Πριν από λίγα χρόνια, κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι η διαδρομή Ηγουμενίτσα-Έβρος θα διαρκούσε λιγότερο από 6 ώρες. Η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού, ενός σύγχρονού αυτοκινητόδρομου μήκους 670 χιλιομέτρων, εκτός του ότι μειώνει την χρονική διάρκεια αυτού του ταξιδιού εντυπωσιακά, προκαλεί δέος απ’ όποια πλευρά και να το δεις. Η Mitsubishi, μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε αυτόν τον αυτοκινητόδρομο με ένα πρωτοποριακό ταξίδι, οδηγώντας την γκάμα του μοντέλου Lancer (Sedan, Sportback και Eνolution X).
Αποστολή: Λουκάς Παπαλάμπρος
Ξεκινώντας από την Αθήνα, κατευθυνθήκαμε προς Θεσπρωτία και πιο συγκεκριμένα στα Σύβοτα, μέσω της εθνικής οδού Αθήνων-Κορίνθου-Πατρών. Μέχρι την γέφυρα του Ρίου χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, λόγω του απαράδεκτου οδικού δικτύου, ακόμα και αν κάθεσαι πίσω από το μπάκετ του εντυπωσιακού Eνolution X. Το EVO κινείται με απόλυτη σταθερότητα και ασφάλεια, νιώθεις ότι κολλάει στην άσφαλτο έτοιμο να την καταπιεί και σου δίνει την εντύπωση ότι όσο και να πατήσεις το γκάζι στην στροφή, αυτό θα είναι εκεί να σου υπενθυμίζει ότι μπορεί να το πιέσεις και άλλο!
Η επιτάχυνσή του ανεβάζει την αδρεναλίνη στα ύψη και θέλει πολλή προσοχή από την πλευρά του οδηγού για να μην σε παρασύρει, καθώς είπαμε ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν ενδείκνυται για πολλά πολλά. Περνώντας την γέφυρα του Ρίου και αφού ο δείκτης βενζίνης είχε πέσει επικίνδυνα, σταματήσαμε για ανεφοδιασμό και αλλαγή αυτοκινήτου. Η έκδοση Sedan ήταν το επόμενο αυτοκίνητο μας μέχρι την Αμφιλοχία.
Το νέο τμήμα της Ιόνιας Οδού, που παραδόθηκε πρόσφατα στην κυκλοφορία, μειώνει σημαντικά την απόσταση μέχρις εκεί, με το Lancer Sedan 1.8 να κινείται με άνεση, χάρη στην ελαστικότητα του κινητήρα, την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και το πολύ καλό κιβώτιο. Η κατανάλωσή του κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα, με την μόνη παραφωνία να έρχεται από τα επίπεδα θορύβου που εισβάλλουν στην καμπίνα πάνω από τα 120-130 χλμ/ώρα. Ο τελικός προορισμός της πρώτης μέρας ήταν η παραλία Πέρδικα, στην οποία και κάναμε την βουτιά μας, ευχαριστώντας τα στελέχη της Mitsubishi για την επιλογή τους.
Τις πρώτες πρωινές ώρες της δεύτερης μέρας του ταξιδιού και αφού είχαμε ξεκουραστεί, ξεκινήσαμε για την Ηγουμενίτσα, όπου και μας περίμεναν οι υπεύθυνοι της Εγνατίας Οδού. Ένα έργο που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάιο (στο τέλος Ιουλίου παραδόθηκε και το τελευταίο τμήμα που είναι η γέφυρα του Άραχθου στο Νομό Ιωαννίνων), στοίχισε 7,5 δις. ευρώ και περιλαμβάνει 73 σήραγγες και 428 γέφυρες. Όπως μας τόνισε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Απόστολος Γούλας, ο οποίος μας καλωσόρισε στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας στο Ανήλιο Ιωαννίνων, τα πρώτα 120 χιλιόμετρα, από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Παναγιά, ήταν και τα πιο δύσκολα κατασκευαστικά, γεγονός που αποδεικνύεται από τις 32 διπλές σήραγγες συνολικού μήκους 30 χλμ.
Η μεγαλύτερη είναι αυτή του Δρίσκου, που έχει μήκος 4,6 χλμ., ενώ η γέφυρα του Μετσόβου έχει 235 μέτρα άνοιγμα κολόνων και ύψος 110 μέτρα.
Όλος ο αυτοκινητόδρομος ελέγχεται από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης με περίπου 1.500 κάμερες και το φθινόπωρο πιθανότατα θα εγκατασταθούν σταθμοί διοδίων, με το κόστος διέλευσης να εξαρτάται από τα διανυόμενα χλμ. Η Εγνατία Οδός είναι ένας από τους καλύτερους κλειστούς αυτοκινητόδρομους διεθνών προδιαγραφών, με τρεις λωρίδες να κατεύθυνση.
Την απόσταση των 670 χλμ την διανύσαμε με τα Lancer Sportback και EVO, κάνοντας περίπου 6 ώρες. Ο συγκεκριμένος δρόμος ενδείκνυται για την ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων (μέχρι να εγκατασταθούν οι κάμερες καταγραφής ταχύτητας!) ωστόσο, όπως αποδείχθηκε για μια ακόμα φορά, αυτός που τρέχει πολύ δεν κερδίζει πάντα. Με το EVO κινούμασταν, είναι η αλήθεια, με πολύ μεγάλες ταχύτητες, ωστόσο δεν μπορούσαμε να κάνουμε περισσότερα από 180 χλμ απόστασης, λόγω της υψηλής κατανάλωσης καυσίμου. Αυτό είχε ως συνέπεια να κόβουμε την ταχύτητα στο ελάχιστο, ώστε να μην μείνουμε στην μέση του δρόμου από βενζίνη!
Εδώ να τονίσουμε ότι ακόμα δεν υπάρχουν πολλοί σταθμοί ανεφοδιασμού και φαγητού στην Εγνατία Οδό, οπότε να είστε από πριν προετοιμασμένοι… Το EVO δεν είναι αυτοκίνητο για μακρινά ταξίδια σε αυτοκινητόδρομους, ζητάει και απαιτεί στροφές και φιδίσιες διαδρομές, ξεδιπλώνοντας όλο το ταλέντο ως προς την οδική συμπεριφορά του. Είναι το αυτοκίνητο που θα σε κάνει να νιώσεις το αίμα να κυκλοφορεί με απίστευτούς ρυθμούς στο σώμα σου από την αδρεναλίνη. Για ταξίδια επιλέξτε τα Sportback και Sedan και δεν θα χάσετε.