Η Alfa 159, από την στιγμή που πρωτοπαρουσιάστηκε ξεχώρισε για την φινέτσα, την ελκυστική σχεδίαση και την οδική συμπεριφορά. Η νέα έκδοση Ti δίνει στο αυτοκίνητο ακόμα πιο σπορτίφ προφίλ και δυναμισμό.
Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Η έκδοση Ti ή αν θέλετε Turismo Internazionale, παραδοσιακά στηρίζεται σε ένα πιο δυναμικό σύνολο, όπου κυριαρχούν τα αγωνιστικά γονίδια της ιταλικής φίρμας. Παλαιότερα το λογότυπο Ti σήμαινε και αύξηση της ιπποδύναμης, κάτι που δεν ισχύει πλέον, γεγονός που μάλλον οφείλεται στην ήδη αυξημένη δύναμη, είτε πιθανότατα στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και κατ’ επέκταση των εκπομπών ρύπων. Όπως και να είναι, η 159Ti έχει πολλά πλεονεκτήματα. Την κομψότητα, την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, την υπέροχη οδηγική αίσθηση και τον κινητήρα των 140 ίππων. Ό,τι θέλει δηλαδή ένας σύγχρονος οδηγός από ένα αυτοκίνητο, χωρίς να αναγκαστεί να αποταμιεύσει περισσότερα από 25.000 περίπου ευρώ.
Η Ti ξεχωρίζει από την απλή έκδοση της 159 χάρη στις νέες ζάντες 17 ιντσών, την χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση, τα όργανα σπορ σχεδίασης και τα δερμάτινα καθίσματα τύπου μπάκετ. Φυσικά, έχει παραμείνει το κουμπί “start & stop” στη θέση της κλασικής μίζας, όπως και η ευρεία χρήση επενδύσεων αλουμινίου. Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική θέση οδήγησης πίσω από το τριάκτινο σπορ τιμόνι, με την μόνη παραφωνία θα λέγαμε να προέρχεται από την απουσία θηκών για μικροαντικείμενα.
Ο κινητήρας 1,8 λίτρου/140 ίππων μπορεί να μην είναι και ο πλέον ελαστικός, ικανοποιεί όμως με τις επιδόσεις του και ανεβάζει εύκολα στροφές, παρά το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου. Σε αυτό βοηθά πάρα πολύ η καλή αίσθηση του επιλογέα και η κοντή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου, ειδικά των πρώτων 4 σχέσεων. Η απουσία 6ης σχέσης έχει, όμως, ως αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης σε πιο γρήγορους ρυθμούς.
Η οδική συμπεριφορά βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, χάρη στην εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος, την υψηλή πρόσφυση και φυσικά το χαμηλωμένο αμάξωμα.
Σε συνδυασμό μάλιστα με την σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, έχουμε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να αντεπεξέλθει στις όποιες διαθέσεις του οδηγού. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με άνεση, γρήγορα και προπάντων με απόλυτη σταθερότητα, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Σε δρόμο με στροφές, από την άλλη, η 159 ακολουθεί χωρίς «παράπονο» τις διαθέσεις του οδηγού, στρίβοντας και κινούμενη με απόλυτη ακρίβεια.
Η τιμή της αρχίζει από 24.040 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ΑBS με EBD, σύστημα ελέγχου ευστάθειας (VDC), 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινη ταπετσαρία, τιμόνι και μοχλό ταχυτήτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά καθίσματα εμπρός, προβολείς ομίχλης, ράδιο CD.
Alfa Romeo 159 1.8Ti
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4κύλινδρος/1.796 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ 140 ίπποι/6300 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ 17,8 χγμ./3800 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Mηχανικό 5 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ Aεριζόμενοι δίσκοι εμπρός – Δίσκοι πίσω
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 10,2 δευτ. (0-100 χλμ./ώρα)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 208 χλμ./ώρα
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8,4 – 10,6 λτ./100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 179 γρ./χλμ.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 4660 x 1828 x 1417 χλστ.
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ 405 λτ.
ΒΑΡΟΣ 1.385 κιλά
ΤΙΜΗ από 24.040 ευρώ