Συμπληρώνονται φέτος 79 χρόνια από την 30ή Μαΐου 1941 όταν ο Μανώλης Γλέζος και ο Λάκης Σάντας, δύο νεαροί τότε φοιτητές, αποκαθήλωσαν τη γερμανική σημαία από την Ακρόπολη. Η Ελλάδα ως φως. Ο Γλέζος ως Ελλάδα, ως έκφραση του φωτός. Έτσι λειτούργησε στο μυαλό και κυρίως στο συναίσθημα του Πάμπλο Πικάσο η φυσιογνωμία του αγωνιστή της Αριστεράς όταν έμαθε για την ιστορία του και τη σύλληψή του το 1958 με την κατηγορία της κατασκοπείας! Το γεγονός αυτό ενέπνευσε τον καλλιτέχνη, ο οποίος σχεδίασε ένα μικρό έργο με την Ακρόπολη, μια σημαία που παραπέμπει στην ελληνική και έναν άνδρα σκαρφαλωμένο στον Ιερό Βράχο: τον Μανώλη Γλέζο. Το έφτιαξε για να πουληθεί, να γίνει καρτ ποστάλ, να αξιοποιηθεί με κάθε δυνατό τρόπο ώστε να απελευθερωθεί ο Μανώλης Γλέζος.
Το 2007, ο Poka – Yio, συνιδρυτής και συνεπιμελητής της Μπιενάλε, το αναζήτησε και το εντόπισε για την πρώτη Μπιενάλε της Αθήνας με τίτλο «Destroy Athens». Όπως αναφέρει ο ίδιος ο Poka – Yio «προσέγγισα τον Έλληνα ιδιοκτήτη του έργου και ζήτησα να το δω. Αμέσως του είπα ότι θέλουμε να το εκθέσουμε στη Μπιενάλε». Και έτσι έγινε. Ήταν το 2007 και ήταν η μοναδική φορά που το έργο παρουσιάστηκε στο κοινό. Όσο για τα συναισθήματά του όταν το αντίκρυσε για πρώτη φορά, ο Poka-Yio είπε: «Ήταν συγκινητικό. Ένα μικρό κομμάτι χαρτί, μικρότερο από Α4. Με 13 – 14 απλές γραμμές έφτιαξε την Ακρόπολη, μια σημαία που θυμίζει την ελληνική, και τη μορφή ενός άνδρα. Το κίτρινο παραπέμπει στον ήλιο, στο φως. Με λίγες μόνο γραμμές έφτιαξε την Ακρόπολη, ένα σύμβολο που ακτινοβολεί».
Το σχέδιο γίνεται πρωτοσέλιδο στην καθημερινή γαλλική εφημερίδα Humanité με τίτλο «Το μολύβι του Πικάσσο».