Γράφει ο Γιάννης Μπεθάνης – Από την έντυπη έκδοση της εβδομαδιαίας Αμαρυσίας – 11/10/2025
Mια ιδιαίτερη σημαντική πρωτοβουλία που θα πρέπει να βρει μιμητές στον χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και στην υπόλοιπη χώρα αποτέλεσε το 1ο Πανελλαδικό Αυτοδιοικητικό Forum για τα Άτομα με Αναπηρία, που φιλοξενήθηκε στις 1 και 2 Οκτωβρίου στο Πρότυπο Κέντρο Φροντίδας ΑμεΑ στο Ελληνικό, με «οικοδεσπότη» τον Δήμο Αργυρούπολης – Ελληνικού και τον δραστήριο δήμαρχο Γιάννη Κωνσταντάτο.
Και πρόκειται για σημαντική πρωτοβουλία επειδή δεν στάθηκε μόνο σε «φιλολογικές» διαπιστώσεις, προτάσεις και τα συνήθη ευχολόγια για μεγαλύτερη συμπερίληψη, αλλά επειδή έδωσε τη δυνατότητα σε εκατοντάδες μαθητές σχολείων της περιοχής να συμμετέχουν σε διαδραστικές εκδηλώσεις με προσομοιώσεις αναπηρίας. Είναι πολύ σημαντικό να αντιλαμβάνεσαι στην πράξη κάποιο μεγάλο κοινωνικό ζήτημα, στην προκειμένη περίπτωση τις συνθήκες υπό τις οποίες τα άτομα με αναπηρία καλούνται να ζουν, ενίοτε να επιβιώνουν. Αλλά όχι μόνο. Βοηθάει αυτά τα παιδιά να αντιληφθούν και το μεγαλείο πολλών από αυτούς τους ανθρώπους που έχουν κάνει συγκλονιστικές υπερβάσεις και δημιουργούν τέχνη ή κάνουν αθλητισμό με αξιοθαύμαστα αποτελέσματα. Διότι, το «μάθημα» δεν είναι μόνο η συμπερίληψη και η κοινωνικά ισότιμη πρόσβαση σε όλους τους τομείς της ζωής μας, αλλά και η αντίληψη της δύναμης που κρύβει η ανθρώπινη φύση για να δημιουργεί και να κάνει το «παραπάνω», να αφήνει ισχυρό αποτύπωμα και να εμπνέει την πρόοδο σε όλους τους τομείς και την αρμονική συνύπαρξη όλων μας.
Στην ίδια σελίδα, αυτή της πρακτικής εμπειρίας και συνειδητοποίησης, κινείται και η εκπαιδευτική καμπάνια του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» στα σχολεία για το μείζον ζήτημα της σωστής οδηγικής παιδείας, την οποία είδαμε τις προηγούμενες ημέρες να υλοποιείται με επιτυχία και στον Βόρειο Τομέα, όπως σε Μαρούσι και Φιλοθέη – Ψυχικό.
Οι μαθητές όχι μόνο πληροφορήθηκαν με διαδραστικό τρόπο στοιχεία και πληροφορίες που τους έθεσαν σε εγρήγορση και κέντρισαν το ενδιαφέρον τους, αλλά χρησιμοποίησαν τους προσομοιωτές του Ινστιτούτου για να έρθουν όσο πιο κοντά γίνεται στις συνθήκες ατυχήματος ή του αισθήματος οδήγησης υπό την επήρεια μέθης κ.λπ. Πολύτιμές εμπειρίες που θα τα βοηθήσει να σκεφτούν, να μάθουν και να κρίνουν, ειδικά όταν η επικαιρότητα περιλαμβάνει συνεχή τροχαία δυστυχήματα με απώλειες ζωών και υλικές ζημιές.
Το «κλειδί» είναι η παιδεία και η εκπαίδευση από μικρές ηλικίες. Όταν κάποια πράγματα μαθαίνονται από το ξεκίνημα της ζωής μας, τότε γίνονται κτήμα μας, συνείδηση, αυτοματισμός. Που κάνει την κοινωνία μας πιο ανοιχτή και ανεκτή, πιο ασφαλή και καλύτερη. Και η συνεχής ενημέρωση των μελλοντικών πολιτών από ειδικούς και αρμόδιους είναι πιο αναγκαία από ποτέ, ειδικά στην εποχή της ανεξέλεγκτης πληροφόρησης, των προκαταλήψεων, των στερεοτύπων και της «τσάμπα μαγκιάς» κατά τη λαϊκή μας αργκό.