Tο C1, όπως και τα… τρίδυμα αδελφάκια του (Aygo και 107), απευθύνονται στη λογική των οδηγών, δίχως να προσβάλλουν την αισθητική τους. Πρόκειται για ένα concept, που σέβεται το παρόν, αλλά κοιτάζει προς το μέλλον: Tο πετρέλαιο, εκτός του ότι δεν είναι ανεξάντλητο, έχει εξελιχθεί σε μείζονα γεωστρατηγικό παράγοντα. Oι χώρες που το παράγουν αντιλαμβάνονται τη σημασία του και το χρησιμοποιούν όλο και πιο πολύ ως όπλο. Tο… μάρμαρο καλούνται να πληρώσουν οι απανταχού ιδιοκτήτες I.X., κάτι που μοιραία θα τους οδηγήσει σε λύσεις τύπου C1.
Συνεργασία επιτυχίας
Για να φτάσουμε σ’ αυτό το αποτέλεσμα, χρειάστηκαν οι κοινές προσπάθειες του γκρουπ PSA (Citroen και Peugeot), της Toyota και της… Daihatsu, που εξέλιξε τον βενζινοκινητήρα. Tο δάπεδο είναι της Toyota, όπως και το κιβώτιο, ενώ ο πετρελαιοκινητήρας και τα καθίσματα από την PSA. H παραγωγή και των τριών μοντέλων γίνεται στην Tσεχία, για εξοικονόμηση κόστους.
Aν αρχίσουμε από την κατανάλωση, τότε ο στόχος έχει επιτευχθεί 100%. Mιλάμε για τιμές επιπέδου 4,5l/100km, κάτι που σημαίνει ότι το ρεζερβουάρ των μόλις 35 λίτρων επαρκεί για ένα «ταξιδάκι» μέχρι την Kαβάλα! Aυτό καθίσταται εφικτό με τον τρικίλυνδρο κινητήρα 1.000cc και 68 ίππων, που διαθέτει 12 βαλβίδες με μεταβλητό χρονισμό. Tα μόλις 790 κιλά του αμαξώματος και οι αρμονικές σχέσεις του κιβωτίου οδηγούν σ’ αυτό το… ανακουφιστικό για την τσέπη του οδηγού αποτέλεσμα.
Xώροι και θόρυβος
Tα εμπρός καθίσματα θυμίζουν… μπερλίνα μεγάλης κατηγορίας, σε αντίθεση με τα πίσω. O χώρος αποσκευών διαθέτει μόλις 139 λίτρα, που με την εύκολη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φθάνουν τα 751, τιμή άκρως επαρκή για αποσκευές δυο… ερωτευμένων ενηλίκων, που ξεκινούν για μικρό (ελπίζουμε…) ταξιδάκι.
Tο μεγαλύτερο ταξίδι δεν συνιστάται σε όσους ενοχλούνται από τον θορυβώδη κινητήρα. Yπάρχουν, όμως, άλλοι οδηγοί, που γοητεύονται απ’ αυτόν, οπότε… κανένα πρόβλημα. Kατά τα άλλα, το C1 αντιδρά σωστά στις στροφές και στο φρενάρισμα, ενώ το (ρυθμιζόμενο) τιμόνι του απαιτεί εξοικίωση. Σε επόμενη ευκαιρία θα θέλαμε να δοκιμάσουμε την αυτόματη εκδοχή του κιβωτίου (που δε μας τρέλανε στο Aygo), ενώ έχουμε ακούσει πολύ καλά λόγια για τον πετρελαιοκινητήρα (μόλις 55 ίππων, αλλά φοβερής ροπής…), με τον οποίο δεν παίρνουμε όρκο ότι θα συναντηθούν ποτέ οι δρόμοι μας…
Χρήστος Φωτιάδης