Δύο ερωτήσεις με αποδέκτες τους/τις υπουργούς Παιδείας, Εσωτερικών και Υποδομών & Μεταφορών αφενός για την ανακοίνωση μετατροπής του 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας σε Πειραματικό από την επόμενη εκπαιδευτική περίοδο και τις αντιδράσεις που προκαλεί στην εκπαιδευτική κοινότητα και αφετέρου για την ίδρυση και λειτουργία Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου– Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ) στο Μαρούσι η οποία δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα παρά την έκδοση σχετικού ΦΕΚ, αλλά και για την επίλυση του προβλήματος στέγασης του Ειδικού Σχολείου στο Μαρούσι, κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ στη Βουλή.
Ακολουθούν οι δύο ερωτήσεις.
-Για τη μετατροπή του 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας σε Πειραματικό
Την ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη για το ενδεχόμενο μετατροπής του 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας σε Πειραματικό υπογράφουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Αφροδίτη Κτενά, Νίκος Αμπατιέλος, Γιάννης Γκιόκας, Βιβή Δάγκα, Σεμίνα Διγενή, Λιάνα Κανέλλη, Χρήστος Κατσώτης, Διαμάντω Μανωλάκου και Χρήστος Τσοκάνης, αναφέρονται τα εξής:
«Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας εκδήλωσε την πρόθεση μετατροπής του 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας σε Πειραματικό. Η πρόθεση αυτή βρίσκει αντίθετους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, την τοπική ΕΛΜΕ, την Ένωση Γονέων Νέας Ιωνίας και τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου. Το Υπουργείο Παιδείας προχωράει σε άλλη μια μορφή κατηγοριοποίησης σχολείου επιβεβαιώνοντας για πολλοστή φορά την πολιτική που θέλει να ξεχωρίσει τα σχολεία σε «καλά» και «κακά», να επιδιώξει ταυτόχρονα να απομακρύνει μαθητές από το σχολείο της γειτονιάς τους.
Αυτά συμβαίνουν μάλιστα τη στιγμή που τα σχολεία της Νέας Ιωνίας έχουν άλλα, πολύ μεγάλα προβλήματα – ενδεικτικά αναφέρουμε πως στο συγκεκριμένο σχολείο, οι μαθητές στερούνται την αναγκαία παράλληλη στήριξη λόγω των διαρκών περικοπών που η πολιτική της κυβέρνησης έχει επιβάλει, ενώ τα παιδιά που χρήζουν τέτοιας βοήθειας ξεπερνούν τα 60. Αντί να ασχολείται με την επίλυση αυτών των προβλημάτων, η κυβέρνηση προωθεί τον θεσμό των Πειραματικών Σχολείων.
Ο θεσμός των Πειραματικών Σχολείων, όπως και των Προτύπων αλλά και των Ωνάσειων δεν έχει κανέναν άλλο σκοπό παρά μόνο την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Στόχο έχει να ξεχωρίζει από πολύ νωρίς «την ήρα από το σιτάρι», τους «καλούς» από τους «κακούς» μαθητές, τους μαθητές που έχουν τη δυνατότητα με φροντιστήρια και με ειδικά προγράμματα να ανταποκρίνονται σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών και σε αυτούς που δεν μπορούν να ακολουθήσουν αυτούς τους ρυθμούς.
Αλήθεια, ποια σύγχρονη παιδαγωγική θεωρία προβλέπει κάτι τέτοιο;
Το Υπουργείο Παιδείας αντί να μεριμνά για τη συνολική αναβάθμιση των σχολείων, να τα ενισχύει με την Τέχνη, τον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό με σκοπό την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του συνόλου του μαθητικού δυναμικού, επιλέγει να ευνοήσει ένα μικρό ποσοστό μαθητών με καταρχήν κριτήριο την τύχη. Ταυτόχρονα διώχνει τα παιδιά της γειτονιάς από το σχολείο τους, ενώ «στον αέρα» είναι και η οργανική θέση των εκπαιδευτικών.
Ερωτάται η κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:
– Κανένα παιδί να μην απομακρυνθεί από το σχολείο της γειτονιάς του.
– Κανείς εκπαιδευτικός να μη χάσει τη θέση του.
– Να καλυφθούν τα τεράστια κενά στην Παράλληλη Στήριξη στο 5ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας.
– Να αναβαθμιστεί στο σύνολο η εκπαίδευση με ουσιαστικά προγράμματα Πολιτισμού και Αθλητισμού, με σκοπό την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών».
