Είδος: Περιπέτεια
Σκηνοθεσία: Ρον Χάουαρντ
Παίζουν: Κρις Χέμσγουορθ, Κίλιαν Μέρφι, Μπεν Γουίσοου, Σαρλότ Ράιλι, Πολ Άντερσον, Τομ Χόλαντ, Μπρένταν Γκλίζον, Μπέντζαμιν Γουόκερ, Φρανκ Ντιλέιν, Τζορντί Μολά
Υπόθεση: Το χειμώνα του 1820, το φαλαινοθηρικό της Νέας Αγγλίας, Έσεξ, δέχτηκε επίθεση από κάτι που κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει: μια φάλαινα τεραστίων διαστάσεων και δύναμης, με μια σχεδόν ανθρώπινη αίσθηση εκδίκησης. Η αληθινή, ανθρώπινη τραγωδία θα ενέπνεε τον Χέρμαν Μέλβιλ να γράψει το αριστούργημα του, «Μόμπι Ντικ». Το βιβλίο όμως, θα διηγούνταν τη μισή μόνο ιστορία.
Η ταινία «Στην Καρδιά της Θάλασσας» θα μας αποκαλύψει την οδυνηρή κατάληξη αυτής της συνάντησης, καθώς το πλήρωμα του πλοίου που καταφέρνει να επιβιώσει, θα φτάσει στα άκρα και θα κάνει το ακατόρθωτο, προκειμένου να μείνει ζωντανό. Έχοντας να αντιμετωπίσουν ισχυρούς ανέμους, ασιτία, πανικό και απελπισία, οι άνδρες θα φτάσουν να αμφισβητήσουν ακόμη και τις βαθύτερες αντιλήψεις τους, από την αξία της ζωής τους μέχρι την ηθική της δουλειάς τους, την ώρα που ο καπετάνιος τους, αναζητά το δρόμο για τη σωτηρία τους και ο πρώτος ύπαρχος του, θέλει να κυνηγήσει και να σκοτώσει την φάλαινα.
Ο Ρον Χάουαρντ απεικονίζει μια από τις σπουδαιότερες ιστορίες όλων των εποχών, που είναι γνωστή στον κόσμο από το μυθιστόρημα «Μόμπι Ντικ του Χέρμαν Μέλβιλ: Το χειμώνα του 1820, το φαλαινοθηρικό Essex από το Ναντάκετ της Νέας Αγγλίας, δέχεται επίθεση από ένα θαλάσσιο κήτος – μια λευκή φάλαινα πρωτοφανούς μεγέθους με απαράμιλλη αίσθηση εκδίκησης. Τα λιγοστά μέλη του πληρώματος που καταφέρνουν να γλιτώσουν, θα κάνουν το ακατόρθωτο νικώντας κάθε πιθανότητα για να παραμείνουν ζωντανοί και να διηγηθούν την ιστορία τους. Έχουν περάσει σχεδόν διακόσια χρόνια από εκείνο το οδυνηρό ταξίδι, και η αλήθεια μοιάζει να ξεθώριασε στα όρια της ιστορίας, να χάθηκε στις λέξεις του Χέρμαν Μέλβιλ και του περίφημου μυθιστορήματος «Μόμπι Ντικ».
Σχόλιο: Ο Μόμπι Ντικ είναι φαντασία. Η ταινία ωστόσο, ζωντανεύει το έπος που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το καθοριστικό και διαχρονικό μυθιστόρημα του Μέλβιλ και αναδεικνύει τριών τύπων συγκρούσεις: άνθρωπο εναντίον ανθρώπου, άνθρωπο εναντίον φύσης, άνθρωπο εναντίον του ίδιου του εαυτού του. Αφήνει δε σε δεύτερο επίπεδο, το σαφές οικολογικό μήνυμα του βιβλίου του Μέλβιλ για την απληστία του ανθρώπου που τον οδηγεί στην καταστροφή της φύσης, η οποία εκδικείται με τη μορφή της φάλαινας.
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