Ευκαιρίες δίνονται καθημερινά και από τις δύο πλευρές. Ο θεσμός του «Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων» σε όποια σχολεία λειτουργεί αποτελεσματικά, αποδεικνύει την έμφυτη των γονέων ευαισθησία και υπευθυνότητα των γονέων, λειτουργεί με σεβασμό στις αρχές του σχολείου και συντελεί στη ολοκλήρωση της μόρφωσης των παιδιών μέσα από κοινωνικές, πολιτιστικές και ενημερωτικές δραστηριότητες.
Του Ανδρέα Φ. Βασιλείου, Επίτιμου Σχολικού Συμβούλου,
Ειδικού Παιδαγωγού, Πολιτικού Επιστήμονα
Όλοι οι γονείς ανεξαιρέτως έχουν κάτι διαφορετικό και πολύτιμο να προσφέρουν από την εμπειρία τους, το χώρο τους, την προσωπικότητας τους. Στις ετήσιες γενικές εκθέσεις των Σχολικών Συμβούλων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει επανειλημμένα επισημανθεί η αναγκαιότητα επικοινωνίας σχολείου – γονέων. Από όλους τους Σχολικούς Συμβούλους έχει εκτιμηθεί ότι η συνεργασία και η συμμετοχή των γονέων συμβάλλει ουσιαστικά στη προαγωγή της εκπαίδευσης και στην καλύτερη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα SOCRATES με θέμα «Γονεϊκή Συμμετοχή στα Σχολεία» (Parental Participation in Schools, PALS). Το Υπουργείο Παιδείας της Σκοτίας αναζητά την παροχή συμβουλευτικής πολιτικής γονέων και εκπαιδευτικών συστημάτων (Βελγίου, Γαλλίας, Ιταλίας, Ολλανδίας, Ουαλίας, Ιρλανδίας).
Ο κύριος στόχος του έργου είναι να διερευνήσει μεθόδους για αποτελεσματική γονεϊκή συμμετοχή στα σχολεία.
Το έργο υλοποιείται σταδιακά βάσει μελετών και πειραματικών εφαρμογών των επτά συνεργαζομένων μελών.
Στα πλαίσια λειτουργίας του προέκυψε «Ο Κανονισμός του γονέα» (Parental Charter ).
Ο «Κανονισμός του Γονέα» δημοσιεύθηκε το 1993 και σε νέα έκδοση το 1996 με σκοπό να απεικονίσει τις προσδοκίες των γονέων σε σχέση με το σχολείο και τις δυνατότητες αποτελεσματικής συμμετοχής του στην εκπαίδευση των παιδιών τους.
Με αυτό το σκεπτικό, έθεσε στη διάθεσή των γονέων μια συλλογή αποτελεσμάτων δείχνουν βήμα με βήμα των τρόπο λειτουργίας των σχολείων.
Παρατηρούμε, συνεπώς, ότι η κοινωνία έχει κινητοποιηθεί διεθνώς για την επιμόρφωση των γονέων στα θέματα παιδείας. Ζητάει τη ενεργό συμμετοχή των γονέων και αποδίδει μεγάλο ποσοστό της επιτυχίας της εκπαίδευσης στην ενημέρωση και συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών.
Το ενδιαφέρον ξεκινάει από τον ίδιο προβληματισμό, την ανάγκη για αποτελεσματική βοήθεια στην αναπτυξιακή εξέλιξη των παιδιών και καταλήγει σε συμπεράσματα κοινού ενδιαφέροντος, τα οποία ασφαλώς προσαρμόζονται στην ιδιαίτερη κουλτούρα και στον διαφορετικό κώδικα επικοινωνίας του κάθε λαού.