Το πεντάθυρο πετρελαιοκίνητο Aveo με τον κινητήρα 1.3 λίτρων, απόδοσης 75 ίππων, αποτελεί τη συνέχεια των νέων μοντέλων Chevrolet, που γράφουν νέες σελίδες δόξας για την πολυεθνική με την πολύχρονη ιστορία. Tα προσόντα του ουκ ολίγα: χαμηλό κόστος κτήσης, ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου, υψηλή ποιότητα κατασκευής, άνεση στην οδήγηση και ικανοποιητικές επιδόσεις. Αλλά δεν είναι μόνον αυτά…
Η εξωτερική εμφάνιση του πεντάθυρου Aveo συγκινεί όλες τις ηλικίες, ενώ και στο εσωτερικό είναι ευδιάκριτη η νότα του μοντέρνου και του εύχρηστου. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι, ο οδηγός κάθεται λίγο πιο ψηλά έχοντας τη βέλτιστη περιφερειακή ορατότητα, με το πορτμπαγκάζ των 290 λίτρων χάρη στο ψηλό κατώφλι του να χώρα τέσσερις μεσαίες βαλίτσες.
Κινητήρας – υπόδειγμα!
Βέβαια, το πιο γερό όπλο του Aveo είναι ο πρωτοποριακός κινητήρας της GM, που διαπρέπει σε αρκετά μοντέλα τουλάχιστον τριών διαφορετικών εταιρειών και δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις! Ας επαναλάβουμε, όμως, για όσους δεν είχαν την τύχη να τον δοκιμάσουν: Με υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας και σύστημα τροφοδοσίας άμεσου ψεκασμού Common Rail υψηλής πίεσης, το μοτέρ αυτό αποδίδει 95 ίππους και 210 Nm ροπής. Παράλληλα, εφοδιάζεται με σύστημα Start&Stop που συνδυαστικά «ρίχνει» την κατανάλωση στα 4,1 λτ./100 χλμ. και τις εκπομπές ρύπων CO2 στα 108 γρ./χλμ. με εύλογα οφέλη στα πάγια έξοδα του μοντέλου. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό ικανοποιεί απόλυτα με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, αφού η παροχή της μέγιστης ροπής μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. και το πολύ καλής κλιμάκωσης 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, εξασφαλίζουν άμεση απόκριση από χαμηλά και πολύ καλές επιδόσεις στο ταξίδι.
Το Aveo παραμένει άνετο και ασφαλές στην ευθεία και τις στροφές, με τη συμβολή βέβαια και του στάνταρ ESP. Τo τιμόνι από την πλευρά του, με ηλεκτρο-μηχανική υποβοήθηση, παρέχει αρκετά καλή αίσθηση και είναι πιο εύχρηστο στην πόλη και στους ελιγμούς σε σχέση με το αμιγώς υδραυλικό του βενζινοκίνητου Aveo. Το πεντάθυρο Aveo με τον diesel κινητήρα είναι ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Διαθέτει ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, η τιμή του είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική (13.900 ευρώ με απόσυρση) με τους ρύπους να είναι τα 108 γρ./χλμ, κάτι που σημαίνει τέλη κυκλοφορίας στα 97,20 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.248 cc
Ισχύς: 95 PS / 4.000 rpm
Ροπή: 19,4 kgm / 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 174 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 12,6 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 4,1 lt
Εκπομπές CO2: 108 g/km
Βάρος: 1.185 kg
Xρήστος Φωτιάδης