Παρουσίαση της πρότασης της Επιτροπής Δημοτικής Συγκοινωνίας για μια «λειτουργική και βιώσιμη Δημοτική Συγκοινωνία στα Μελίσσια», την οποία επεξεργάστηκε και παρουσίασε ο συγκοινωνιολόγος Κωνσταντίνος Πετράκης, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 19 Μαρτίου στο Πολιτιστικό Κέντρο, ενώ επακολούθησε διάλογος με τους παρευρισκόμενους δημότες.
Πρόκειται για μια πρόταση η οποία προβλέπει τη λειτουργία δύο ανεξάρτητων γραμμών που σκοπό έχουν να καλύπτουν τις συγκοινωνιακές ανάγκες των πολιτών και να συνδέουν την πόλη με κάθε υπερτοπικό κόμβο.
Η μία θα εξυπηρετεί το ανατολικό κομμάτι των Μελισσίων και θα καταλήγει στον σταθμό του μετρό, Δουκίσσης Πλακεντίας. Η δεύτερη θα αφορά τη δυτική πλευρά της πόλης και πάλι με προορισμό τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας.
Σημειώνεται ότι, παράλληλα, θα εξακολουθούν να λειτουργούν και οι γραμμές του ΟΑΣΑ, το 410 προς Νερατζιώτισσα και το 405 προς Δουκίσσης Πλακεντίας, ενώ στο στάδιο της τελικής προετοιμασίας, πριν την επίσημη λειτουργία της, βρίσκεται η δημιουργία διαδημοτικής συγκοινωνίας των Δήμων Μελισσίων, Κηφισιάς, Αμαρουσίου, Χαλανδρίου, Βριλησσίων, Πεύκης και Λυκόβρυσης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των κατοίκων των προαναφερόμενων περιοχών, όπως ανακοινώθηκε στην εκδήλωση.
Από τα σημεία που συζητήθηκαν ιδιαίτερα, με παρεμβάσεις των δημοτών, ήταν το θέμα της σύνδεσης των γραμμών με τα σχολεία του Δήμου, αλλά και η επισήμανση για τη συχνότητα και ακρίβεια των δρομολογίων στις καθορισμένες ώρες τους, ώστε η Δημοτική Συγκοινωνία να γίνει ελκυστική και να χρησιμοποιείται από όσο το δυνατόν περισσότερους δημότες.
Ως προς το θέμα των δρομολογίων, έγινε σαφές ότι τα λεωφορεία θα περνούν αυστηρά κάθε τέταρτο και η λειτουργία τους θα είναι πρωί – βράδυ. Τονίστηκε ακόμη ότι συνολικά θα υπάρχουν οκτώ λεωφορεία, τουλάχιστον τρία στη μία γραμμή και τέσσερα στην άλλη, ενώ ένα θα λειτουργεί ως εφεδρικό.
Ένα πρόσθετο ζήτημα που απασχόλησε σοβαρά τη συζήτηση ήταν το κόστος λειτουργίας, για το οποίο όλοι δεσμεύτηκαν να το εξετάσουν με προσοχή, προκειμένου οι γραμμές να είναι βιώσιμες και να μην επιβαρύνουν σημαντικά το δημοτικό ταμείο.
Από την πλευρά της η Επιτροπή διαβεβαίωσε ότι θα επεξεργαστεί και θα αξιοποιήσει όλα τα στοιχεία και τις προτάσεις που ακούστηκαν στην εκδήλωση, προχωρώντας στις απαραίτητες τροποποιήσεις και ακολούθως θα στείλει τα ερωτηματολόγια στα σπίτια των δημοτών σχετικά με τη Δημοτική Συγκοινωνία για να καταγραφούν οι μέγιστες δυνατές απόψεις και ενδεχομένως να διοργανώσει νέα ενημερωτική εκδήλωση, ενώ στο τέλος θα θέσει τις εισηγήσεις της υπόψη του Δημοτικού Συμβουλίου για να λάβει το Σώμα τις οριστικές αποφάσεις.
Κατά την τοποθέτησή του σχετικά με το θέμα, ο δήμαρχος Μελισσίων Μανώλης Γραφάκος, μεταξύ άλλων, δήλωσε:
«Ο διάλογος για να αποκτήσει η πόλη μας τη δική της Δημοτική Συγκοινωνία άνοιξε και επίσημα και τα πρώτα μηνύματα που στέλνουν οι πολίτες κρίνονται ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά για τη συνέχεια.
Η βελτίωση των συγκοινωνιών αποτελεί βασική προτεραιότητά μας, καθώς αυτό αφενός συμφέρει τους πολίτες, οι οποίοι μας παροτρύνουν στις προσπάθειές μας αυτές, αφετέρου συνιστά την αποτελεσματικότερη ίσως λύση για την επίλυση των οξύτατων κυκλοφοριακών προβλημάτων του λεκανοπεδίου.
Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε, με ποικίλες πρωτοβουλίες, για ένα αξιόπιστο δίκτυο δημοτικών και διαδημοτικών μέσων μεταφορών, ώστε η πόλη να έχει πρόσβαση σε όλους τους κεντρικούς συγκοινωνιακούς κόμβους, καμία περιοχή των Μελισσίων να μην αισθάνεται απομονωμένη και όλο και περισσότεροι δημότες να αφήνουν τα Ι.Χ. στο σπίτι τους».
Τάνια Κατσάνη