Τις ημέρες των γιορτών περίμεναν οι έμποροι στα Βόρεια Προάστια για να «ρεφάρουν» τη συνεχιζόμενη πτώση του τζίρου τους. Το κλίμα όμως δεν είναι εύκολα αναστρέψιμο με εξαίρεση κάποιες αγορές, όπως αυτή του Χαλανδρίου.
Υπεύθυνη ρεπορτάζ: Κατερίνα Καρύγιαννη
Ρεπορτάζ: Αμάλθεια Καραλή, Αρετή Κοτσολάκου, Γιάννης Μπεθάνης
Στη συγκεκριμένη περιοχή, η καλή συνεργασία του εμπορικού συλλόγου και του Δήμου αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας.
Σε άλλους δήμους της περιοχής που δημοσιογραφικά καλύπτει η ΑΜΑΡΥΣΙΑ, όπου δεν υπάρχει οργανωμένο εμπορικό κέντρο, η κατάσταση είναι μάλλον τραγική. Χωρίς αμφιβολία, το σκηνικό στο ελληνικό εμπόριο αλλάζει άρδην με τρόπο που οδηγεί στον αποδεκατισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, προς όφελος των γιγαντιαίων εμπορικών κέντρων (malls), που όχι μόνο αντιστέκονται σθεναρά στην κρίση αλλά και εξαπλώνονται ραγδαία.
Οι επιχειρήσεις που βαρύνονται με μεγάλες οφειλές σε περιοχές όπου τα ενοίκια παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, δεν φαίνεται να έχουν μέλλον. Από την άλλη, όμως, υπάρχουν νέες αλλά και υγιείς επιχειρήσεις που επενδύουν σε έναν συνδυασμό καλής ποιότητας, χαμηλής τιμής και προσωπικής επαφής, και λογικά θα κρατήσουν μερίδιο αγοράς παρά τον ανταγωνισμό από τα αχανή, απρόσωπα, αλλά και δελεαστικά malls κάθε τύπου.
Κηφισιά – Νέα Ερυθραία | Χαλάνδρι | Πεύκη – Λυκόβρυση
Πεντέλη – Μελίσσια | Νέα Πεντέλη | Ηράκλειο
|
Η αλήθεια των αριθμών για τα malls
- 5,5% αύξηση του τζίρου κατέγραψαν στο εννεάμηνο του 2010 τα καταστήματα στο Golden Hall.
- 10% είναι η πτώση του τζίρου που καταγράφουν τα καταστήματα στο The Mall Athens στο εννeάμηνο του 2010, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία.
- 5% μόνο είναι η μείωση του αριθμού των επισκεπτών στο The Mall Athens, που ανήλθε σε 8,4 εκατ. ευρώ, το ίδιο διάστημα.
Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της ΕΣΕΕ
«Το “σεντούκι” των µικροµεσαίων έχει αδειάσει»
Την εύλογη ανησυχία του για την πορεία των μικρομεσαίων εμπόρων διατύπωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ (Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου) Βασίλης Κορκίδης, σε δηλώσεις του μετά την ψήφιση στη Βουλή του προϋπολογισμού του 2011. Παραθέτουμε ένα σημαντικό απόσπασμα από τις δηλώσεις αυτές, που δίνουν μια εικόνα τού τι επιφυλάσσει το μέλλον για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις:
«Η “ταμειακή λογική” που διέπει την 2η κατά σειρά αναθεώρηση του Μνημονίου αποτυπώνεται και στον Προϋπολογισμό σε μια σειρά από δείκτες όπως: η αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ, η αύξηση ειδικών φόρων κατανάλωσης καυσίμων, η επιβολή φόρου πολυτελείας, η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, τα έσοδα από τους φόρους στην περιουσία. Κυρίως, όμως, επικεντρώνεται στα έσοδα από τους φόρους κατανάλωσης, στην «έκτακτη» εισφορά χρήσης 2009 στις κερδοφόρες επιχειρήσεις, ενώ η επιμονή σε έμμεσους και ειδικούς φόρους θα διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα τον φορολογικό πληθωρισμό.
Όλα τα παραπάνω δείχνουν έναν Προϋπολογισμό χωρίς καμιά επαφή με την πραγματική κατάσταση της αγοράς, αφού η κατάρρευση της ιδιωτικής κατανάλωσης οδηγεί σε αφανισμό τις εμπορικές επιχειρήσεις και γενικότερα τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα. Επίσης, η αύξηση της ανεργίας απειλεί να αποδιαρθρώσει τον κοινωνικό ιστό, με απρόβλεπτες συνέπειες στην κοινωνική συνοχή.
Είναι προφανές ότι οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την οικονομική εξάντληση του 2010 δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις επιπλέον απαιτήσεις που θέτει ο νέος Προϋπολογισμός. Πρέπει να αντιληφθεί τόσο η Κυβέρνηση όσο και η Τρόικα ότι το “σεντούκι” των Μικρομεσαίων όχι μόνο δεν κρύβει τίποτα αλλά έχει αδειάσει τελείως”», καταλήγει ο κ. Κορκίδης.