Η πρωτοπόρα εδώ και επτά δεκαετίες ιταλική εταιρεία είχε έγκαιρα ασχοληθεί πειραματικά με την εφαρμογή ηλεκτροκίνησης στα μοντέλα της, αρχικά με το ΜΡ3 και αργότερα με το Zip. Δεν κατέφυγε στην εύκολη λύση της παραγωγής «φασόν» μοντέλων της σε κινεζικά εργοστάσια ούτε στην αντιγραφή κάποιου από τα εκατοντάδες μοντέλα που κυκλοφορούν στην πολυάνθρωπη χώρα, αλλά δούλεψε με δικές της ιδέες, για να κατασκευάσει πρωτότυπα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα! Αυτό είναι φανερό και στην τοποθέτηση του κινητήρα, στο κέντρο του πίσω τροχού, μια έξυπνη ιδέα που αποφεύγει ιμάντα ή αλυσίδα και τις σχετικές τριβές και αντιστάσεις!
Κάπως έτσι παρουσιάστηκε πρώτα η αμιγώς ηλεκτροκίνητη Vespa -το σήμα κατατεθέν της Piaggio!- και τώρα το Piaggio 1, με σκαμπρόζικη εμφάνιση και καλούς χώρους κάτω απ’ τη σέλα. Το Active είναι η πιο ισχυρή έκδοση από τις τρεις διαθέσιμες, με ισχύ 2 kW και κινητήρα που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 1.4 kWh. Άλλη μια έξυπνη λύση είναι η τοποθέτησή της στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, με δυνατότητα εύκολης αφαίρεσης της και φόρτισης οπουδήποτε! Ο φορτιστής δεν πιάνει πολύ χώρο, οπότε το σετ είναι διαθέσιμο πάντα, αφαιρώντας κάθε άγχος! Η αυτονομία των 80+ χιλιομέτρων (με φουλ γκάζι!) είναι αρκετή για διαδρομές στην πόλη.
Πράγματι, με το γλυκούλι αυτό σκουτεράκι ανακαλύψαμε νέες όμορφες γωνιές στο κέντρο της Αθήνας! Πήγαμε στο Ηρώδειο και παρκάραμε ακριβώς απέναντι! Μάθαμε ότι στα Πετράλωνα υπάρχουν πολλά όμορφα μεζεδοπωλεία και περάσαμε… αθόρυβα από όλους τους πεζόδρομους σε Θησείο και Μοναστηράκι! Η επιστροφή στα Βόρεια με 60 χλμ/ώρα δεν ήταν δα και καμία επίπονη διαδικασία, αρκεί να προσέχεις πολύ τη συμπεριφορά των οδηγών αυτοκινήτων, που στη χώρα μας δεν πολυενδιαφέρονται για τα δίκυκλα… Το μικρό βάρος (90 κιλά) και ο ελάχιστος όγκος του το καθιστούν απολύτως ευέλικτο στα μποτιλιαρίσματα, ενώ και η σέλα είναι αναπαυτική, ακόμα και με συνοδηγό, ειδικά αν πρόκειται για καλλίγραμμή ύπαρξη! Άριστες οι αναρτήσεις και υπερσίγουρα τα φρένα, με δυο δίσκους 220 χιλιοστών.
Το Piaggio 1 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, με διαφορετικές μπαταρίες και ισχύ. Η απλή έκδοση έχει τελική ταχύτητα τα 45 χλμ/ώρα και τιμή 2.690 ευρώ, η έκδοση Piaggio 1 + με μεγαλύτερη και τιμή 3.090 ευρώ, ενώ το Piaggio 1 Activeπου δοκιμάσαμε φτάνει τα 3.290 ευρώ, αλλά διαθέτει τελική ταχύτητα 60 χλμ/ώρα. Και οι τρεις εκδόσεις διαθέτουν δύο προγράμματα λειτουργίας, Eco και Sport που διαφοροποιούν την αποδιδόμενη ισχύ του κινητήρα και την αυτονομία.
Η μια εβδομάδα με το Piaggio 1 Active μας φάνηκε πολύ λίγη, αφού αυτό μας κέρδισε από τα πρώτα λεπτά οδήγησης! Η φανταστική ροπή, που φαίνεται κυρίως όταν ανάβει το πράσινο στα φανάρια, η αθόρυβη λειτουργία του και η ευκολία χρήσης το καθιστούν ιδανικό, ακόμη και για κυρίες δίχως μεγάλη εμπειρία στα δίκυκλα. Αλλά και οι τιμές, αν σκεφτεί κανείς ότι αγοράζει Piaggio, είναι πολύ λογικές. Δεν έχετε παρά να το δοκιμάσετε κι εσείς!