Πρωτοπόρα η Volvo στην εξέλιξη της τεχνολογίας του αυτοκινήτου, εμφανίζει το «μικρό» της SUV με ένα συνδυασμό κινητήρα και κιβωτίου που εκπλήσσει! Το Volvo XC40 κυκλοφορεί εδώ και περίπου ένα χρόνο στους δρόμους μας, σε ποικιλία εκδόσεων που ξεκινούν από τη βασική βενζινοκίνητη T3. Η τελευταία χρησιμοποιεί έναν τούρμπο τρικύλινδρο κινητήρα των 1.5 λίτρων, που αποδίδει 163 ίππους και 265 Nm ροπής, ενώ μέχρι πρότινος συνεργαζόταν αποκλειστικά με χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων. Στο μήκους 4,425 μέτρων αμάξωμα, χτισμένο στην πλατφόρμα Compact Modular Architecture (CMA), έχει χωρέσει ένα μεταξόνιο στα 2,7 μέτρα.
Πλέον διατίθεται και με το αυτόματο κιβώτιο Geatronic των οκτώ σχέσεων, οπότε ο premium χαρακτήρας του σουηδικού μοντέλου ξεδιπλώνεται σε όλο του το μεγαλείο. Ξεκινώντας από το σασμάν, πρόκειται για ένα κλασικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής που προέρχεται από την Aisin. Συνδυάζεται άψογα με τον κινητήρα και αναδεικνύει πλήρως τα προσόντα του τρικύλινδρου, καθώς οι οκτώ ταχύτητες τον βοηθούν να βρίσκεται συνεχώς στο σωστό παράθυρο ροπής, ενώ οι αλλαγές τους γίνονται γρήγορα και ομαλά σε συνδυασμό με ακαριαία «κατεβάσματα» στα βαθιά πατήματα του γκαζιού, όταν χρειάζονται σβέλτες προσπεράσεις.
Η εκπληκτική ποιότητα κύλισης ολοκληρώνεται από την ηχομόνωση, καθώς το μικρότερο SUV της Volvo είναι παντελώς αθόρυβο. Ο τρικύλινδρος θα ακουστεί μόνο όταν ζοριστεί στα κόκκινα, αλλά και πάλι δεν θα ενοχλήσει ποτέ. Χρειάζεται προσοχή στον αυτοκινητόδρομο αφού δεν ακούγεται τίποτα και μπορεί να κινείστε -κατά λάθος- σε απαγορευμένες ταχύτητες.
Η καμπίνα του Volvo XC40 ανήκει σίγουρα στα δυνατά του σημεία. Ποιοτικά, δεν υπάρχουν ψεγάδια και η συναρμολόγηση βρίσκεται σε αντίστοιχα υψηλό επίπεδο. Διαθέτει άφθονους χώρους για μικροπράγματα, μια πρακτική θήκη που κρατά όρθιο το smartphone μπροστά από την οθόνη, ενώ το μεταξόνιο των 2.702 χιλιοστών προσφέρει εξαιρετικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει οικογενειακών προδιαγραφών όγκο 460 λίτρων (έως 1.336 με αναδίπλωση καθισμάτων) και το ντιζάιν με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κάθετα τοποθετημένη, μεγάλη οθόνη των εννέα ιντσών, σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Σε ό,τι αφορά την οθόνη, να πούμε ότι το λογισμικό του συστήματος πολυμέσων είναι απλούστατο και μαθαίνεις να το χρησιμοποιείς «τυφλά», κάτι πολύ βασικό για την ασφάλεια κατά την οδήγηση.
Ένας ακόμη πυλώνας στον οποίο επιτυχώς χτίζει η εταιρεία το όνομά της εδώ και δεκαετίες είναι αυτός της ασφάλειας. Έτσι, εκτός όσων υπάρχουν «και στους άλλους» εδώ έχουμε στάνταρ Lane Keeping Aid (Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας), SIPS (Σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις στα εμπρός καθίσματα), WHIPS (Σύστημα προστασίας αυχένα και πλάτης στα εμπρός καθίσματα), Σύστημα υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης, RSI (Αναγνώριση Οδικής Σήμανσης), EBL (Φώτα προειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος) και Ρυθμιζόμενος περιοριστής ταχύτητας.