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Ελευθέριος Βενιζέλος» του Παντελή Βούλγαρη και «Οι Αθηναίοι» του Βασίλη Αλεξάκη, καθώς και μουσική για πολλές τηλεοπτικές εκπομπές.
Με την Άννα Βαγενά υπήρξαν παντρεμένοι 45 ολόκληρα χρόνια και μαζί απέκτησαν δύο κόρες.
Το θρυλικό πάρτι
Ο Κηλαηδόνης έγραψε κυριολεκτικά ιστορία με το περίφημο «Πάρτι στη Βουλιαγμένη» το 1983, συγκεντρώνοντας τουλάχιστον 70.000 κόσμο (πολλοί μιλούν για 100.000 θεατές). Θεωρήθηκε το ελληνικό «Woodstock». Στο πάρτι εμφανίστηκαν διαδοχικά οι Διονύσης Σαββόπουλος, Μαργαρίτα Ζορμπαλά, Βαγγέλης Γερμανός, Γιώργος Νταλάρας, Αφροδίτη Μάνου και Μαντώ, αποβιβαζόμενοι με ταχύπλοα στην πλωτή εξέδρα.
Ο Λουκιανός Κηλαηδόνης συνεργάστηκε με μεγάλα ονόματα της ελληνικής μουσικής, μεταξύ άλλων με Σαββόπουλο, Νταλάρα, Μούτση, Πρωτοψάλτη, Μητσιά, Ζορμπαλά, Γαλάνη, Μάνου κ.ά.