Θα έχετε δει ασφαλώς πόσα HR-V πρώτης γενιάς κυκλοφορούν στους ελληνικούς (και όχι μόνο…) δρόμους. Ένας καλός φίλος εξακολουθεί να το διατηρεί σε άριστη κατάσταση, δηλώνοντας ενθουσιασμένος! Το είχε αγοράσει το 2004 και μάλλον θα το κρατήσει… ισόβια! Το μοναδικό του παράπονο ήταν ότι εκείνη η πρώτη γενιά δεν είχε δώσει… διάδοχο! Πέρασαν 17 ολόκληρα χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του HR-V (Hi-rider Revolutionary Vehicle) το 1999, για να υλοποιηθεί η ευχή του φίλου μου Κώστα!
Μέσα σε μόλις επτά χρόνια, η Honda παρήγαγε μόλις 110.000 HR-V πρώτης γενιάς. Αμφιβάλω αν κάποιο απ’ αυτά έχει αποσυρθεί, εξαιρούμενων αυτών που ίσως καταστράφηκαν από σύγκρουση! Τώρα, η νέα γενιά HR-V παίρνει μια σκυτάλη,,, σχεδόν ξεχασμένη, αλλά πολύ βαριά. Όλα δείχνουν ότι το ολοκαίνουργιο «επαναστατικό όχημα» θα τα καταφέρει να αποκτήσει κι αυτό φανατικούς ιδιοκτήτες…
«Το μυστικό είναι ένας συνδυασμός υπερυψωμένων καθισμάτων και αντοχής που αποτελούν και τις βασικές αξίες ενός SUV με μία νέα συναισθηματική προσέγγιση. ΄Ετσι επινοήσαμε μία εξωτερική φιλοσοφία που ενσαρκώνει την ιδέα ‘’Emotionality & Toughness’’ (Συναισθηματικότητα & Αντοχή) και μία φιλοσοφία εσωτερικού που ονομάσαμε Personal Cockpit & Expansiveness (Προσωπικό Cockpit & Επεκτατισμός). Εμφανώς, θελήσαμε να ‘‘παντρέψουμε’’ αντικρουόμενες αξίες για να δημιουργήσουμε κάτι φρέσκο», δήλωνε ένα στέλεχος της Honda, υπεύθυνο για την ανάπτυξη του νέου HR-V.
Το νέο HR-V έχει μήκος 4,3 m και αρέσει από την πρώτη κιόλας ματιά, δείχνοντας πολυτελές και σπορ παρά το μεγάλο ύψος. Οι χειρολαβές για τις πίσω πόρτες είναι κρυμμένες και δίνουν έναν ελαφρώς κουπέ τόνο. Οι έξυπνες χωροταξικές λύσεις, όπως το ρεζερβουάρ βενζίνης κάτω από τα εμπρός καθίσματα δίνουν μια καμπίνα με κορυφαίο διαθέσιμο χώρο κι ένα πολύ μεγάλο πορτμπαγκάζ 453 λίτρων, με απόλυτα εκμεταλλεύσιμο χώρο και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Πανέμορφο!
Το σχήμα του αμαξώματος και η γραμμή των πίσω παραθύρων που λεπταίνει προς τα πίσω διαμορφώνουν ένα δυναμικό και σπορ προφίλ, με ‘κρυφές’ τις λαβές των πίσω θυρών. Μία χαρακτηριστική στυλιστική γραμμή που εκτείνεται στο πλαϊνό τμήμα, χαρίζει στο HR-V δυναμικό στήσιμο, ελαφρώς κεκλιμένο προς τα εμπρός και την αίσθηση της κίνησης και της ευελιξίας ακόμα και όταν είναι ακίνητο. Το HR-V αποπνέει επίσης μία αύρα στιβαρότητας. Τα έντονα ανάγλυφα κάτω πάνελ του αμαξώματος δηλώνουν αντοχή, σταθερότητα και σιγουριά μεγαλύτερων SUV, ένα θέμα που ενισχύεται από τον έντονο οριζόντιο προσανατολισμό των εμπρός και πίσω προφυλακτήρων.
Όμως παράλληλα με την ξεχωριστή ταυτότητα και γεμάτη αυτοπεποίθηση εικόνα του HR-V στο δρόμο, οι σχεδιαστές του θέλησαν να εξασφαλίσουν μία σαφή οπτική συγγένεια με την οικογένεια του μοντέλου. Για παράδειγμα, μοιράζεται με το νέο 2015 CR-V το τολμηρό στοιχείο του ‘ρέοντος φτερού’ στην ενιαία σχεδίαση της εμπρός μάσκας και προβολέων και το κωνικό τελείωμα της γραμμής των πίσω παραθύρων.
Δύο κινητήρες
Υπάρχουν δύο κινητήρες για το νέο HR-V, αμφότεροι της γνωστής οικογενείας Earth Dream Technologies. Ο πιο καινούργιος είναι ένας ατμοσφαιρικός 1.500άρης βενζίνης i-VTEC με 130 ίππους, ενώ υπάρχει και ο γνωστός μας 1.600άρης i-DTEC των 120 ίππων. Και οι δύο κινητήρες είναι της σειράς Earth Dreams Technology της Honda, που έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν άμεση απόκριση και υψηλή απόδοση, ενώ πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6.
Το HR-V είναι σκόπιμα σχεδιασμένο για να προσφέρει εμπειρία μοντέλου sedan, κάτι που επιτυγχάνεται λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους και της ελαφριάς, εξαιρετικά άκαμπτης δομής του αμαξώματος. Η ακαμψία οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι το 27% της δομής του αμαξώματος αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής. Αυτή η στιβαρότητα δημιουργεί μία αίσθηση ασφάλειας κατά την οδήγηση με ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος. Αποτέλεσμα είναι μία εξαιρετική οδική συμπεριφορά, που κανει το HR-V ένα από τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα στην κατηγορία crossover για σπορ οδήγηση.
Το HR-V διαθέτει κορυφαία αεροδυναμικά χαρακτηριστικά στην κατηγορία των crossover, κάτι που ευνοεί όχι μόνο την απόδοση καυσίμου αλλά και την απουσία θορύβων στην ποιοτική καμπίνα. Για ελαχιστοποίηση των θορύβων από το δρόμο, το HR-V χρησιμοποιεί ένα πολύ αποτελεσματικό πακέτο ηχομόνωσης. Η απορρόφηση θορύβων στο εσωτερικό των εμπρός και πίσω θόλων των τροχών, τη μοκέτα του πατώματος και το υποδαπέδιο κάλυμμα συμβάλλουν στη δημιουργία μιας ποιοτικής και χαλαρωτικής ατμόσφαιρας στην καμπίνα.