Ως έγκαιρη εναλλακτική στις οικολογικές προτάσεις υβριδικών, ηλεκτρικών και αεριοκίνητων, κάποιες εταιρείες επένδυσαν στα R&D τους αναπτύσσοντας κινητήρες μικρού κυβισμού (downsizing) και μεγάλης ιπποδύναμης. Η Ford ήταν μια απ’ αυτές και το «μικρό» Focus που μόλις είχαμε τη χαρά να απολαύσουμε είναι το πρώτο χειροπιαστό αποτέλεσμα αυτής της εντυπωσιακής προσπάθειας: Μόλις τρεις κύλινδροι, μόλις 998 cc, ένα μικρό turbo και άμεσος ψεκασμός παράγουν 125 ολόκληρους ίππους!
Ο κινητήρας δεν ενοχλεί καθόλου με τους χαρακτηριστικούς κραδασμούς ενός μοτέρ 3 κυλίνδρων, ούτε καν με το Start&Stop. Η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ο δείκτης ιδανικής σχέση ταχύτητας, και οι ενεργές γρίλιες εμπρός από το ψυγείο του αυτοκινήτου, συνθέτουν τη δέσμη οικολογικών μέτρων ECOnetic. Όλα αυτά, επιτρέπουν στο 1.000άρι Focus να παρέχει 6,5 λτ./100 χλμ. μέσης κατανάλωσης και 114 γρ./χλμ. εκπομπών CO2, με τις επιδόσεις του να κυμαίνονται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Ένας τόσο καλός κινητήρας, δεν μπορεί παρά να αναδεικνύει το πάγιο πλεονέκτημα του μοντέλου που είναι η οδική του συμπεριφορά. Έτσι το πάτημα είναι σίγουρο στις στροφές, με ελάχιστες κλίσεις και πλεύσεις, αλλά και πολύ ευθύβολη κίνηση στον ανοιχτό δρόμο, ακόμα και στις ψηλές ταχύτητες. Στα συν η θετική λειτουργία του συστήματος πέδησης, αλλά και οι ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι.
Η διαφοροποίηση του Ford από την προηγούμενη «γενιά» έγκειται στη γενικότερη αναβάθμιση του εξοπλισμού του, η οποία αφορά την ενεργητική ασφάλεια και την πιο άνετη μετακίνηση οδηγού και επιβατών. Συστήματα όπως το αναβαθμισμένο «Active City Stop», το «Enhanced Transitional Stability» (ελέγχει την ταχύτητα και τις κινήσεις που κάνει ο οδηγός στο τιμόνι και ενεργοποιεί το «ESP» όποτε χρειαστεί για να περιορίσει την υποστροφή), το «Perpendicular Parking» (αυτόματη στάθμευση του οχήματος σε χώρο κάθετα ως προς τη φορά κίνησης) ή το σύστημα πλοήγησης «SYNC 2» και η οθόνη αφής, δείχνουν μια πιο βελτιωμένη προσέγγιση από τους ανθρώπους της Ford στο μοντέλο. Βεβαίως και εδώ η ύπαρξή τους στο αυτοκίνητο εξαρτάται από το επίπεδο εξοπλισμού που επιλέγει κάποιος.
Στον σχεδιαστικό τομέα το νέο Focus είναι πολύ πιο γοητευτικό από το προηγούμενο, 3ης γενιάς. Το εμπρός μέρος είναι πιο σπορτίφ, παραπέμποντας κάπως σε… Aston Martin. Τα πίσω μικρότερα φωτιστικά είναι σαφώς πιο ελκυστικά και μοντέρνα, δημιουργώντας τελικά ένα πιο ομοιογενές σύνολο. Αντίστοιχα στο εσωτερικό τα υλικά είναι πολύ ποιοτικά και η σχεδίαση ικανοποιεί κάθε γούστο. Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου, αποτυπώνεται και στη θέση οδήγησης, που είναι πολύ σωστή, με καλή πλευρική στήριξη, πολλές ρυθμίσεις, προσφέροντας απρόσκοπτη περιφερειακή ορατότητα.
Συνολικά, η σύντομη εμπειρία μας με την μικρή έκδοση του Focus αποτέλεσε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Η επικείμενη σύγκριση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 θα μας επιτρέψει να έχουμε πλήρη εικόνα της γκάμας του δημοφιλούς μοντέλου, που πλέον περπατά σε νέες λεωφόρους…