Πράγματι, η «ηρωική» Xsara WRC τελείωσε τον ένδοξο βίο της στα χέρια του Loeb, αποδεικνύοντας πόσο καλό αυτοκίνητο ήταν και πόσο καλή δουλειά κάνει το αγωνιστικό της Citroen.
Όμως, η εταιρεία ήθελε ένα φρεσκάρισμα σε μια εποχή που η γκάμα της είναι πληρέστερη παρά ποτέ! Το C1, το C2, το C3, το C5 και οι αναρίθμητες εκδόσεις τους έψαχναν τον τελευταίο κρίκο, ώστε η ομάδα να μην έχει κενά.
Με αρκετές δυσκολίες είχαμε καταφέρει να δοκιμάσουμε τα νέα μοντέλα της Citroen, κυρίως λόγω της… απελθούσης κυρίας επί των… επικοινωνιών. Καλά να είναι, εκεί στη Βουλγαρία όπου βρίσκεται!
Ευτυχώς, άλλαξαν αρκετά πράγματα. Ο κ. Γ. Κοίλιαρης, που έχει αναλάβει το πρόγραμμα των δημοσιογραφικών αυτοκινήτων, είναι εξαιρετικά ευέλικτος και εξυπηρετικός. Τα κεντρικά γραφεία της Citroen Ελλάς βρίσκονται, πλέον, δίπλα μας στο Χαλάνδρι. Όλα φαίνεται να πηγαίνουν προς το καλύτερο και οι «δύσκολες μέρες» ανήκουν (οριστικά, ελπίζουμε…) στην ιστορία!
Πρωτοποριακή γραμμή
Με την εμφάνισή του, το C4 δημιούργησε αίσθηση. Πρωτότυπη σχεδίαση (μέσα κι έξω…), τεχνολογικές καινοτομίες, υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας και ο πλούσιος εξοπλισμός του, οδήγησαν τους διοργανωτές της έκθεσης της Γενεύης στη βράβευση του C4 με το ανώτερο βραβείο καινοτομίας. Αφορμή ήταν το σύστημα προειδοποίησης για παρέκκλιση από τις γραμμές πορείας, μια ακόμα προσφορά της Citroen στον τομέα της ασφάλειας.
Το πρώτο C4 που είχαμε δοκιμάσει ήταν το Coupe με την καταπληκτική του σχεδιαστική γραμμή. Οι νεοτερισμοί στο εσωτερικό του είναι εμφανέστατοι, αλλά δεν καταφέραμε να συνηθίσουμε το «ακίνητο» κέντρο του τιμονιού (με τη «δυσεύρετη» κόρνα!), ούτε την «εξαφανισμένη» ένδειξη των φλας ούτε τους «δύσκολους» εξωτερικούς καθρέπτες. Από ό,τι φαίνεται υπάρχει πολλή δουλειά για το πρώτο «face lift» του C4…
Αν ξεχάσουμε για λίγο τις συνήθεις ενστάσεις μας, μπορούμε να πούμε ότι το C4 δεν έχει δυσκολίες στην ευρωπαϊκή αγορά, δεδομένης και της υπεροχής στον τομέα της οδικής άνεσης και ασφάλειας.
Οι καλοί χώροι για τους επιβάτες, αλλά και γι’ αποσκευές (342 λίτρα το 3θυρο), αποτελούν βασικό χαρακτηριστικό του C4, που μεταφέρει πολύ άνετα 4 άτομα με τις αποσκευές τους. Μια άλλη σημαντική παράμετρος του χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι η πρακτικότητα, που εκφράζεται με τη δημιουργία αρκετών χώρων για μικροπράγματα στο εσωτερικό του, δυνατότητα διαμόρφωσης του χώρου αποσκευών, που μπορεί να χωριστεί σε 4 τμήματα, για τη σταθερότερη μεταφορά αντικειμένων μικρού μεγέθους, καθώς και το σύνολο του εξοπλισμού, στάνταρ και έξτρα.
Σ’ αυτόν περιλαμβάνονται από αρωματικό φυσίγγιο στο σύστημα αερισμού μέχρι σύστημα ειδοποίησης (με δόνηση) ότι το αυτοκίνητο αλλάζει λωρίδα χωρίς φλας και από τα συγκεντρωμένα στο τιμόνι χειριστήρια μέχρι τα στρεφόμενα φώτα με ξένον και την κεντρική οθόνη στο ταμπλό, που έχει ειδικό σύστημα φωτισμού, το οποίο προσαρμόζεται στο εξωτερικό φως, ώστε να διαβάζονται πάντα καθαρά οι ενδείξεις της!
Η θέση οδήγησης είναι καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, και μόνο η επιμονή της Citroen στο σύστημα κλιμακωτής ρύθμισης της πλάτης αφήνει πιθανότητες για ορισμένους να μη βρουν ακριβώς τη θέση που τους βολεύει…
Η σταθερότητα στον δρόμο είναι πολύ καλή, το τιμόνι είναι ακριβές και με ικανοποιητική αίσθηση και γενικά το αυτοκίνητο ελέγχεται εύκολα και είναι ταυτόχρονα πολύ ασφαλές και ευχάριστο.
Κάτι στο οποίο συμβάλλουν και τα πολύ καλά φρένα του.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει 6 αερόσακους, κλιματισμό, ABS, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και… cruise control με περιοριστή ταχύτητας.
Χρήστος Φωτιάδης