Μια σειρά από ερωτήματα που αφορούν στο κλείσιμο της παιδικής χαράς στο πάρκο Μοσχοπόλεως στα Μελίσσια όσο και τη διαδικασία χωροθέτησης και σήμανσης θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ σε δημόσιους δρόμους που βρίσκονται παραπλεύρως των πλατειών Ηρώων Πολυτεχνείου Νέας Πεντέλης και Αγίας Τριάδος Πεντέλης κατέθεσε προς την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Πεντέλης και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Φώτη Φωτίου (8/12) η ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ.
Αναλυτικά, η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας αναφέρει τα εξής:
1.Απομάκρυνση – κλείσιμο παιδικής χαράς στην περιοχή του πάρκου Μοσχοπόλεως (γήπεδα τέννις) στην Δ.Ε Μελισσίων
Η δημοτική μας παράταξη έχει γίνει αποδέκτης έντονων διαμαρτυριών κατοίκων για την αιφνίδια αποξήλωση της παιδικής χαράς στην περιοχή του πάρκου Μοσχοπόλεως (γήπεδα τέννις) στην Δ.Ε Μελισσίων.
Στο πλαίσιο του θεσμικού μας ρόλου ως αντιπολίτευση, ζητούμε την άμεση και ανεπιφύλακτη προσκόμιση των παρακάτω εγγράφων:
α. Την τεχνική έκθεση ή αυτοψία που τεκμηριώνει ότι η παιδική χαρά ήταν ακατάλληλη ή επικίνδυνη.
β. Την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας ή άλλου αρμόδιου οργάνου που εισηγήθηκε την αποξήλωση.
γ. Τα έγγραφα που συνοδεύουν την διαδικασία που προβλέπεται στον ψηφισμένο από το δημοτικό συμβούλιο κανονισμό λειτουργίας παιδικών χαρών, από τα οποία προκύπτει και η τήρηση αυτού.
δ. Κάθε σχετική απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής ή/ και του Δημοτικού Συμβουλίου που αφορά στη συγκεκριμένη παρέμβαση.
ε. Τα έγγραφα ανάθεσης και τον προϋπολογισμό των εργασιών αποξήλωσης, συμπεριλαμβανομένων τυχόν εργολαβιών.
στ. Τον σχεδιασμό της δημοτικής Αρχής για το συγκεκριμένο χώρο με χρονοδιάγραμμα και εγκεκριμένη χρηματοδότηση.
2.Ερώτηση και αίτημα προσκόμισης εγγράφων σχετικά με τη διαδικασία χωροθέτησης θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ σε δημόσιους δρόμους παρακείμενους των πλατειών της Νέας Πεντέλης (Ηρώων Πολυτεχνείου) και Πεντέλης (Αγίας Τριάδος).
Η δημοτική μας παράταξη, στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου και της υποχρέωσης ελέγχου της νομιμότητας των πράξεων της δημοτικής αρχής, ζητά επίσημη και πλήρη ενημέρωση σχετικά με τη διαδικασία χωροθέτησης και σήμανσης θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ σε δημόσιους δρόμους που βρίσκονται παραπλεύρως των πλατειών Ηρώων Πολυτεχνείου Νέας Πεντέλης και Αγίας Τριάδος Πεντέλης.
Επειδή η δημιουργία θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ σε κοινόχρηστους χώρους και δημοτικούς δρόμους διέπεται από σαφές νομοθετικό πλαίσιο, υπενθυμίζουμε ότι:
-Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 2696/1999), η ρύθμιση της στάθμευσης και η θεσμοθέτηση ειδικών χώρων στάθμευσης (όπως θέσεων ΑμεΑ) γίνεται μόνο με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Δήμου και με την κατάλληλη τεχνική σήμανση και διαγράμμιση.
-Βάσει της Υπουργικής Απόφασης ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/124964/1561/2022 και των προγενέστερων κανονιστικών ρυθμίσεων για την προσβασιμότητα, οι θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές (ελάχιστες διαστάσεις, σύνδεση με προσβάσιμη διαδρομή, ειδική σήμανση).
Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούμε για την άμεση προσκόμιση των ακόλουθων εγγράφων:
- Την τεχνική εισήγηση ή μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας σχετικά με τη δυνατότητα και καταλληλότητα χωροθέτησης θέσεων ΑμεΑ στους συγκεκριμένους δρόμους.
- Την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία εγκρίθηκε η χωροθέτηση και σήμανση των συγκεκριμένων θέσεων.
- Την απόφαση ή πράξη της διοίκησης με την οποία ορίστηκε το ακριβές σημείο και ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ.
- Τα σχέδια διαγράμμισης και σήμανσης, όπως εγκρίθηκαν από την Τεχνική Υπηρεσία.
- Τυχόν αλληλογραφία ή οδηγίες από αρμόδιες υπηρεσίες (π.χ. Τροχαία, Περιφέρεια Αττικής) σχετικά με τη ρύθμιση κυκλοφορίας στην περιοχή.
Παρακαλούμε για την αποστολή των εγγράφων και της σχετικής απάντησης εγκαίρως και εντός του χρονικού περιθωρίου που ορίζει ο νόμος.
