Σε μάστιγα έχει εξελιχθεί η συστηματική προσπάθεια εξαπάτησης ηλικιωμένων συμπολιτών μας από επιτήδειους.
Πριν από λίγες ημέρες στα Βριλήσσια μια 71χρονη γυναίκα κατήγγειλε ότι κάποιοι (μέλη σπείρας όπως στη συνέχεια αποδείχτηκε) παρουσιάστηκαν ως εκπρόσωποι μεγάλης τεχνολογικής εταιρείας και την έπεισαν να επενδύσει σε αυτήν, καταφέρνοντας να της αποσπάσουν από τον τραπεζικό της λογαριασμό 35.000 ευρώ, κάνοντας μάλιστα αναλήψεις επί 5 συνεχείς ημέρες!
Η ΕΛ.ΑΣ προχώρησε ήδη σε μια σύλληψη , ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των υπόλοιπων δραστών.
Το τελευταίο περιστατικό ήρθε να προστεθεί ως ένας νέος κρίκος στη μακρά αλυσίδα του θλιβερού αυτού φαινομένου, καθώς οι άνθρωποι της Τρίτης Ηλικίας θεωρούνται για τους απατεώνες εύκολος στόχος και τα φαινόμενα εξαπάτησης εις βάρος τους ολοένα και αυξάνονται.
Η στήλη υπενθυμίζει τις οδηγίες που έχει εκδώσει η Ελληνική Αστυνομία, η οποία με αφορμή τη σωρεία περιστατικών εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους που προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας και με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα τους αποσπούν χρηματικά ποσά, συνιστά τα εξής:
• Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας «πλησιάζουν» ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών σας προσώπων.
• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού σας προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).
• Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
• Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
• Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
• Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.
• Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
• Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
• Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.