Με την ιδιαίτερη παρουσία και ερμηνεία της καθήλωσε το θεατρόφιλο κοινό η πρωταγωνίστρια Ευαγγελία Βαλσαμά στην παράσταση «Είσαι ευτυχισμένος τώρα, νεκρέ Αγαμέμνων;» υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση των δεξιοτεχνών της θεατρικής τέχνης, Barbara Hoffmann και Till Sterzenbach που ολοκληρώθηκε πρόσφατα στο Μουσικό Εργαστήρι «Μουσική και Μουσικοί» στον Κολωνό. Το θεατρικό έργο αποδείχθηκε μία από τις καλύτερες επιλογές για τη μεγάλη επιστροφή της αισθαντικής Ευαγγελίας Βαλσαμά στα δρώμενα της τέχνης. Ένας συγκινητικός και ταυτόχρονα απελευθερωτικός μονόλογος, τον οποίο κατάφερε η ηθοποιός να αναδείξει μέσα από την χαρισματική ερμηνεία της. Πρόκειται για τον μονόλογο της Κλυταιμνήστρας δίπλα στο νεκροκρέβατο του συζύγου της Αγαμέμνoνα, ένα από τα εννέα κείμενα της συλλογής του διάσημου βιβλίου της Γερμανίδας Christine Bruckner «Αν είχες μιλήσει Δυσδαιμόνα: Ανείπωτα λόγια, πικραμένων γυναικών».
Αυτή την εποχή συνάπτονται οι συμφωνίες για την παρουσίαση του θεατρικού έργου ανά την Ελλάδα, ενώ όπως μας ανέφεραν οι σκηνοθέτες του θεατρικού έργου έχουν κλειστεί ήδη συμφωνίες για να παιχτεί στη Σάμο και στη Λήμνο. Οι δύο σκηνοθέτες και καταξιωμένοι ηθοποιοί στη Γερμανία και τη Γαλλία, έγιναν γνωστοί και στο ελληνικό κοινό με το «Όραμα της Πάτμου» (αποσπάσματα από το Βιβλίο της Αποκάλυψης του Ιωάννη), την παράσταση που πραγματοποιήθηκε στο νησί της Πάτμου, στο πλαίσιο των εορτασμών της επετείου των 1900 χρόνων της Αποκάλυψης και παίχτηκε το 1995 και το 1997 στον βράχο της Καλλικατσού, στον όρμο του Γροίκου.
«Μεγάλη & ευχάριστη έκπληξη»
Μιλήσαμε με τη Χαρά Μπακονικόλα, ομότιμη καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτορα του Πανεπιστημίου της Σορβώνης για το θεατρικό έργο και την ερμηνεία της πρωταγωνίστριας. Να τι μας είπε: «Ο μονόλογος της Christine Bruckner είναι στην ουσία ένας αρνητικός επιτάφιος της Κλυταιμνήστρας πάνω στη σωρό του Αγαμέμνονα. Η παράσταση του μονολόγου που σκηνοθέτησαν οι Barbara Hoffmann και Till Sterzenbach ήταν μια θαυμαστά μινιμαλιστική δουλειά που αναδείκνυε το κείμενο και εμπλούτιζε τις πτυχές της ψυχής της Κλυταιμνήστρας. Η έκπληξη που είχαμε από την παράσταση ήταν η ηθοποιός Ευαγγελία Βαλσαμά η οποία (πρέπει να σημειωθεί) ασχολείται για πρώτη φορά με κείμενο που προκύπτει από την αττική τραγωδία. Μέσα σε ένα σκηνικό που οι σκηνοθέτες το θέλησαν λιτό, ακίνητο και χωρίς τη βοήθεια σκηνικών εξαρτημάτων, η ηθοποιός ανέλαβε εξ ολοκλήρου αυτό που εκπροσωπεί την Κλυταιμνήστρα στα μάτια της Bruckner. Η Ευαγγελία Βαλσαμά αναπτύσσει όλη τη δυναμική της συζυγοκτόνου με τρόπο που να προβάλλει όλα τα επιχειρήματα της γυναίκας που έχει αδικηθεί και που εκδικείται τον άντρα που την αδίκησε. Η παράσταση ήταν ελκυστική γιατί έδινε αυτή τη δυναμική με όλα τα θυμικά και πνευματικά όπλα που έχει ο ρόλος, χωρίς να διολισθαίνει σε μελοδραματισμούς».
ΘΩΜΗ ΜΕΛΙΔΟΥ