Ο συνδυασμός ενός ευρύχωρου «οικογενειακού» αυτοκινήτου με επιδόσεις πολύ άνω του μέσου όρου αποτελεί… ειδικότητα της BMW! Το 216 d που δοκιμάσαμε είναι η αποθέωση αυτής της διπλής επιτυχίας… Για να φτάσει σ’ αυτήν, η βαυαρέζικη φίρμα… πρόδωσε ένα μέρος από την πολύχρονη παράδοσή της: την πίσω κίνηση, τα αμαξώματα τριών ή έστω δυο όγκων και τους πανίσχυρους ατμοσφαιρικούς κινητήρες μεγάλου κυβισμού.
Εδώ, λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με έναν μικρό σχετικά κινητήρα με μόλις τρεις κυλίνδρους (η BMW πειραματιζόταν εδώ και πολλά χρόνια μ’ αυτό το concept, την ώρα που οι περισσότεροι επένδυαν σε υβριδικά ή ηλεκτρικά σύνολα…), τοποθετημένο εγκάρσια (για οικονομία χώρου στην καμπίνα) και φυσικά με κίνηση στον εμπρός άξονα! Το πάτωμα με την κωδική ονομασία UKL είναι γνωστό και από τα νέα μοντέλα της MINI.
Μπαίνοντας στην καμπίνα διαπιστώνεις ότι όλα τα παραπάνω έπιασαν τόπο! Άνετοι χώροι, που συνδυάζονται με τη γνωστή ποιότητα των υλικών, με την εργονομία πάντα ικανοποιητική για τον οδηγό. Ο χώρος για οδηγό/συνοδηγό είναι άνετος και τα καθίσματα αναπαυτικά, ενώ οι θήκες μικροαντικειμένων είναι πολλές, καθώς υπάρχουν τσέπες στις πόρτες, θήκη ανάμεσα στα καθίσματα και στο υποβραχιώνιο και ράφι στην κεντρική κονσόλα. Στο πίσω κάθισμα, τρεις επιβάτες λογικού διαμετρήματος δεν θα έχουν πρόβλημα στο αναπαυτικό ταξίδι. Ο καθαρός χώρος αποσκευών προσφέρει 468 λίτρα, έχει διπλό πάτο και το σχήμα του παραμένει πλήρως εκμεταλλεύσιμο, ακόμη και μετά την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, οπότε και φτάνει στα 1.510 λίτρα.
Diesel και 3κύλινδρο
Η BMW 216d Active Tourer που δοκιμάσαμε δεν είναι η βασική έκδοση του μοντέλου, ούτε καν η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση αφού υπάρχει και η 214d. Κάτω από το καπό της έχει τοποθετηθεί ένας 1.500άρης, 3κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Λιγότερο η ιπποδύναμη και περισσότερο η ροπή, φροντίζουν για μια άψογη λειτουργία σε όλο το εύρος των στροφών. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το ότι η 216d Active Tourer χρειάζεται 10,6΄΄ για να φτάσει από 0-100 kmh και έχει τελική ταχύτητα 195 kmh, παρά τα 1.440 κιλά της! Σε ό,τι αφορά στη μέση κατανάλωση, η εταιρεία δίνει 3,8 l/100 km ενώ στην πραγματικότητα απαιτείται πολύ ελαφρύ πόδι για να επιτευχθεί αυτή η τιμή. Σε κάθε περίπτωση, τα δεδομένα είναι αρκετά χαμηλότερα από αυτά της ευθέως ανταγωνιστικής Mercedes-Benz B 180 d!
Αν παραμείνουμε στη σύγκριση των δυο ανταγωνιστικών γερμανικών μοντέλων, η ανάρτηση της Active Tourer είναι αισθητά πιο σφιχτή από της 180, κάτι που φαίνεται αμέσως σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές! Το εμπρός μέρος είναι άμεσο και ακριβές, η κλίση πολύ περιορισμένη και συνολικά η συμπεριφορά της είναι αυτή που περιμένεις από ένα νέο απίτευγμα της BMW. Σε υψηλές ταχύτητες επιδεικνύει εντυπωσιακή σταθερότητα, ενώ και στους «δύσκολους» δρόμους δεν ενοχλούνται οι επιβαίνοντες…
Στοιχεία – Επιδόσεις
Τιμή από €34.800
Τεχνολογία 1.496 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 116 PS/4.000 rpm, 27,5 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 g/km
Διαστάσεις 4.342 x 1.800 x 1.555 mm
Χώρος αποσκευών 468 lt
Βάρος 1.470 kg