Η κορεάτική SsangYong πέτυχε το ακατόρθωτο, δηλαδή να φτιάξει ένα SUV που να είναι πλήρως αναγνωρίσιμο από ένα χιλιόμετρο απόσταση και να μην κινδυνεύει να «μπερδευτεί» με κάποιο ανταγωνιστικό. Εκτός αυτού, είναι και πισωκίνητο, δηλαδή άκρως «παιχνιδιάρικο», ειδικά αν πατήσεις το μαγικό κουμπάκι απεμπλοκής του ESP…
Μακρά παράδοση
Οι Kορεάτες, συνδεδεμένοι από χρόνια με την τότε Daewoo και νυν Chevrolet Europe (λίγο μπέρδεμα, αλλά έτσι είναι σήμερα όλα τα ιδιοκτησιακά των εταιρειών…), έχουν πολύ καλή σχέση με τη φιλοσοφία της τετρακίνησης. Ακόμη διαθέτει το καταπληκτικό Korando, ένα καθαρόαιμο τζιπ, όμορφο και ευρύχωρο, που δυστυχώς δεν εκτιμήθηκε όσο του άξιζε, από «ειδικούς» και μη.
Η παράδοση μεταβιβάστηκε στα νέα SUV (Rexton και Kyron), ενώ επιχειρήθηκε να λανσαριστεί ένα εντελώς νέο μοντέλο, με το όνομα Actyon (από το active και το youth), πιο ευέλικτο και πιο νεανικό. Από το 2003 ασχολήθηκε το τμήμα R+D με την εξέλιξή του, δοκιμάζοντας πάνω από 150 πιλοτικά μοντέλα, μέχρι να καταλήξουν σ' αυτό που βλέπετε στις βιτρίνες: Ένα SUV, που θυμίζει Coupe!
Ανοίγει…κατηγορία
Αυτή η σχεδιαστική καινοτομία, όπως ήταν φυσικό, δεν πέρασε απαρατήρητη. Άλλοι το είδαν σαν «μεγάλο τετρακίνητο χάτσμπακ», άλλοι σαν «ιδρυτή της κατηγορίας…SUC», ενώ πολύς θόρυβος σηκώθηκε γύρω απ' την…αισθητική του. Πάντως, το Actyon κατάφερε να μην περάσει απαρατήρητο!
Είναι αλήθεια ότι οι πρώτες σκέψεις γύρω απ' την εξωτερική του εμφάνιση δεν ήταν και τόσο θετικές. Βλέπετε, η ευρωπαϊκή απ' την ασιατική αισθητική, απέχουν έτη φωτός. Όμως, όσο πιο πολύ το βλέπεις τόσο το συμπαθείς περισσότερο! Ακόμη και η περίεργη μάσκα του έχει γίνει αποδεκτή ως διαθέτουσα και στοιχεία…αμερικανικού ρετρό. Σε κάθε περίπτωση, το Actyon δεν είναι άλλο ένα από τα τετράγωνα ογκώδη SUV, που δύσκολα αποκτούν κάποιο δικό τους χαρακτήρα.
Και…γερμανική βοήθεια
Μπορεί οι Κορεάτες να έχουν μισό αιώνα παράδοση στα 4×4, αλλά έχουν και μια εικοσαετή συνεργασία με τη Mercedes στους κινητήρες και τα κιβώτια. Ειδικά στους κινητήρες Diesel, αυτή η βοήθεια είναι πολύτιμη και εμφανής.
Ο συγκεκριμένος δίλιτρος turbodiesel είναι μια τρίτη μετεξέλιξη του γνωστού XVT, με σύγχρονο common-rail, ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και υψηλότατη πίεση ψεκασμού. Η καταπληκτική ροπή του, η οικονομία και ο χαμηλός θόρυβος λειτουργίας καθιστούν τους 141 ίππους υπεραρκετούς.
Το αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είναι επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και διαθέτει επιλογή για χειμερινή και σπορ οδήγηση. Αν και…φανατικοί εχθροί του αυτόματου, πρέπει να παραδεχτούμε ότι «κουμπώνει» άψογα στον ροπάτο κινητήρα, με ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, τουλάχιστον στην άσφαλτο.
Για τις εκτός δρόμου καταστάσεις, υπάρχει η εύκολη επιλογή της απλής και «κοντής» τετρακίνησης. Η τελευταία μετατρέπει το SUV πόλης σε… πολεμικό τζιπ! Κάτι η εμπειρία στα τζιπ της μαμάς εταιρείας, κάτι το μεγάλο ύψος από το έδαφος, κάτι η μεγαλύτερη ισχύς στους πίσω τροχούς, να που το Actyon γίνεται πρωτοπόρο, σε σχέση με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας.
Αλλά και η ανάρτηση (διπλά ψαλίδια + πολλαπλοί σύνδεσμοι), χτισμένη πάνω σ' ένα πλαίσιο τύπου σκάλας, μοιάζει περισσότερο προσαρμοσμένη στις off road διαδρομές, όπου δεν αφήνει καμία ανωμαλία του εδάφους να ενοχλήσει τον οδηγό.
Προσιτή ευχαρίστηση
Τα 31.000 ευρώ που απαιτεί η Ssang Yong για το πετρελαιοκίνητο Actyon της είναι μια προσιτή τιμή, με βάση τα πλεονεκτήματά του. Αν η εμφάνισή του σας «πηγαίνει», για τα υπόλοιπα έχετε την…έγκρισή μας! Πρόκειται για ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, ειδικά για την Ελλάδα, που ταιριάζει στο «value for money» 100%. Σπεύσατε…
Χρήστος Φωτιάδης