Το όνομα Punto είναι συνώνυμο της επιτυχίας. Σε 12 χρόνια πουλήθηκαν 6 εκατομμύρια αυτοκίνητα με αυτό το όνομα! Η τρίτη γενιά του με το «επίθετο» Grande, είχε μια πολύ πιο δύσκολη αποστολή: να «σώσει» το ιστορικό ιταλικό γκρουπ εταιρειών από τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που είχε βρεθεί τα τελευταία χρόνια. Όταν το πρωτοπαρουσιάσαμε στους αναγνώστες μας, λίγο μετά την άφιξή του στην Ελλάδα, είχαμε μιλήσει για ένα δύσκολο στοίχημα. Ο τίτλος μας ήταν: «Θα τα καταφέρει;»!
Πέρασε σχεδόν ένας χρόνος και η απάντηση αρχίζει να φαίνεται όλο και πιο καθαρά: ναι, παρά τις δυσκολίες, το Grande Punto δείχνει να βοηθά σημαντικά τον όμιλο Fiat, ο οποίος εμφανίζει και πάλι μικρά κέρδη και άνοδο των πωλήσεων, μετά από πολλά χρόνια!
Ιταλικό ή «γερμανικό»;
Στην παρουσίαση της Alfa 159 είχαμε διαπιστώσει την επιρροή της GM (βλέπε Opel) και τη στροφή των Ιταλών προς πιο «σίγουρες» λύσεις. Το ίδιο παρατηρούμε και με το Grande Punto. Στόχος δεν είναι ο εντυπωσιασμός, αλλά η ουσία.
Τόσο με τον κινητήρα 1.4 των 77 (8 βαλβίδες), όσο και με τον 16βάλβιδο των 95 ίππων, το νέο Fiat δεν ξεχωρίζει για τις επιταχύνσεις ή τον ειδικό θόρυβο των μοτέρ του, αλλά για τη στρωτή τους λειτουργία και την οικονομία τους. Το αμάξωμα (αν και πολύ μοντέρνο) δεν δίνει βάρος στη «φιγούρα», αλλά στην έλλειψη θορύβων, τη σοβαρότητα και τη σωστή αεροδυναμική.
Έτσι, έχουμε να κάνουμε μ’ ένα «σοφό» προϊόν, αποτέλεσμα της μακρόχρονης ιταλικής παράδοσης, μπολιασμένης με τη γερμανική πρακτικότητα, που μοιάζει να έχει πιάσει ρίζες στο Τορίνο, παρά τη διακοπή του «προξενιού» με τη GM. Σε επόμενα σημειώματα θα έχουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε μαζί σας τις εντυπώσεις μας από το μικρό (1,2/65 ίπποι) κινητήρα, όπως και από το Sporting, εν αναμονή του Turbo των… 180 ίππων!
Χρήστος Φωτιάδης