Η μπροστινή όψη του νέου Hyundai Sonata εντυπωσιάζει αμέσως, με τις εκλεπτυσμένες και μοντέρνες της γραμμές. Το όλο σχεδιαστικό μοτίβο στο πλαϊνό μέρος εκφράζει την σταθερότητα και την ισορροπία ανάμεσα στις μεγάλες επιφάνειες των θυρών και τις διακριτικές γραμμές του αυτοκινήτου. Ειδικά ο σχεδιασμός των πίσω θυρών «κόβει» με μια νοητή ευθεία γραμμή το φτερό του πίσω τροχού, ενισχύοντας την ευκολότερη είσοδο και έξοδο των επιβατών στο αυτοκίνητο. Επίσης, στην πλάγια όψη του αυτοκινήτου διακρίνονται οι χειρολαβές με το νίκελ περίγραμμα (στην GLS έκδοση), καθώς και οι ζάντες αλουμινίου 16΄΄, μέρος του βασικού εξοπλισμού του αυτοκινήτου.
Το νέο Hyundai Sonata είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με ευρωπαϊκό αέρα!
Στο σχεδιασμό του εσωτερικού του έχει δοθεί προσοχή στη λεπτομέρεια, για να δημιουργηθεί ένα μοντέρνο, άνετο και ευχάριστο περιβάλλον. Η χρήση υψηλής ποιότητας υλικών και οι μεγάλες του διαστάσεις δημιουργούν ένα σύγχρονο και ασφαλές περιβάλλον. Ανάλογα με την επιλογή του εξωτερικού χρώματος, το Sonata προσφέρεται με δυο διαφορετικούς εσωτερικούς χρωματισμούς, τόσο στο ταμπλό, όσο και στην ταπετσαρία των καθισμάτων.
Ο εργονομικός σχεδιασμός του Sonata διακρίνεται τόσο από τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, όσο και από τη θέση που έχουν τα διάφορα χειριστήρια του αυτοκινήτου. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει πράσινο φωτισμό LED, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η άνετη παρακολούθησή του από τον οδηγό. Στον πίνακα οργάνων συμπεριλαμβάνεται, επίσης, και ο υπολογιστής ταξιδιού (στην GLS Auto έκδοση), ο οποίος ενημερώνει τον οδηγό για τη μέση κατανάλωση καυσίμου, τη διανυθείσα απόσταση από το σημείο ανεφοδιασμού, καθώς και την απόσταση που μπορεί να διανύσει ο οδηγός μέχρι τον επόμενο ανεφοδιασμό.
Σύγχρονος εξοπλισμός και επιδόσεις που συγκινούν!
Σε όλες τις εκδόσεις το τιμόνι του οδηγού διαθέτει ρύθμιση ύψους και βάθους, για μεγαλύτερη άνεση του οδηγού σε όλες τις διαδρομές. Στην έκδοση GLS Auto, μάλιστα, το τιμόνι του οδηγού εξοπλίζεται και με τα χειριστήρια του Cruise Control.
Στo πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας του Sonata (ανάλογα με την έκδοση) εμφανίζεται μια οθόνη 5,8΄΄, που συνοδεύεται από το DVD. Κεντρικά στην κονσόλα είναι τοποθετημένοι οι αεραγωγοί.
Στην GLS Auto έκδοση, τόσο ο λεβιές ταχυτήτων, όσο και το τιμόνι, φέρουν δερμάτινη επένδυση. Μια εύχρηστη κονσόλα με διπλά φώτα ανάγνωσης και θήκη γυαλιών είναι τοποθετημένη στην οροφή του αυτοκινήτου, η οποία, στις εκδόσεις με ηλιοροφή, διαθέτει διακόπτες για το άνοιγμα, το κλείσιμο και την ολίσθησή της.
Το μήκος του Sonata είναι αυξημένο κατά 55mm και, σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη στήριξη της πίσω ανάρτησης, συμβάλλει στην παροχή ενός ιδιαίτερα άνετου χώρου φόρτωσης, χωρητικότητας 523 lt. Επιπλέον, στο χώρο των αποσκευών βρίσκεται και η δεύτερη παροχή ρεύματος του αυτοκινήτου, ενώ η ρεζέρβα στο δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ διαθέτει, επίσης, ζάντα αλουμινίου 16΄΄. Στόχος του νέου Sonata είναι να επιτευχθεί, εκτός των άλλων, και η μείωση των θορύβων, των κραδασμών και των τριγμών. Και το καταφέρνει, αφού το υποπλαίσιο και τα κάθετα μέρη του αμαξώματος ενισχύθηκαν, απομονώνοντας με επιτυχία το θόρυβο του κινητήρα και των τροχών, ενώ στην κατασκευή του συμπεριλήφθηκαν πλαϊνοί υαλοπίνακες με μεγαλύτερο πάχος, οριζόντιο ενιαίο πάτωμα, λεπτομερείς βελτιώσεις στον εξαερισμό και στο σύστημα κλιματισμού, καθώς και στον ανεμιστήρα ψύξης του κινητήρα.
Το νέο SONATA συγκινεί με τις επιδόσεις του! Αυτό οφείλεται κατά ένα μεγάλο βαθμό στο νέο κινητήρα 2,4 lt της σειράς Theta, που αναπτύχθηκε ειδικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και συμπληρώνει τον σπορτίφ και παράλληλα φινετσάτο χαρακτήρα του. Ο κινητήρας Theta των 2,4 λίτρων δημιουργήθηκε ώστε να παρέχει μέγιστη ισχύ και οικονομία με την ελάχιστη δυνατή τραχύτητα και εκπομπές καυσαερίων. Κατασκευασμένος στη νεότερη και πλέον αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής κινητήρων παγκοσμίως, στο Asan, ο Theta διαθέτει μπλοκ κυλίνδρων εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (CVVT). Αποδίδει 161 ίππους (hp) στις 5.800 στροφές (rpm), με ροπή 219 Nm. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων ή αυτόματου κιβωτίου τεσσάρων σχέσεων, που διαθέτει και σειριακή λειτουργία.
Το Sonata εξασφαλίζει στους επιβάτες του τη μέγιστη ενεργητική και παθητική προστασία.
Το σύστημα πέδησης του Sonata αποτελείται από τέσσερα δισκόφρενα. Οι αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά και οι απλοί πίσω εξασφαλίζουν αυξημένη απόδοση των φρένων και σταθερή αίσθηση του πεντάλ, ενώ διαθέτει σύστημα ABS, τεσσάρων καναλιών και αισθητήρων. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει κι ένα ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής της δύναμης πέδησης (EBD), που βοηθάει στην ομαλή κατανομή της δύναμης πέδησης και στους τέσσερεις τροχούς. Το EBD προσαρμόζεται στις συνθήκες πρόσφυσης καθενός από τους τροχούς, προσφέροντας επιπλέον έλεγχο και σταθερότητα.
Επιπλέον, το SONATA διαθέτει 6 αερόσακους, οι οποίοι προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος. To σύστημα των 6 αερόσακων χρησιμοποιεί αισθητήρες για τη μέτρηση της σφοδρότητας της πρόσκρουσης πριν την ενεργοποίησή τους.
Χρήστος Φωτιάδης