Διάβαζα το Edito του Γιάννη Μπεθάνη το προηγούμενο Σάββατο και σκεφτόμουν πόσο ευγενικά φέρθηκε στον Δήμο Πεντέλης, όταν σχολίαζε την «πόλη των 15 λεπτών». Ήταν πολύ εύστοχος και καυστικός ταυτόχρονα, αλλά δεν θα ιδρώσει το αυτί των ειδημόνων με την ερώτησή του: Έχει σχέση το γεωγραφικό ανάγλυφο της περιοχής με την πεδινή Ολλανδία ή το Παρίσι; Ήταν Σάββατο. Όταν το έγραφε.
Όπως δεν ίδρωνε το αυτί της αξέχαστης διοίκησης Πατούλη στο Μαρούσι, όταν κατασκεύαζε ποδηλατόδρομο έξω από τα γραφεία μας, μήκους με το ζόρι 500 μέτρων, από την Λεωφόρο Κηφισιάς μέχρι το Γεφυράκι, με τον οποίο στένεψε την οδό Αμαρυσίας Αρτέμιδος που κάποτε ήταν Οδός Ταχείας Κυκλοφορίας και τώρα Βραδείας. Είχα επισημάνει τότε: Γι’ αυτά τα 500 μέτρα ποδηλατάδας, πώς θα πήγαιναν ως εκεί οι… ποδηλάτες; Με ελικόπτερο; Με ΙΧ και σχάρα ποδηλάτων από πίσω; Αλλά ήταν Σάββατο και τότε…
Μετά το Edito, διάβασα και το ρεπορτάζ του σινεφίλου μου, Τάσου Μεργιάννη. Ο Δήμος Πεντέλης -λέει- σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και με συντονιστή το Ινστιτούτο DLR (Deutsches Zentrum für Luft und Raumfahrt), συμμετέχει στην υποβολή πρότασης για χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Driving Urban Transitions (DUT), της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Grant N° 101069506) στην κατηγορία «15-minute City Transition Pathway» (15minC) και αφορά στις «πόλεις των 15 λεπτών» μια πολεοδομική και κυκλοφοριακή λύση, η οποία τυγχάνει όλο και μεγαλύτερης εφαρμογής το τελευταίο χρονικό διάστημα στην Ευρώπη. Σ’ αυτές -συνεχίζει- οι κάτοικοι θα πρέπει να καλύπτουν την πλειοψηφία των καθημερινών αναγκών τους, περπατώντας και κάνοντας ποδήλατο σε ακτίνα 15 λεπτών, ενώ σε περίπτωση διάνυσης μεγαλύτερων αποστάσεων θα επενδύουν στη χρήση άλλων μορφών βιώσιμης μετακίνησης.
Τώρα, εδώ γελάμε. Διότι ο Δήμος Πεντέλης δεν έχει καν Δημοτική Συγκοινωνία, ως «άλλη μορφή βιώσιμης μετακίνησης». Και άραγε, γνωρίζει το Deutsches Zentrum für Luft und Raumfahrt πόσες ανηφόρες και αντίστοιχες κατηφόρες έχει ο Δήμος Πεντέλης; Ή βασίζεται στον επίπεδο χάρτη που περιλαμβάνει ο σχετικός φάκελος χρηματοδότησης;
Αχ, αχ, αχ. Προς το παρόν, δείτε τη φωτογραφία ενός «πράσινου» πεζοδρομίου (Βασ. Όλγας) για να δείτε τι τραβάνε οι πεζοί στο «επίπεδο» Μαρούσι. Κάποια χρηματοδότηση γι’ αυτά; Αλλά ξέχασα. Είναι Σάββατο σήμερα και οι Υπηρεσίες δεν λειτουργούν.
