Υπάρχουν σήμερα αυτοκίνητα που να εξυπηρετούν συγκεκριμένες απαιτήσεις του ιδιοκτήτη τους και παράλληλα να ικανοποιούν τα… αγωνιστικά του απωθημένα, χωρίς να… πουλήσει το σπίτι του για να αποκτήσει ένα τέτοιο μοντέλο; Η απάντηση είναι καταφατική και η απόδειξη έχει ονοματεπώνυμο, το νέο Focus με τον σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων και αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων! Με 25 χιλιάρικα είναι δικό σας και μπορείτε να γίνετε η νέα εκδοχή του… «Δρ Τζέκιλ & Mr Χάιντ»: την ημέρα κουβαλάτε ήσυχα την οικογένειά σας και τα βράδια ξεχύνεστε στην παραλιακή για… κόντρες!
Να σημειώσω ότι η «διπροσωπία» σας αυτή θα έχει και κάποιο επιπλέον κόστος, αφού ο δείκτης της κατανάλωσης είναι πολύ φιλικός με τους… οικογενειάρχες, αλλά εξαιρετικά εχθρικός με τους… γκαζάκηδες! Μιλάμε για μεγάλες διαφορές, όχι αστεία! Από τα 5 λίτρα για 100 χιλιόμετρα που θα χρειαστείτε αν… χαϊδεύετε το γκάζι, μπορεί να δείτε ένα νούμερο που φτάνει τα 30 λίτρα, όταν σπρώξετε το πεντάλ μέχρι το πάτωμα! Επομένως, μην υποκύπτετε συχνά στο DNA που μοιράζεστε με τον… Ραϊκόνεν, αλλιώς θα σας στείλω να πάρετε το εξίσου υπέροχο Focus με τον τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα, ακουμπώντας στο ταμείο μόλις 17.894 ευρώ, αποκτώντας και 5 καθαρόαιμα επιπλέον!
Παράδοση Ford
Όσοι έχουμε στ’ αυτιά μας τους κινητήρες Ford των τελευταίων 5 δεκαετιών, όσοι έχουμε οδηγήσει αγωνιστικά Escort και όσοι πιάσαμε στα χέρια μας π.χ. μια Cortina 1.600E του 1969 με διπλό weber και «πειραγμένο» όλο της το σύστημα, έχουμε στη μνήμη μας τον χαρακτήρα που διέπει την εταιρεία επί πάρα πολλά χρόνια. Όσο για τα μοντέλα που παράγει στην Ευρώπη, αυτά ανέκαθεν είχαν κακές σχέσεις με τα «ξαδελφάκια» της Αμερικής! Καλά τα Mustang, αλλά τι να τους κάνεις τους εξακύλινδρους και οκτακύλινδρους V, όταν με τέσσερα ζόρικα κυλινδράκια μπορείς να αυξήσεις άνετα την αδρεναλίνη σου; Απτή απόδειξη ο σύγχρονος τετρακύλινδρος RS της Mustang με τα… 335 άλογα!
Θα καταλάβατε οι πιο σχετικοί ότι το Focus μας ενθουσίασε. Πράγματι, το μόνο που μας στενοχώρησε είναι η ιδέα ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα βάζουμε… cd για να ακούμε ήχο από μοτέρ, όταν η ηλεκτροκίνηση θα θριαμβεύσει! Και είμαστε γνωστοί γκρινιάρηδες εναντίον της γκαντζετομανείας! Μας ενοχλούν τα δύσκολα ραδιόφωνα (αν δεν είσαι εθισμένος, μπορεί να σκοτωθείς, ψάχνοντας νέο σταθμό!), ακόμα και τα ηλεκτρικά χειρόφρενα! Τα παιδιά μας μεγαλώνουν χωρίς καν να γνωρίζουν πώς ήταν όταν «κατεβάζαμε» ταχύτητες για να πάρουμε με τις πάντες τη στροφή και κυρίως πώς γυρίζαμε έναν απλό «σκαραβαίο» 180 μοίρες, τραβώντας σωστά το χειρόφρενο!
Στην εποχή της ηλεκτρονικής προσαρμογής των πάντων, όλα αυτά αποτελούν αναμνήσεις. ΄Ετσι, ξέχασα τελείως να σας πω αυτά που σας λένε τόσοι άλλοι. Κουβέντα για τις σύγχρονες δημοσιογραφικές εκφράσεις, όπως «οδηγοκεντρικός χαρακτήρας», «ξεχωριστή προσωπικότητα», «επιθετικό σύνολο», «αθόρυβη και πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα», «φωτεινή κι ευχάριστη καμπίνα», «άριστη εργονομία», «ποιοτικά υλικά κατασκευής» και λοιπά… Όχι, δεν θα σας τα πώ. Εύκολα μπορείτε να τα βρείτε στο ιντερνέτ, γραμμένα από άξιους «δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου», που κάτι θα ξέρουν παραπάνω από εμάς τους φτωχούς συγγενείς μιας απλής «περιφερειακής» εφημερίδας. Το πολύ να σας πούμε, για να κλείσουμε ευχάριστα, ότι οι τέσσερις ήδη γενιές των Focus έχουν βγάλει από τα εργοστάσια 16 εκατομμύρια του ιστορικού μοντέλου! Αυτό, ίσως να λέει πολύ περισσότερα απ’ όσα θα σας πούμε εμείς…