-Για το ΕΝΕΕΓΥΛ και το Ειδικό Σχολείο Αμαρουσίου
Την ερώτηση προς τους υπουργούς Παιδείας, Εσωτερικών και Υποδομών & Μεταφορών για την μη ίδρυση ΕΝΕΕΓΥΛ και για το στεγαστικό ζήτημα του Ειδικού Σχολείου στο Μαρούσι υπογράφουν οι βουλευτές Αφροδίτη Κτενά, Νίκος Αμπατιέλος, Γιάννης Γκιόκας, Βιβή Δάγκα, Σεμίνα Διγενή, Λιάνα Κανέλλη, Χρήστος Κατσώτης, Διαμάντω Μανωλάκου, Θανάσης Παφίλης και Χρήστος Τσοκάνης, οι οποίοι αναφέρουν τα εξής:
«Εδώ και χρόνια παραμένει σε εκκρεμότητα η ίδρυση και λειτουργία του ΕΝΕΕΓΥΛ (Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο– Λύκειο) στο Μαρούσι, παρά το γεγονός ότι προβλέπεται από σχετικό ΦΕΚ (ΦΕΚ 1509/2006) σύμφωνα με το οποίο ορίζεται η ίδρυση ΤΤΕ Ειδικής αγωγής Α και Β βαθμίδας και μεταγενέστερα με το ΦΕΚ 2532/2016 το ΤΕΕ μετονομάστηκε σε Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο – ΕΝΕΕΓΥΛ) και ότι οι ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους είναι ιδιαίτερα πιεστικές. Η μη ύπαρξη και λειτουργία αυτού του απαραίτητου σχολείου ειδικής αγωγής αναγκάζει μαθητές να μετακινούνται σε άλλους δήμους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε συνδυασμό με την πολύωρη μετακίνησή τους και τη φοίτηση σε υπερπληθή σχολική μονάδα που δυσχεραίνει το παιδαγωγικό, επιστημονικό, θεραπευτικό και βοηθητικό έργο για το σύνολο των φοιτούντων μαθητών.
Την ίδια στιγμή, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου εξακολουθεί να στεγάζεται προσωρινά στο κτίριο του Σικιαριδείου Ιδρύματος, χωρίς να διαθέτει δικό του κατάλληλο, σύγχρονο και αποκλειστικής χρήσης σχολικό κτίριο. Οι χώροι στους οποίους φιλοξενούνται οι μαθητές είναι ανεπαρκείς και ακατάλληλοι, με ελλείψεις σε βασικές υποδομές, σε αίθουσες, σε χώρους εργοθεραπείας, λογοθεραπείας και δημιουργικών δραστηριοτήτων. Αυτό πρόσφατα είχε σαν αποτέλεσμα και τον τραυματισμό ενός μαθητή, ο οποίος έσπασε τη μύτη του πέφτοντας από ασυντήρητη κούνια.
Η κατάσταση αυτή δημιουργεί προβλήματα στην ασφάλεια, στην πρόσβαση, ακόμη και στην ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία, γεγονός για το οποίο έχουν διαμαρτυρηθεί επανειλημμένα οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί.
Η πολύχρονη καθυστέρηση στην εξεύρεση κατάλληλου χώρου και κατασκευή μόνιμου κτιρίου για το Ειδικό Δημοτικό, καθώς και η μη λειτουργία του ΕΝΕΕΓΥΛ, αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα της διαχρονικής υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής, με την ευθύνη να βαραίνει τα αρμόδια Υπουργεία καθώς και τις δημοτικές αρχές για την επιμονή στη διεκδίκηση των παραπάνω, αφήνοντας εκτεθειμένες εκατοντάδες οικογένειες που αναγκάζονται να αντιμετωπίζουν μόνες τους το κόστος και τις δυσκολίες που προκύπτουν.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
– Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει η κυβέρνηση προκειμένου να λειτουργήσει άμεσα το ΕΝΕΕΓΥΛ. Αμαρουσίου, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την έναρξη λειτουργίας του, με τον ορισμό κατάλληλου κτιρίου.
– Υπάρχει εγκεκριμένο οικόπεδο, μελέτη και χρονοδιάγραμμα για να ανεγερθεί άμεσα κατάλληλο και σύγχρονο κτίριο για το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου, το οποίο σήμερα φιλοξενείται στο Σικιαρίδειο και τι μέτρα θα λάβουν τα συναρμόδια υπουργεία για την υλοποίηση ενός τέτοιου έργου.
– Τι πρωτοβουλίες θα αναληφθούν για την κάλυψη των σοβαρών ελλείψεων σε υποδομές, εξοπλισμό και στελέχωση, τόσο στο προσωρινό κτίριο του Ειδικού Δημοτικού όσο και στο προγραμματιζόμενο ΕΝΕΕΓΥΛ».








































































































