Ο μονόλογος «Υπάρχει Επίσης» βασίζεται στην αντιφατική σχέση που είχε ο ποιητής Paul Celan με τον φιλόσοφο Theodor Adorno.
Μελανό σημείο στη σχέση τους, ο πολύ γνωστός αφορισμός του Adorno ότι «το να γράφεις ποιήματα μετά το Άουσβιτς είναι βαρβαρότητα».
Κεντρικό γεγονός, μία συνάντηση που δεν έγινε τελικά ποτέ. Στη θέση αυτής της συνάντησης, ο Celan έγραψε τη «Συνομιλία στα βουνά». Και οι δύο, ο Ποιητής και ο Φιλόσοφος, είναι στοιχειωμένοι από τον παραλογισμό του φασισμού, το εβραϊκό και το πυρηνικό ολοκαύτωμα.
Με αφορμή το γεγονός της μη συνάντησής τους, ο μονόλογος «Υπάρχει Επίσης» επιχειρεί να αποδώσει την τραγική φύση του Ποιητή ο οποίος, μοιραία, λυγίζει όταν η ποίησή του καλείται να εκφράσει το ανείπωτο, το ριζικά κακό. Πάνω απ’ όλα όμως, ο μονόλογος επιχειρεί να δείξει το αδιέξοδο του Ποιητή στην προσπάθειά του να αποκαταστήσει μία ταυτότητα, ένα εγώ, που συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα, αλλά και η ίδια η φύση των σχέσεων και της κοινωνίας, προσπάθησαν να του στερήσουν.
Πρόκειται για το πρώτο κείμενο για το θέατρο του Θωμά Συμεωνίδη.
Από τις Εκδόσεις Γαβριηλίδη κυκλοφορούν, επίσης, το πρώτο του μυθιστόρημα «Γίνε ο ήρωάς μου!» (που ήταν υποψήφιο για το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα του περιοδικού «Αναγνώστη» και για το βραβείο Μένης Κουμανταρέας της Εταιρείας Συγγραφέων), οι μεταφράσεις της «Τελευταίας Τριλογίας» και των «Τριών Διαλόγων» του Samuel Beckett και το συλλογικό έργο «Μεταμοντέρνο Σώμα», στο οποίο ο συγγραφέας συμμετέχει με ένα δοκίμιο για τη φιλοσοφία και το θέατρο.
Από τις Εκδόσεις Αρμός κυκλοφορεί το δοκίμιό του «Όλα είναι παρεξήγηση». «Ο Theodor Adorno» και το «Τέλος του Παιχνιδιού» του Samuel Beckett.
Η έκδοση του «Υπάρχει επίσης», περιλαμβάνει το κείμενο και στα γαλλικά, ενώ συνοδεύεται από εκτενές επίμετρο για τη ζωή του Paul Celan και τη σχέση του με τον Theodor Adorno.
To «Υπάρχει επίσης» παρουσιάστηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο, στο πλαίσιο του θεματικού κύκλου «Λέξεις Επί Σκηνής», σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου και μουσική της Έλλης Ιγγλίζ με τον Δαυίδ Μαλτέζε.
Εκδόσεις: Γαβριηλίδη
Συγγραφέας: Θωμάς Συμεωνίδης