Λίγο πριν τις δώδεκα το μεσημέρι περιμένουμε σε μια στάση λεωφορείων στην πλατεία της Νέας Πεντέλης, στο ρεύμα της ανόδου. Μέσα σε 20 λεπτά περνάνε από μπροστά μας πέντε με έξι λεωφορεία. Η αλήθεια είναι ότι έρχονται το ένα μετά το άλλο, μεταφέροντας από τέσσερις έως έξι επιβάτες. Αστραπιαία σκεφτόμαστε ότι ο μεγάλος αριθμός των λεωφορείων που πέρασε από μπροστά μας συνιστά ευχάριστη έκπληξη κι απόδειξη ότι λειτουργεί η δημόσια συγκοινωνία, σε μια περιοχή όπου η μετάβαση δεν θα ήταν εύκολη χωρίς ΙΧ.
«Μα όλα ήταν σχεδόν άδεια» έρχεται η επόμενη σκέψη, η οποία και μας ωθεί να κάνουμε μια μικρή έρευνα για το θέμα. Η δημοτική σύμβουλος Ελένη Κωνσταντοπούλου, η οποία έχει διατελέσει αντιδήμαρχος Συγκοινωνιών & Περιβάλλοντος, παραδέχεται ότι τα άδεια λεωφορεία είναι ένα υπαρκτό και καταγεγραμμένο πρόβλημα στη συγκοινωνία της Νέας Πεντέλης. Η ίδια το αποδίδει, κυρίως στο γεγονός ότι δεν τηρούνται οι προβλεπόμενες ώρες των δρομολογίων, με αποτέλεσμα να φτάνουν όλα τα λεωφορεία μαζί.
Η ίδια υποστηρίζει ότι σαφέστατα απαιτείται εξορθολογισμός των δρομολογίων τους, ώστε να εκλείψει το φαινόμενο και οι δημότες να εξυπηρετούνται καλύτερα όλες τις ώρες της ημέρας. Σημειώνει, ωστόσο, ότι, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις της προς τους αρμόδιους του ΟΑΣΑ, αλλά και τις επιστολές της προς τους αρμόδιους υπουργούς το διάστημα 2006-2008, που διετέλεσε αντιδήμαρχος, δεν κατέστη δυνατό να ανευρεθεί λύση στο θέμα.
Η πάγια απάντηση που λάμβανε από τον ΟΑΣΑ ήταν ότι δεν υπήρχε αρκετό προσωπικό κι ότι δεν ήταν εύκολο να τροποποιηθούν τα δρομολόγια.
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Κώστας Καλλιανιώτης, από την πλευρά του, προχωρά ακόμα παραπέρα βάζοντας και την παράμετρο της σημαντικής επιβάρυνσης μιας περιοχής αμιγούς κατοικίας, όπως η Νέα Πεντέλη, από τον μεγάλο αριθμό των διερχόμενων λεωφορείων, που σε πολλές περιπτώσεις κινούνται άδεια.
Ξεκαθαρίζει ότι η καλή δημόσια συγκοινωνία είναι ζητούμενο, υποστηρίζει όμως ότι για να ισχύσει αυτό στην Νέα Πεντέλη πρέπει να γίνει ο αναγκαίος εξορθολογισμός, με κατάργηση κάποιων δρομολογίων και με τροποποίηση κάποιων άλλων.
Προτείνει, επίσης, οι λεωφορειακές γραμμές που φτάνουν στην πόλη να μην είναι τερματικές για όλες τις κατευθύνσεις, δεδομένου ότι ανακύπτει πρόβλημα και με τον περιορισμένο χώρο στάθμευσής τους στην πλατεία του Αγ. Σύλλα.
Οι πολίτες, τουλάχιστον με όσους μιλήσαμε, διχάζονται. Συναντήσαμε γύρω από την πλατεία ανθρώπους που χρησιμοποιούν τη συγκοινωνία και χαίρονται που μπορούν να μεταβούν σε πολλές και διαφορετικές κατευθύνσεις, αλλά και άλλους οι οποίοι θεωρούν δυσανάλογα μεγάλο για την πόλη το φορτίο θορύβου και ρύπανσης σε σχέση με την ωφέλεια που απολαμβάνουν οι δημότες.
Ο αντιδήμαρχος Αντώνης Φειδοπιάστης τονίζει, πάντως, ότι το τοπίο θα αλλάξει στο πλαίσιο του συνενωμένου Δήμου, αφού στη επαναδιαπραγμάτευση με τον ΟΑΣΑ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η παράμετρος της τοπικής συγκοινωνίας.
Κατερίνα Καρύγιαννη