Mετά τη δοκιμή του πρώτου και καλύτερου ηλεκτρικού σκούτερ που διατίθεται στην ελληνική αγορά, σας διαβεβαιώνουμε ότι αν το αγοράσετε δεν θα προστατεύετε μόνο το περιβάλλον, αλλά και την τσέπη σας! Πράγματι, το ηλεκτρικό σκούτερ της gemini μας έπεισε ότι αξίζει τα λεφτά του (κάπου 2.400 ευρώ), προσφέρο- ντας φτηνή μετακίνηση, σεβασμό στο περιβάλλον και απουσία κάθε θορύβου!
Το Gemini e – Cruise είναι ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο σκούτερ με διαστάσεις και εμφάνιση 125αριού, επίπεδο δάπεδο, τροχούς 12 ιντσών και δισκόφρενα στον μπροστινό και τον πίσω τροχό. O προβολέας στο τιμόνι είναι στρογγυλός, ενώ το χρωμιωμένο διακοσμητικό κάτω από τον προβολέα δίνει μια πινελιά ποιότητας. επίσης, η σέλα έχει διαφορετικό χρώμα από το ασημί ματ μεταλλικό σκούτερ με καφέ κάλυμμα και λογότυπο της Gemini κεντημένο πάνω του! O δε χώρος για τον συνεπιβάτη είναι εξαιρετικός. Mεγάλο και πολύ χρήσιμο είναι το επίπεδο δάπεδο, στο οποίο χωρούν άνετα μικροαντικείμενα και τσάντες.
Παρά την… απουσία συμβατικής μηχανής και ενώ ο ηλεκτροκινητήρας έχει πολύ μικρό όγκο και προσαρμόζεται «διακριτικά» στον πίσω τροχό, δεξιά και αριστερά κάτω απ’ τη σέλα υπάρχουν μεγάλα καπάκια που καλύπτουν το κενό και κάνουν το σκούτερ να μοιάζει με… αληθινό! Τέλος, τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι αλουμινένια, πολύ καλά «κρυμμένα» και αναδιπλούμενα.
Φόρτιση και εμβέλεια
Το ηλεκτρικό μοτέρ Bosch των 3000 W βρίσκεται όπως είπαμε ενσωματωμένο πάνω στη ζάντα του πίσω τροχού. Η μπαταρία είναι σωστά τοποθετημένη στη βάση του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, αφήνοντας κανονικά χώρο για ένα κράνος, αλλά θεωρείται απαραίτητο να έχουμε μαζί μας τον φορτιστή, για κάθε ενδεχόμενο. Διότι η μπαταρία λιθίου (60v / 28Ah) είναι εύκολα αποσπώμενη, ζυγίζει 13,5 κιλά και μπορεί να μεταφερθεί άνετα για να φορτιστεί από οικιακή πρίζα! Αυτό το εύχρηστο σύστημα εξουδετερώνει απόλυτα κάθε κίνδυνο «να μείνουμε στο δρόμο», αφού σε έκτακτη περίπτωση μπορούμε να φορτίσουμε τη μπαταρία μας για λίγο σε οποιαδήποτε… καφετέρια και να φτάσουμε στον προορισμό μας.
Eπισήμως, η αυτονομία φτάνει μέχρι τα 60 χιλιόμετρα μετά από πλήρη φόρτιση, όμως η πολύ προσεκτική μας καταγραφή όλων των φορτίσεων με κάθε λεπτομέρεια δείχνει άλλα. Aς δούμε τους λόγους:
Το ψηφιακό όργανο στο τιμόνι ενημερώνει τον οδηγό για το κατά πόσον είναι έτοιμος να ξεκινήσει ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος έχει δύο προγράμματα ισχύος, που αλλάζουν εύκολα εν κινήσει από ένα μικρό κουμπί δίπλα στο γκάζι. Το πρώτο πρόγραμμα είναι ιδανικό για ομαλή εκκίνηση, ενώ αμέσως μετά γυρνάμε στο κανονικό πρόγραμμα ταξιδιού που ενισχύει τη ροπή και «επιτρέπει» μέγιστη ταχύτητα 45 km/h. Kι αυτό επειδή η έγκριση κυκλοφορίας του στο δαιδαλώδες ελληνικό καθεστώς («πενηντάρι μοτοποδήλατο») δεν επιτρέπει να την υπερβαίνει, ενώ ο (για τα δεδομένα) ισχυρός κινητήρας που «φοράει» το e-gemini θα μπορούσε άνετα να ξεπεράσει τα 75 km/h! οι πάντα εξυπηρετικοί φίλοι της εξαιρετικής αντιπροσωπείας (που εισάγει εδώ και δε- καετίες την Kymco) μας εξήγησαν ότι υπήρξε λεπτομερής μελέτη των δεδομένων, ώστε να επιλεγεί ο κατάλληλος συνδυασμός για το πρώτο στην Ελλάδα ηλεκτρικό σκούτερ. Η τελική επιλογή ήταν ο ισχυρός κινητήρας και η μπαταρία λιθίου, δηλαδή ό,τι καλύτερο υπήρχε σε προσφορά!
Όμως, όταν υπολογίσουμε την κατανάλωση ρεύματος, δεν ξεχνάμε ότι το γκάζι μας είναι πάντα στην τσίτα, επειδή τα 45 km/h είναι πολύ λίγα για ασφαλή κυκλοφορία στη ζούγκλα της πόλης. Τελικά, μετά από πολλές φορτίσεις διαπιστώσαμε ότι μια ασφαλής πρόβλεψη εμβέλειας είναι τα 40 χιλιόμετρα, που ενδεχομένως μπορεί να φτάσει λίγο παραπάνω. με λίγα λόγια, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί άνετα στις καθημερινές διαδρομές του εντός πόλης, χωρίς άλλη φόρτιση.
Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας υπολογίζεται στα 50.000 χιλιόμετρα, ενώ το κόστος της είναι ακόμα υψηλό, κάπου 2.000 ευρώ. Ο δε δυσμενέστερος υπολογισμός της κατανάλωσης οικιακού ηλεκτρικού ρεύματος φόρτισης είναι σαφώς κάτω απ’ το 1 ευρώ / 100 χλμ.! Δηλαδή, στις πρώτες 10.000 χλμ. θα έχετε εξοικονο- μήσει ήδη πάνω από 600 ευρώ, σε σχέση με ένα οικονομικό συμβατικό δίκυκλο! Και θα έχετε ακόμα 4 φορές τόσα χιλιόμετρα να διανύσετε, εκτός αν το αποχωριστείτε, εύκολα και με υψηλή τιμή μεταπώλησης.