Η ινδική αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι πλέον ένα… γραφικό σύμπτωμα, στο περιθώριο της απόλυτης ευρωπαϊκής, ιαπωνικής και αμερικανικής υπεροχής. Η ασιατική παραγωγή αυτοκινήτων δεν μονοπωλείται πια από τους Ιάπωνες. Κορέα, Κίνα, Ινδία και άλλοι μικρότεροι «παίκτες» διεκδικούν με επιτυχία το μερίδιο που τους αντιστοιχεί, ανάλογα με το μέγεθός τους και την πρόοδο που έχουν παρουσιάσει στον τομέα της παραγωγής και της τεχνογνωσίας.
Η Ινδία είναι πλέον μια χώρα με σημαντική παραγωγή αυτοκινήτων, αλλά και με έμφαση στην έρευνα και τη νέα τεχνολογία! Εταιρείες όπως η Tata έχουν ήδη φροντίσει να γράψουν ιστορία, τόσο με το «φτηνότερο αυτοκίνητο στον κόσμο» (Nano), όσο και με τον «κινητήρα συμπιεσμένου αέρα», που αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του σύντομα!
Ο ΄Ομιλος Mahindra ιδρύθηκε το 1945 και βρίσκεται σήμερα στην 19η θέση της λίστας των μεγαλύτερων ινδικών εταιρειών, ενώ το αμερικανικό “Reputation Institute” την κατατάσσει στην 10η θέση, με βάση την οργάνωση και τις προοπτικές ανάπτυξης! Μιλάμε, δηλαδή, για έναν πραγματικό βιομηχανικό και εμπορικό γίγαντα, που ξεκίνησε πριν έξι δεκαετίες να συναρμολογεί το Willys Jeep, για να εξελιχθεί στον μεγαλύτερο κατασκευαστή τετρακίνητων οχημάτων, αλλά και γεωργικών ελκυστήρων στην Ινδία.
Η Mahindra έχει εργοστάσια στην Αγγλία και την Κίνα, ενώ έχει και τρεις σειρές συναρμολόγησης στις ΗΠΑ! Συνεργάζεται σε επίπεδο τεχνογνωσίας με μεγάλους δυτικούς ομίλους, όπως η Renault, ενώ έχει πατήσει πόδι και στην Κορέα, με την εξαγορά της SsangYong! Στην γκάμα της περιλαμβάνονται ήδη ένα σύγχρονο SUV (Scorpio), αλλά και ένα σεντάν, ενώ καλύπτει μεγάλο μέρος των αναγκών του ινδικού στρατού σε τετρακίνητα τεθωρακισμένα οχήματα!
Αντιπροσωπεία με παράδοση!
Το Mahindra Hawk έχει την τύχη να βρίσκεται στα χέρια της Agripan AE, μιας εισαγωγικής εταιρείας με πολύχρονη εμπειρία και άρτιο πανελλαδικό δίκτυο πωλήσεων, service και ανταλλακτικών. Η εγγύηση αυτή βοηθά να ξεπεραστούν οι όποιες επιφυλάξεις από το άκουσμα του όρου… «ινδικό αυτοκίνητο»! ΄Οπως είπαμε, η Ινδία δεν είναι πια πρωτάρης, αλλά έμπειρος συμμέτοχος στο κλαμπ της κορυφής. Σε λίγα χρόνια θα το γνωρίζουν όλοι…
Το Hawk χρησιμοποιεί έναν κινητήρα συμπαραγωγής με την αυστριακή AVL, ενός εργοστασίου με μεγάλη διεθνή εμπειρία. Πρόκειται για έναν σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα common rail 2,2 λίτρων και 116 ίππων, που φανερώνει εξαρχής τα θετικά του στοιχεία, τόσο στην επιτάχυνση όσο και στη ροπή, ενώ ο ήχος του προδίδει αξιοπιστία. Στα θετικά και η χαμηλή κατανάλωση…
Κι αν ξεκινήσαμε από το πιο σημαντικό, τον κινητήρα, τα υπόλοιπα τμήματα δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν. Το πεντατάχυτο κιβώτιο μπορεί να μην είναι το πιο μαλακό της αγοράς, όμως ταιριάζει πολύ καλά με το μηχανικό σύνολο και συμβάλλει στην υψηλή ποιότητα άνεσης στο ταξίδι και απόδοσης στις εκτός δρόμου δύσκολες συνθήκες. Δοκιμάσαμε σε πολύ δύσκολες προδιαγραφές το Hawk, αλλά αυτό… δεν μάσησε! Η πολύ μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος δεν δημιουργεί την παραμικρή ανησυχία. ΄Εκπληξη αποτέλεσε για μας η εξαιρετική ποιότητα που προσφέρει το Hawk στο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες, κάτι διόλου αυτονόητο, ακόμα και για κλασικά SUV!
Μοντέρνα καμπίνα και εξοπλισμός
Η μονοκάμπινη διθέσια έκδοση της δοκιμής μας διαθέτει αναπαυτικά καθίσματα, σύγχρονο ταμπλό και πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα, που παραπέμπουν σε επιβατικό. Αξιόπιστο το τιμόνι και τα φρένα, ενώ και η ανάρτηση δεν έχει πρόβλημα με τις λακκούβες και γενικά την απόσβεση ανωμαλιών. Για τη θέρμανση και το ηχοσύστημα δεν υπάρχει καμία ένσταση.
Σε ό,τι αφορά το πιο βασικό για τους επαγγελματίες, τον διαθέσιμο χώρο στην καρότσα, το μικτό φορτίο είναι 1190 κιλά στα μονοκάμπινα. Η καρότσα έχει το μεγαλύτερο βάθος στη κατηγορία των pick up 550 mm και δέχεται τον μεγαλύτερο όγκο φορτίου!
Φυσικά μεγάλο ρόλο παίζουν και οι χαμηλές τιμές του Hawk. Ξεκινούν από 13.665 ευρώ για το απλό μονοκάμπινο 4Χ2 και δεν ξεπερνούν τις 19.570 ευρώ για το διπλοκάμπινο, πάντα με απόσυρση. Για τα όσα προσφέρουν αυτά τα σκληρά αυτοκίνητα, τα λεφτά δεν είναι πολλά, αντίθετα. Γενικά, θα ήταν ευχής έργο να δούμε και άλλα μοντέλα της Mahindra στην Ελλάδα, στα χέρια της Agripan AE…
Χρήστος Φωτιάδης