Ερωτήματα προς την Οικονομική Υπηρεσία
Την ίδια ημέρα (8/12) η ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ κατέθεσε μια σειρά από ερωτήματα και προς την Διεύθυνση Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Πεντέλης.
Αναλυτικά, η παράταξη αναφέρει τα εξής:
Παρακαλώ όπως μας χορηγηθούν τα αναφερόμενα στοιχεία και απαντηθούν αρμοδίως τα ακόλουθα:
- Σε συνέχεια του υπ’αρ.πρωτ.23967/4-11-2025 ερωτήματος μας και της σχετικής σας απάντησης σε 3 από τα 5 ερωτήματα μας, επισημαίνουμε ότι έως σήμερα παρότι έχει παρέλθει εκ του νόμου προβλεπόμενος χρόνος, δεν μας έχουν χορηγηθεί τα υπ’αρ.4 και 5 ζητούμενα στοιχεία.
Για το λόγο αυτό παρακαλούμε για την άμεση αποστολή τους:
- Υπόλοιπα των τραπεζικών λογαριασμών με ημερομηνία 31/10/2025. (4ο )
- Τραπεζική κίνηση (extrait) του λογαριασμού του 0,50€ για την περίοδο 01/01/2024 – 31/10/2025 (5ο )
- Κατά την 20η συνεδρίαση του ΔΣ στις 26-11-25 ζητήσαμε να μας χορηγήσετε τα υπογεγραμμένα σχέδια των εισηγήσεων της οικονομικής υπηρεσίας για τα θέματα 5 έως και 8. Με το παρόν ζητούμε και εγγράφως να μας χορηγήσετε τα σχέδια συγκεκριμένα των παρακάτω εισηγήσεων:
- Καθορισμός ανταποδοτικών τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για το έτος 2026 (θέμα 5ο)
- Καθορισμός Τελών Κοινοχρήστων Χώρων για το έτος 2026. (θέμα 6ο)
- Καθορισμός συντελεστή φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων για το έτος 2026. (θέμα 7ο)
- Καθορισμός Τελών Διαφήμισης για το έτος 2026. (θέμα 8ο)
- Σχετικά με το συντελεστή φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων έτους 2025 είναι σε ισχύ η υπ’ αριθ. 146/2024 απόφαση του Δ.Σ. σύμφωνα με την οποία
«Ο φόρος των ηλεκτροδοτούμενων χώρων (Ν. 1080/80) όπως διαμορφώνεται εκάστοτε, μπορεί να προσαυξάνεται με απόφαση του δημοτικού περαιτέρω μέχρι 25% προκειμένου το πρόσθετο αυτό ποσό να διατίθεται αποκλειστικά για ενίσχυση των κονδυλίων λειτουργικών δαπανών και συντήρησης των σχολείων. (άρθρου 113 παρ. 6 Ν.1892/90)» & «…λαμβανομένων υπόψη των ιδιαίτερα αυξημένων λειτουργικών δαπανών των σχολικών μονάδων του Δήμου μας» προτάθηκε και αποφασίστηκε «…αύξηση του συντελεστή του δημοτικού φόρου για το έτος 2025 σε ύψος 20% ήτοι Ο,14€/Μ2 Χ20%=0,17€/Μ2)».
Κατά την 20η συνεδρίαση του ΔΣ στις 26-11-25 ζητήσαμε με σχετικό ερώτημά μας και ζητούμε και εγγράφως με το παρόν να μας απαντήσετε και να μας χορηγήσετε τα κάτωθι σχετικά:
- Απολογιστικά στοιχεία εσόδων από το φόρο των ηλεκτροδοτούμενων χώρων συνολικά και ανά δημοτική κοινότητα.
- Ποια τα επιπλέον έσοδα που προέκυψαν από την απόφαση αύξησης του δημοτικού φόρου, ανά δημοτική κοινότητα;
- Σε ποιες σχολικές μονάδες διατέθηκαν τα επιπλέον βάσει της αύξησης συγκεντρωθέντα έσοδα, ανά δημοτική κοινότητα, (αριθμός ΚΑ Δαπανών προϋπολογισμού, αντίγραφα ΧΕΠ)
- Ποιος ήταν ο πρώτος μήνας πραγματικής εφαρμογής της απόφασης αύξησης του δημοτικού φόρου σύμφωνα με την αποφαση146/2024; Εάν αυτός δεν ήταν ο Ιανουάριος του 2025, οι διαφορές που θα προκύψουν, με ποια διαδικασία θα ζητηθούν αναδρομικά από τους κατοίκους;
Στο πλαίσιο του θεσμικού μας ρόλου, παρακαλούμε για την άμεση χορήγηση όλων των ανωτέρω στοιχείων και την απάντηση επί των ερωτημάτων μας, καθώς είναι απαραίτητα, προ της συζήτησης επί της εισήγησης του προϋπολογισμού του 2026.





































































































